Bemutatkozott az új Ford Fiesta
Minden feladatra felkészült az új Ford Fiesta generáció
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szülőhelyén mutatkozott be a Ford Fiesta új generációja. Jól felszerelt Titanium, prémium Vignale, sportos ST-Line és Active crossover is érkezik belőle.
354 újságíró és 1800 márkakereskedő előtt debütált az új generációs Ford Fiesta
Jelenlegi és leendő szülőhelyén, a kölni gyárban mutatta be legújabb büszkeségét a Ford. Az új generációs Fiesta szeretné folytatni elődje sikersztoriját. Az első modellváltozat 1976-os megjelenése óta közel 18 millió Fiesta talált gazdára világszerte, és már negyedik egymást követő éve Európa legkelendőbb kisautója. Most teljesen új irányt vett, több terepen is szeretne helytállni.
A világpremieren rögtön négy változatban mutatták be az új Fiestát. Balról jobbra az Active, ST-Line, Vignale és Titanium modellsor
Az új külső megosztó lehet, ám láthatóan növekedett méretben, ahogy azt a pletykák is előrejelezték. Azért a tipikus Fiesta-vonalak megmaradtak, a fényszórókat kijjebb tolták, a karosszéria az eddigieknél is hangsúlyosabb éleket kapott. Egyszerre négyféle Fiestát is bemutattak Kölnben. Az alapmodellek csúcsverziójának a Titanium számít majd. Követve a piac igényeit, prémium irányba is elviszik a Fiestát, csatlakozik a Vignale programhoz.
A tömegmodell továbbra is az alap Fiesta lesz, csúcsán a Titanium ellátmánnyal, ám a prémium kategóriába is belekóstolnak a Fiesta Vignaléval
A beltér is változik: tágasabb lesz és hamarosan nincs új Fiesta 8 colos érintőképernyő nélkül. Újdonság a panorámatető (a Vignale esetében) és a SYNC 3 hangvezérléses rendszer is, amivel még több applikációt irányíthatunk. Az új ráfutásjelző már 130 méterre ellát, sofőrsegéd rendszereit egy jövőre induló program keretében szeretné még tovább fejleszteni a Ford. Így önvezető autókat küldene Európa útjaira már 2017-ben, hogy képesek legyenek minél több ország útjait, tábláit, szabályait felfedezni.
A kabin is új vonalakat és egy új, 8 colos érintőképernyőt kapott. A képek alapján úgy tűnik, hogy elhagyják végre az elavult felbontású kijelzőt és jöhet a nemrég bemutatott SYNC 3 rendszer
Az ST-Line jelenti majd első körben a sportosítást, míg az Active már-már crossover szerepet kapna, ezzel egy új Ford palettát felvezetve
A legnagyobb újdonság talán az Active kivitel. A Ford crossovernek nevezi az emelt hasmagasságú, körbeműanyagozott kivitelt. Tulajdonképpen ez olyan, mint a Volvónál a Cross Country. Ezzel szintén a piac igényeire válaszolnak, nagyon ügyesen. A Fiesta Active egyébként egy új sorozat előfutára, hasonló modellek várhatóak a későbbiekben is, szintén Active megnevezéssel.
Az ST-line sajtófotó mintha egy Focus-t ábrázolni, míg hátulról mintha egy összenyomott S-Maxot látnánk. Nem tudom, hogy jó-e az, hogy minden autójuk teljesen egyforma és csak méretileg térnek el egymástól. (mondjuk egy Focus tulajnak ez jó, mert messziről drágább autónak tűnik, de egy Mondeo tulajnak esetleg már nemannyira, ha Focusnak nézik)
Külsőre szinte ugyan olyan mint a mostani. Pedig az csak ráncfelvarrás volt, ez meg új kiadás ugyebár.