Futómű is kell egy 180 fokos fordulóhoz, nem csak bátorság, bár, végülis sikerült
Rendkívül kínos felvétel került elő az orosz hadsereg gyakorlatozásáról. A videón egy tesztpályát láthatunk egy drón fedélzetéről, a hatalmas aszfaltozott felületen bójákkal kijelölt pályák között érkezik egy Lada Vesta megkülönböztető fényhíddal a tetején és az orosz hadsereg felfestésével. A hazánkban is kapható szedán teljesít most szolgálatot a hadseregnél, amivel talán ez a valaha volt legmodernebb járőrautójuk. Ez persze még nem jelenti azt, hogy képes arra, amire a fejlettebb modellek más országok szolgálatában, de ők megpróbálják.
A feladat egy tolatásból megindított 180 fokos forduló lenne, de amint a sofőr elrántja a kormányt, a magas súlypontú, egyszerű futóműves Vesta bal oldala azonnal elemelkedik. Egy teljes bukfencet tesz meg és nagyjából oda érkezik meg négy kerékre, ahová amúgy is kellett volna. Az ijedtségen túl vélhetően senki nem sérült meg az autóban, mindegyik ajtó nyílik is, amit a hamar kiérkező biztonságiak tesznek már meg. Fontos tisztában lennünk az autó képességeivel, mielőtt hasonló mutatványokra vetemedünk!
Az oroszok mindig is értettek hozzá a totális xart úgy csomagolják be mintha csokoládé lenne. Sőt még örömmel meg is rágták csak azért hogy a gaz nyugatiakat megtévesszék hogy keleten is van csokoládé…
Mondjuk elnzéve az utcai dashcam videóikat ennél jobb autót nem is érdemelnek…
https://www.youtube.com/watch?v=Um-XlKerWvA
Azért én azt nem nevezném profi sofőrnek, aki egy ilyet megcsinál.
Az ilyen manővereket viszont profi sofőrökre szokták bízni. 🙂
Azért amit az a ócska merci „A” osztályos produkált anno – jávorszarvas teszt… – az 1000x durvább volt?
Pont ezért hoztam fel példának. Nagynevű márkáknál is előfordul 😀
A Vestánál a lágyra hangolt futómű + nagy hasmagasság kombinációja „sajnos” ilyen, nem kell tőle csodákat várni. Szerintem az indiai autók is borulékonyak.