Bemutatta prototípus temetőjét a BMW

Az RDZ részleg nem csak egy bontó, ennél sokkal fontosabb munkát végez

A paparazziknak hála a fóliázott prototípusok pillanatok alatt az autós híroldalak címlapján kötnek ki, a tiszavirág életű szereplés után a BMW saját kezűleg semmisíti meg a járműveket.

Az éveken át tartó fejlesztés fontos állomása a közúti teszt, amit csak részben kész, álcázott autókkal végeznek. A prototípusok felbukkanása a piaci megjelenés közeledését jelzi, emellett a formából és a kikandikáló részletekből már levontható némi következtetés. Ezen járművek élettartama nem túl hosszú, a BMW esetében a Münchenben található RDZ részleg jelenti az utolsó állomást. A Recycling and Dismantling Centre 1994 óta működik, itt pusztulnak el a feleslegessé vált Minik és BMW-k. Elsőre pazarlásnak tűnhet, hogy alig futott fiatal autókat dobnak ki, de ezek a járművek csak látszólag teljesek. Bizonyos funkciók részben vagy sehogy sem működnek, egyes egységek kompletten hiányoznak, így kockázatos lenne a forgalomba helyezés. Az RDZ egy szétszerelési és újrahasznosítási útmutatót is készít, amit egyfelől a tervezés során figyelembe vesznek, másfelől az adatokat nyilvánosságra hozzák, ezzel segítve a bontók munkáját. Az IDIS (International Dismantling Information System) platform egy olyan adatbázis, ahol az egyes típusok hatékony szétszerelési és újrahasznosítási terve szerepel.
Hirdetés
Első lépésként működésbe hozzák a légzsákokat és leengedik az összes folyadékot. Ezután leszerelik azokat az értékesíthető alkatrészeket, amelyek biztonsággal beépíthetők a szériaautókba, ezek az egységek viszonteladókhoz kerülnek, nem a gyártás során használjak fel őket. A motor és a váltó kiszerelése után a karosszériát a darálóba küldik, a keletkezett nyersanyagot pedig újrahasznosítják.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?