A hosszúság 4,51 méter, ami hat centivel több a Kadjar hasonló értékénél
Jó évet zárt a Renault, a nyereség a cég saját becslését is túlszárnyalta, 2021-ben a vártnál 10%-kal több, 888 millió eurós profitot hoztak össze a franciák. Az idei év egyik fontos újdonsága az Austral, ami a Kadjar helyét veszi át a kínálatban. Az előd egészen jól szerepelt, voltak olyan évek, amikor 100 ezer is elfogyott Európában, ám a házon belüli konkurensnek számító Nissan Qashqai-t vagy a Volkswagen hasonló modelljeit azért nem szorongatta meg a Kadjar. Az Austral jól illeszkedik a kínálatba, ő is megkapta a lefelé terjeszkedő menetfényt, amire a hátsó fényszórók is rímelnek. Az autó talán leglátványosabb része a motorháztetőbe nyomott két mélyedés, ami némi sportosságot sugall, utóbbi jelző inkább csak a Kadjarral összehasonlítva állja meg a helyét, ez a kategória nem az őrült kanyarvadásztról szól.
Képernyőből nincs hiány, a kamerák 360 fokban pásztáznak, 2-es szintű önvezetésre is képes az Austral
A motorkínálat minden tagja a hibridség valamely fokán áll, az opciók elsőre kissé kuszának tűnnek. A belépő szinthez egy 1,3 literes turbós négyhengeres jár, amihez egy 12 voltos könnyű hibrid rendszert kapcsolnak, 140 vagy 160 lóerő az elérhető teljesítmény, kevesebb szufla a kézi sebességváltóhoz jár, az erősebb automata, az Arkana vagy épp a Captur mintájára duplakuplungos. A következő lépcsőn kevesebb a köbcenti, de nagyobb a feszültség. A 1,2 literes háromhengeres turbómotorhoz egy 48 voltos rendszert társítanak, ami összesen 130 lóerőre képes. Még magasabbra lépve szintén az 1,2-est kapjuk, de erősebb elektromos támogatással, a rendszerteljesítmény 160 vagy 200 lóerő. Az 500 literes csomagtartó (a teljes értékű hibridnél csak 430), a divatos forma és a számos hibrid opció szinte biztosan elfogadható eladási számokat fog produkálni. Az árról még nincs hivatalos adat, de nagy valószínűséggel 10 millió forint körüli összeg lehet a beugró.
A formával nincs gond, de sok újdonság nincs benne, jól illeszkedik a Renault jelenlegi ízlésvilágába
Ebbe a közös utódlásos sztoriba már annyiszor belesültek a franciák, biztos, hogy jó ötlet volt ez? 😀
Ja, és lehet sztárolni magukat, hogy jó évet zártak, de jelenleg a 7.-ek Európában, a Toyota(!) pedig a második…
Szerintem a Renaultot a design is adta el, ez sem néz ki rosszul de szerintem ez kevés már a versenyben.