Nem igazi terepjáró, ennek megfelelően aszfalton lett jobban használható az új Explorer
Önhordó karosszéria, négyhengeres alapmotor – minden a fogyasztás leszorításáról szól az új Ford Explorer esetén. Azonban a rengeteg hozzáadott kényelmi és biztonsági felszerelés miatt csak 50 kg-mal csökkent az autó tömege – pedig még a motorháztetőt is alumíniumból préselik. Az alapmotor 3,5 literes V6-os, a 290 lóerős teljesítményt hatfokozatú automatikus váltó továbbítja az első kerekek felé. Felár ellenében lehet megvásárolni a kétliteres, 237 lóerős turbómotort, amely szintén hatfokozatú automatikus váltót kap, és nem csak teljesítményben, de fogyasztásban is alulmúlja a V6-ost. Elektronikusan vezérelt összkerékhajtás csak a hathengereshez kérhető, vezérlését a kardánalagúton elhelyezett forgókapcsolóval lehet végezni.
Több a hely az utastérben, a műszerfal kialakítása meglepően európai lett. A V6-oshoz kérhető összkerékhajtás elektronikus vezérlésű, a sofőr választhatja ki az üzemmódot egy forgókapcsolóval
A karosszéria esetén a hétköznapi használhatóságot igyekeztek javítani, mindhárom üléssorban több a hely eddiginél. A hátul utazók testi épségére a világon először övlégzsákok vigyáznak. A fejlesztők abból indultak ki, hogy egy családi autóban hátul kisgyermekek utaznak, akiknek a csontozata még gyengébb, mint a felnőtteké. Az ő testi épségükre jobban vigyáz a baleseti erőket finomabban elnyelő övlégzsák. Ilyenekre már csak azért is szüksége van az autónak, mivel az új generációt nem csak Észak-Amerikában akarják sikerre vinni, de a világ 90 országában fogják forgalmazni. Ebben a számban valószínűleg az európai kontinens is benne van, ahol azonban elengedhetetlen a dízelmotor is. Erről többet a leghamarabb a Párizsi Autószalonon tudhatunk majd meg.
Ugyanolyan sokat vontathat az újdonság, mint elődje
Örülök, hogy egyre jobban terjednek el európában ezek a gyönyörű amerikai autók. Csak az a baj, hogy mire ideér addigra dupla annyiba kerül, mint kint USA-ban.