Átfogó hardveres és szoftveres megújuláson esik át az Enyaq
Folyamatosan csepegteti a Škoda, hogy a jelenleg kapható egyetlen villanymodelljük, az Enyaq milyen felszereltséggel lesz elérhető 2024-től. Lassan fél éve, hogy
lerántották a leplet a Laurin&Klement prémium felszereltségi szintről, nemrég pedig markáns javulást
ígértek a teljesítményben is: a belépő szintet leszámítva mindegyik variáns a 100 km/h-s sprintből tizedmásodperceket, a töltési időből perceket farag le, miközben a végsebesség is emelkedik.
Az RS modell teljesítménye sokat javul, miközben az összes Enyaq modell nevéből eltűnik az iV megjelölés
Az újdonságok sora nem ért véget, most ugyanis közzétette a gyártó, mivel készülnek még a jövőre érkező Enyaqok. Teljesen új infotainment-rendszer kerül a Škoda zöld rendszámos autójába, ami nem csak megjelenésében új, de kibővített funkcionalitással is rendelkezik. Személyre szabható lesz például több fedélzeti alkalmazás, így a médialejátszó, a telefonos csatlakozást vezérlő applikáció és a navigáció is. Utóbbi kinézete szintén átalakul: nagyobb lesz a térkép mérete, a vezérlő gombok pozícióját újragondolták, ráadásul innentől az autó a célállomásként beállított töltőpontokra már felkészített, szabályzott hőmérsékletű akkumulátorral érkezik majd meg.
Az összes képernyő megjelenése frissül
A sofőr a jövő évi (de már november óta gyártásban lévő) új Enyaqban testre szabhatja leggyakrabban használt menüpontjainak elérését, ezekhez gyorsan elérhető parancsikonokat lehet beállítani. A Laura fantázianévre hallgató beszédfelismerő asszisztens szövegértését javították (bár ez magyar nyelven nem elérhető), a bemondott szöveget ki is írja a képernyőre, hogy a sofőr tudja, valóban azt hallotta-e a rendszer, amit ő mondott. További apró, ám hasznos újítás a kulcs nélküli rendszer esetében, hogy a járműtől 2-2,5 méterre eltávolodva az autó automatikusan bezárja magát, amiről egy szolid dudálással tájékoztatja a tulajt. Ha pedig az elektromos ülésállítást is megrendeli, a sofőr már a központi képernyőről állíthatja az anyósülés helyzetét, ha például hátra gyerekülést vagy nagyobb csomagot kell betenni. Az infotainment-rendszer mellett a digitális műszerblokk és a head-up display megjelenése is frissül, illetve fontos kényelmi újítás, hogy az aktív sebességszabályozás finomabban lassít le, ha alacsonyabb sebességkorlátozást lát előre.