Több százezer vagy millió autó létezéséhez járulnak hozzá a prototípusok, de a hulladékkezelés fejlesztésben is fontos szerepük van
Az éveken át tartó fejlesztés fontos állomása a közúti teszt, amit csak részben kész, álcázott autókkal végeznek. A prototípusok felbukkanása a piaci megjelenés közeledését jelzi, emellett a formából és a kikandikáló részletekből már levontható némi következtetés. Ezen járművek élettartama nem túl hosszú, a BMW esetében a Münchenben található RDZ részleg jelenti az utolsó állomást.
Az RDZ harminc éve működik, a helyszín nem, csak a típusok változtak
A Recycling and Dismantling Centre 1994 óta működik, itt pusztulnak el a feleslegessé vált Minik és BMW-k. Elsőre pazarlásnak tűnhet, hogy alig futott fiatal autókat dobnak ki, de ezek a járművek csak látszólag teljesek. Bizonyos funkciók részben vagy sehogy sem működnek, egyes egységek kompletten hiányoznak, így kockázatos lenne a forgalomba helyezés. Az RDZ egy szétszerelési és újrahasznosítási útmutatót is készít, amit egyfelől a tervezés során figyelembe vesznek, másfelől az adatokat nyilvánosságra hozzák, ezzel segítve a bontók munkáját. Az IDIS (International Dismantling Information System) platform egy olyan adatbázis, ahol az egyes típusok hatékony szétszerelési és újrahasznosítási terve szerepel.
Gyülekeznek a feleslegessé vált prototípusok. Először a légzsákokat durrantják el, mert ezek nem újrafelhasználható alkatrészek
Első lépésként működésbe hozzák a légzsákokat és leengedik az összes folyadékot. Ezután leszerelik azokat az értékesíthető alkatrészeket, amelyek biztonsággal beépíthetők a szériaautókba, ezek az egységek viszonteladókhoz kerülnek, nem a gyártás során használjak fel őket. A motor és a váltó kiszerelése után a karosszériát a darálóba küldik, a keletkezett nyersanyagot pedig újrahasznosítják.
Az új technológia új megoldásokat kíván, az akku újrahasznosítás a következő évek fontos megoldandó problémája