Bemutatkozott az új Skoda Octavia RS
Videón az eddigi leggyorsabb Skoda
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Goodwoodban hivatalosan is debütált minden idők leggyorsabb utcai Skodája, az Octavia RS és az Octavia RS Combi persze dízelként is kapható.
Megvolt a minap a goodwoodi sebességfesztivál, s ezen a jeles angliai eseményen mutatkozott be hivatalosan a korábban így-úgy már beharangozott és/vagy lebuktatott Octavia RS. Az a harmadik szériás Octavia RS, amely természetesen az eddigieknél is izmosabb lett, amely továbbra is kétféle karosszériával (ferde háttal és kombiként), kétféle motorral (2.0 TSI és 2.0 TDI) és kétféle váltóval (6 fokozatú manuálissal vagy szintén 6 gangos DSG automatával) kapható.
A polgári változatával benzinesként és dízelként már egyaránt tesztben megénekelt, illetve kombiként máris a legjobb értéktartónak kikiáltott Octavia sportverziói benzinesként ugye 220, ugyancsak 4 hengeres dízelmotorral 184 lóerősek, nyomatékból 350 és 380 Nm-t adnak. Melyik a leggyorsabb? A kézi váltós benzines ötajtós, ami 6,8 mp alatt ér 100-ra, végsebessége pedig 248 km/óra. Közben a vegyes fogyasztása elvileg csupán 6,2 l/100 km... A legfürgébb gázolajos vonatkozó adatai 8,1, 232 és 4,6... A Combi és a DSG, pláne a DSG-s Combi minimálisan nehezebb, lassabb és torkosabb, de tényleg csak minimálisan. Az elődmodellhez képest minden téren komoly a fejlődés. Fogunk még írni az új RS-ekről, ennél csak a halál a biztosabb, addig is szép képek a galériában, alant meg egy videó, jó nyálcsorgatást.
Látod, engem azért igazolnak páran, de továbbra sem érzem úgy, hogy bizonyítanom kéne neked bármit is. Talán majd egyszer ha emberi hangnemben tudsz beszélni még ilyen is lehet. Ha már hazudni járnék fel ide, akkor nem apróznám el ennyire, de további jó f*szverést kívánok a shelby képhez:D
Még annyit zárógondolatként, hogy az enyém egy szubjektív vélemény és meg kell tanulnod elfogadni vagy túllépni rajta. Az, hogy nekem az RS Octavia nem tetszik egy dolog, ettől még sok embernek megérhet ennyit, örülhet neki, stb… Itt mindenkinek mások az elvárásai és életkörülményei, ehhez mérten próbálunk meg egy vagy több autót magunk alá tenni, aztán ezekről véleményünk is lesz ami lehet nem egyezik a tieddel. Gusztustalan ez a közösségi életforma, mi?
Megkaptam Gé-től! Nem árulom el milyen típus, csak ennyit, hogy bármikor elfogadnám, mert egy kincs.
Én tudom, milyen autója van Gének, és valóban azt tudja, amit leírt. És az legalább jó helyen hajt. 🙂
Gé!
Itt a kocsim, mielőtt elhoztam a szalonból. Használt volt, de nekem jó lesz. Így vagy te is a tieddel, mi?
Látod, én meg merem mutatni.
http://viciomotor.es/wp-content/uploads/2008/06/ford_shelby_1.jpg
“Privát üzi sincs, szóval ha adsz egy elérhetőséget akkor örömmel megmutatom :)”
Gondolom a csajonak is választanál privát üzenetben valami bombázót a netről. De szerencsétlen egy alak vagy te. 🙂
Én is küldök neked egy fényképet G autójáról, ha akarod. Meg bárkiéről. A net ma már mindent elbír.
Szerinted aki kizárja a privát üzenetet, az mennyire komoly. Hagyd ezt a gyereket, unatkozik, mert bezárták a napközit. 🙂
Tudom, te személyeskedésnek veszed, ha valaki felhívja a figyelmedet arra, hogy hülyeséget beszélsz. Attól még nem lesz okosabb, amit írsz.
A sportos valóban nagyon relatív, ebben egyetértünk.
Ha pedig valóban olyan király verdád lenne, amilyet itt álmodtál, akkor pontosan tudnád, hogy egy személyautótól, ami nem sportautó, milyen remek érték is ez a 6-7 mp. De hát akkorát hazudsz, amekkorát akarsz.
Dehogy tudod, te, hogy mit beszélsz.
Erre mondjuk tényleg tökéletes, csak nekem túl sok kompromisszum:D Inkább külön választottam a kettőt, futkosni elég egy kis motor is, meg abban lehet “csomagtartó anyunak” és nem kell rettegnem, hogy rátolatnak a teszkó parkolóban. Meg hát amit sokat használnak az kopik, ezekhez gyári alkatrészek meg mindig irreálisan drágábbak. Szóval én a hétköznapi plusz külön élményautó mellett vagyok, még amíg megtehetem. Bár nem is tudom melyik felállás lehet drágább összességében.
Küldtem mail-t 🙂
Most már érdekel mid van, emailcím [email protected], erre jöhet.
Van akinek az 1,6 golf is sportautó, na azok a hülyegyerekek. Nekem igazából az tetszik ezekbena GT, RS és hasonló gépekben, hogy a belső egy kicsit más, zsiványabb, nem az a lehangoló, kicsit sportosabb. Persze egy 200 lovas 1,4t kocsi nem lesz sportautó, de egy ilyen kocsi pont arra jó, hogy a családi vita megoldódjon, anyu kap csomagtartót, apu kap turbót, egy elég erős autót, jó üléseket és a gyerek is befér. Én csípem ezt a kategóriát. De nekem a Kia Ceed GT is tetszik, de 5 ajtósban, jó kompromisszumok ezek. Persze versenypályára nem valóak.
Hát egyszer majd utána nézek pontosan mik a sportos és a sport paraméterei (ilyen van?:D), de szerintem nem kell ennyire elmerülni ebben. Aki annak érzi annak az, de ennyit sok utcai autó teljesít RS meg GT meg minden jelző nélkül is. Ezért nem is értem miért emeli (Rallye!)Sport kategóriába ezt a Skoda. Persze utcai használatra kell butítani meg vannak EU normák, de ha semmi köze nincs hozzá, akkor meg ne tegyék oda az RS-t. Legyen ott, hogy turbó és akkor senki nem hazudik, kb erre próbáltam utalni. Meg persze a vezetési élményre, ami ugye van akinek sportos, van akinek nem, ez tényleg személyfüggő, de indokolatlannak érzem a megnevezést ha a széria 1.8 motor 180LE, a 2.0RS meg 220LE és ettől sport kategória lesz.
Na de ezen nem veszünk össze:D Ami nekem van az inkább élményautó kategória mert csak nyáron megy. Azt azért nem mondanám, hogy nem sportos, de az utcai kategóriához közelebb áll szerintem. Ezért is írtam úgy, hogy nem érzem olyan kihegyezettnek, ide viszont nem szeretném belinkelni. Privát üzi sincs, szóval ha adsz egy elérhetőséget akkor örömmel megmutatom 🙂
Azért ne keverjük a fogalmakat. Az RS egy sportos autó, és nem sportautó. Tehát jó a leírás, de van akinek ez is kevés, annak sportautót kell magáévá tennie. Nekem bejön a Skoda RS, az egyel régebbi főleg tetszik, szerintem jó a belseje, sunáznám na.
Nem szmélyeskedés de mid van Gé, ami 1200kg és 320 paci és nem sportos? Ez most tényleg érdekel.
Üdv
Még mielőtt megint elkezdenéd a szokásos személyeskedést… Maradjunk annyiban, hogy a “sportos” eléggé relatív, és ami neked az, az nekem ezek szerint közel sem. Éppen száz lóval vagyok feljebb és 200kg-val kevesebb, de még ebben a felállásban sem érzem túlfeszítettnek a dolgot. Szóval tudom mi az a sebesség érzet, inkább te ne beszélj butaságokat:)
6-7 sec. 0-100 nem sportos? Berúgtál? Az előző RS-t próbáltam nyílt napon, ha valamit fel lehet hozni “ellene”, az az, hogy nem érezted benne a sebességet. Ettől még qúúúúrvára megy ám. Pedig az gyengébb volt. A sebesség érzet, meg a tényleges tudás azonban nagyon nem ugyanaz! A 601-es Trabantban 23 lóerőre is jutott sebesség érzet…60-nál is.
Ne beszélj butaságokat.
Sose értettem mit esznek ezen. Ekkora súlyhoz a 220 ló nem igazán sportos pláne első keréken, családinak picit több mint kéne de sokkal drágább is, szervize szintén, az a fogyasztás meg a szokásos… önmaga paródiája.
Benzines ,220 lóerő, gondolom kb 1-4 tonna , 6.2-es fogyasztással..ez csak vicc lehet..mint ahogy a dízelnek a 4.6-os átlaga is…öcsém 1.3-as dízel Silverline C Corsája fogyaszt vegyesben 3.5-3.8 litert ha “langsam” közlekedik vele… ha siet akkor 6-7 litert…és csak 100 ló…
Persze lehet körülbelüli gyári fogyasztás hozni az RS-el (50-90-nél, alapjáraton), de akkor minek a sok lóerő?
10 milliós is van belőle. Aztabüdös…. Biztos állat lehet, de ennyi lóvét.