Bemutatkozott minden idők egyik legerősebb BMW kombija

Íme az új BMW M3 CS Touring!

Stílszerűen a versenypályán mutatkozott be a BMW M divíziójának legújabb modellje, az M3 CS Touring. Máris mutatjuk, mit tud a bajor márka új kombija!

Ausztráliában, a világ egyik legikonikusabb versenypályáján, a Mount Panorama aszfaltcsíkon tartja az új M3 CS Touring világpremierjét a BMW a Bathurst-i 12-órás futam betétprogramjaként. A helyszínválasztás nem véletlen, hiszen a kombi külső versenyautós géneket rejt. A karosszéria több eleme, a motorháztető, az első koptató, az első légbeömlők, a hátsó diffúzor és a külső visszapillantó-házak is szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készültek, ennek köszönhetően a kombi saját tömegét sikerült 15 kilogrammal csökkenteni.   Az utastér is hasonló elv mentén készült. Az első sorba kagylóülések kerülnek, de a kormány mögötti váltófülek, a fotelek között lévő konzol és az utastéri dekorbetétek is szénszál-erősítésű műanyagból készültek. A műszerfalon természetesen adott a két kijelző is: a kormány mögött 12,3 colos digitális műszeregység, míg középen 14,9 colos multimédiás érintőképernyő található. Ezeken a legújabb, BMW 8.5-ös operációs rendszer fut. Kombi lévén a csomagtér-kapacitásra sem lehet panasz, hiszen 500 liter, de az ülések ledöntésével 1510 liter válik elérhetővé. De a M3 CS Touring legfontosabb alkotóeleme a motortérben keresendő. Itt 3,0 literes, soros hathengeres erőforrás kapott helyet, amelyet a kezdetektől fogva versenypályás használatra terveztek. A két darab turbófeltöltő maximális töltési nyomását 2,1 barra növelték, ennek eredményeképp a CS kerek 20 lóerővel potensebb mint a "sima" M3 Touring. Ez jelen esetben 550 lóerőt jelent 6250-7200-as fordulatszámon, a forgatónyomaték pedig 650 newtonméter, amely 2750-5950-es fordulatszám között áll rendelkezésre. Az M3 CS Touring mindössze 3,5 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órát, a 200-hoz sem kell neki több 11,4 szekundumnál, a végsebességét pedig kerek 300 km/órára korlátozták. A kombi limitált példányszámban készül majd, az első példányokat 2025 márciusától adja át a BMW az ügyfeleknek, többek között Európában, Ausztráliában, Japánban és Dél-Koreában. Ahogyan az M3 limuzin, és az M3 Touring, úgy ezt is a márka müncheni üzemében gyártják majd. A pontos vételárat egyelőre nem hozták nyilvánosságra.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?