Bemutatkozott a Ford Nugget lakóautó
Annyiba kerül, mint egy ház, de nem helyhez kötött
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A düsseldorfi Caravan szabadidő- és kemping kiállításon Nugget néven mutatta be átépített rövid tengelytávú Transit Custom Kombi lakóautóját a Ford.
Október 1-től rendelhető a Ford Nugget, de egyelőre kizárólag Németországban. A németeknél először 1986-ban bemutatott modellből eddig több mit 10 500 darab talált gazdára. A Ford Euroline 2001-es megjelenésével a Ford lakóautóinak németországi eladásai napjainkig meghaladták a 15 ezres darabszámot.
A kétszobás (elkülönül a lakórész és a kiszolgáló helyiség) lakóautó a Ford és a német lakóautó-specialista, a Westfalia közös fejlesztése, motorházában 2,2 literes Duratorq TDCi erőforrás található, a 125 lóerős, illetve 155 lovas kivitelhez szériában hatfokozatú váltó csatlakozik. Belső tere az utasoldali tolóajtón keresztül könnyen megközelíthető.
A lakórészben forgatható kapitányi szék szolgál vezetőülésként és első utasülésként, a háromszemélyes hátsó üléspad pedig könnyedén átalakítható egy tágas ággyá (méret: 1,9 x 1,3 méter). A hátsó üléspad szélessége egy lehajtható asztallappal bővíthető. A magasított tetőrészben egy nagyobb (2,10 x 1,41 méteres) ágy is található, s a lakóterületet beépített szekrény és további tárolóhelyek teszik még komfortosabbá. A kiszolgáló helyiségben egy főzőfülke kapott helyet mosogatóval, kétégős gáztűzhellyel, 40 literes hűtőszekrénnyel, valamint egy-egy 42 literes tartállyal a friss és az elhasznált víz számára.
A 125 lóerős motorral felszerelt Ford Transit Custom Kombi alapjármű ára (adóval együtt) 36 ezer euró (azaz 10,8 millió forint), a 155 lóerős változat ára Németországban 38 ezer euró, ami átszámítva 11,4 millió forintnak felel meg. Az alapfelszereltség része az első elektromos ablakemelő, a fedélzeti számítógép, a bőrborítású kormánykerék, az audiorendszer, a sebességtartó automatika, a fűtött ablakkal felszerelt csomagtérajtó, a klímaberendezés, a jobb oldali tolóajtó, a stop-tart rendszer, a ködfényszórók, a statikus kanyarvilágítás és a fűtött szélvédő.
A Westfalia átépítési csomagjának része a vezető és az első utas forgatható kapitányi széke, a hárompontos biztonsági övekkel felszerelt háromszemélyes (könnyen ággyá alakítható) hátsó üléspad, a két, felül zsanérozott oldalablak a rájuk szerelt szúnyoghálóval, a minden ablakhoz járó függönyök, a laminált anyagból készült bútorelőlapok, a LED-es belső világítás, az időzítővel kiegészített állóhelyzeti fűtés, a – rozsdamentes acél mosogatóval, kétégős, piezogyújtású gáztűzhellyel, 40 literes hűtőszekrénnyel és a friss víz és az elhasznált víz számára egy-egy 42 literes tartállyal felszerelt – főzőfülke, a konyhai rész hátuljában kialakított, kifordítható zuhanyzó, a tetőmagasításba épített ágy, a lehajtható asztallap, amivel kiszélesíthető a hátsó üléspad, egy 230 voltos konnektor a kemping villamos hálózatához történő csatlakozáshoz, két 220 voltos és négy 12 voltos csatlakozó a belső térben, valamint egy áramtalanító relé az akkumulátorhoz. Az átépítési csomag ára (adóval együtt) 16 184 euró (4,8 millió forint).
Az új Nugget összesített vételára tehát 52 181,50 euró (15,6 millió forint), illetve 54 204,50 euró (16,2 millió az erősebb motorral szerelt változat), természetesen Németországban, hiszen miként írtuk, az új lakóautó egyelőre kizárólag ott kapható.
Tisztelt B. Cs. Ez mi?? Mivel nem szak cikk az tuti! Nem mellékesen megjegyzem, egy máz berendezése ugyan annyiba vagy többe kerül mint maga a ház. A lakóautók meg ugye be vannak rendezve. Sőt sok ember lakásánál fényűzőbb berendezési tárgyakkal büszkélkedhetnek. Kedves GB. Cs. olvasott ön már lakberendezési újságot? Ott egy Csaptelepről hosszabb cikket írnak! Mint ön egy komplett mozgó házról. Vagy ha lenézi a lakóautók iránt érdeklődőket akkor legyen kedves és ne írjon nekik semmit! Kíméljük meg egymást!!!! A nesze neked semmiről egyenlőre csak ennyi hozzászólást tudok írni.