Bemutatkozott a 2-es BMW
Megjött a BMW legkisebb kupéja. Ez még jó helyen hajt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új számot kapott az 1-es sorozat kupéja. A ketteske még hátul hajt, s egész dögösen is néz ki, pláne ha M-csomagos.
Naná, hogy a BMW megtartotta ígéretét, s október 25-én hivatalosan is leleplezte az új 2-es sorozatot. Ami az 1-es kupé utódja, annál valamivel nagyobb, ami nemsokára kabrióként is jön, ami az aktuális márkatrend alapján páros sorszámú, s ami még "jó helyen", azaz hátul hajt. Később ugye fronthajtásúak lesznek az új Mini-féle platformra készülő kis BMW-k.
Az 1-eséhez képest némileg eltérő dizájnú és annál 11, elődjénél is 7 cm-rel hosszabb (4,43 m-es), csomagtérben (390 l) is javított 2-es forgalmazása márciusban kezdődik - Modern Line, Sport Line és M Sport köntösben lehet majd rendelni. A négyszemélyes beltér hátul több helyet kínál, a hátsó üléstámla két részben vagy opciósan 40:20:40 arányban osztva dönthető.
Amíg egyszer csak az M2 csúcsmodell befut, addig az M235i a legütősebb verzió. A 3,0 literes sorhatos és turbós benzinmotor 326 lóerős és 450 Nm nyomatékú már percenkénti 1300-as fordulaton, 8 fokozatú automata váltóval 100 km/órás sebességre 4,8 (6 gangos manuálissal 5,0) mp alatt gyorsítja fel az üresen 1,45 tonnás gépet. Végsebessége 250 km/óra, vegyes fogyasztása gyárilag 8,1 l/100 km.
A 220i szerényebb benzines kivitel 2,0 literes turbós 184 lóerővel és 270 Nm-rel, fogyasztása 6 liter körüli, 100-as sprintideje 7 mp. Dízelből a 2,0 literes blokk háromféle változata elérhető 218d, 220d és 225d megjelöléssel, 143-184-218 lóval és 320-380-450 Nm-rel. Fogyasztás 4,5 l magasságában, gyorsulás a leggyengébbnél 8,9, a legmorcosabbnál 6,3 mp. Minden motor teljesíti az Euro 6-os környezetvédelmi normát, adaptív M futómű, M Performance differenciálzár is szerepel az extralistán, magyar árak még nincsenek.