Belül tágasabb – vezettük az új Honda HR-V-t
Váltó? Na az nincs benne, a Honda pedig épp erre büszke! Honda HR-V menetpróba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már 22 éve, hogy megjelent és valami nagyon újat hozott a Honda a HR-V-vel. Eleinte csakis háromajtós lehetett, ma már csakis ötajtós, mindenképp e:HEV hibrid, kicsit villanyautós és nagyon tágas!
Trendi és nagyra nőtt Jazz a HR-V, a közös műszakiságra teljesen önálló karosszériát húztak, jól áll neki a fényezett hűtőmaszk
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4340 | 1790 | 1582 | 2610 | 319-1289 |
Elődjénél nem hosszabb, de a helytakarékosabb hajtáslánc miatt belül érezhetően tágasabb
Mindenképp digitális a műszerfal, jár a központi érintőkijelző, ami villámgyors, de elavult grafikájú rendszert kapott
Bámulatos a helykínálat, elöl-hátul kényelmesek az ülések
Elöl is tágas, hátul pedig Skoda Superbeket idéző a helykínálat.
Döbbenet, de a HR-V egy olyan kompakt SUV, akarom mondani kupé SUV, amiben kifejezetten kedvem volt hátra ülni, szűk 180 centis magasságommal még kihúzva is elfértem hátul, de azért nyilvánvaló volt, ennél magasabb termettel már gond lenne ott. A karosszéria magassága ugyanis összességében is csökkent 2 centiméterrel, a hasmagasság pedig 1 centivel, 188 mm-re nőtt. Kevéssé meglepő módon az ülések is magasabbra kerültek - 1 centivel. A ki-beszállási komfortnak egyértelműen jót tesz az utóbbi, az eladhatóságnak pedig ugyancsak kedvezhet, hogy a HR-V egyértelműen vagányabb és a korábbinál koherensebb formatervű lett. A lényeg persze az új hajtáslánc, ami nem csak a korábbi HR-V-hez mérten, hanem a Jazzhez képest is új, pontosabban izmosított.A benzin- és a villanymotoron túl immár a Jazzénél kompaktabb, vízhűtésűvé tett vezérlőelektronika és a gépházba került
Mindenképp LED fényszórókat, hátul összekötött lámpákat kapunk
A Honda azt mondja, hogy városi üzemben a menetidő 91%-ában el sem indul a benzinmotor.
Ehhez persze hozzá kell tenni, hogy ezt 40 km/órás tempóig értik. A 40-80 km/órás vegyes használatban már 29%-ban dolgozik a benzines hibrid üzemmódban, azaz áramot termelve, 17%-ban pedig közvetlenül az hajt, ugyanis egy kuplung segítségével közvetlenül is tud hajtani, hiszen az akkumulátort kihagyva hatékonyabb. A 80-120 km/órás sebességtartományban már 70%-ban közvetlenül benzinmotorjáról hajt a HR-V, míg 120 km/órás tempó felett ismét a villanymotor hajt, miközben a benzines folyamatosan áramot termel.Benzinmotor | |
Emissziós norma | Euro 6d |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1498 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 |
Kompresszióviszony | 13,5:1 |
Furat x löket [mm] | 73x89,5 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 107 (6000-6400) |
Nyomaték [Nm (1/min) | 131 (4500-5000) |
Hibrid rendszer | |
Hibrid akkumulátor fajtája | Lítium-ion |
Villanymotor teljesítménye [LE] | 131 |
Villanymotor nyomatéka [Nm] | 253 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 10,6 |
Végsebesség [km/h] | 170 |
Fogyasztás - kombinált [l/100 km] | 5,4 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 122 |
Saját tömeg [kg] | 1380 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1870 |
Némi odafigyeléssel a WLTP szerint 5,4 l/100 km vegyes fogyasztási érték alá is be lehet menni - legalábbis a digitális műszerblokk kiírása alapján
Forradalmi újításnak mondják, hogy a bejövő levegőt egyetlen csavarással az ablakokra irányíthatjuk. Igaz, itt ezt oldalanként kell megtenni
A HR-V legnagyobb ütőkártyája kétségkívül utas- és csomagtere.
Előbbi a tágasságán túl igényességével is korrekt, persze van benne némi japánság, a műanyagok a legtöbb helyen kemények, a többi helyen is csak hajszálnyit puhítottak. A beltér formáival is hasonlít a Mazdától megszokottakra, anyagminőségével egy kevéssel komorabb. Nagy "újítás", hogy a beáramló levegő egyetlen tekerentyűvel az ablakokra irányítható, ami jobb hőkomfortot ígér. Az utastér meghatározó eleme ma is a "mágikus hátsó ülés", ami még mindig remek: könnyedén a csomagtér síkjába hajtható, majd az összehajtott ülés fel is állítható, hogy a második sorban bő 1 méter magas teret kapjunk. Maga a csomagtér egyébként alaphelyzetben 319, bővítve 1289 literes, a csúcsverzióban a mélynyomó 15 liternyit vesz el. Viszont már az "alapverzió" is alapáron kapja a vezeték nélküli Apple CarPlay funkciós, kihangosítós és persze (9 colos) érintőképernyős, de fizikai tekerőgombos hangerőszabályzós infotainment rendszert. Sőt, nagyon sok egyebet is, például tolatókamerát, adaptív LED fényszórókat, távolságtartós tempomatot, fűthető első üléseket, városi koccanásgátlót, első-hátsó parkolóradart és táblafelismerőt, de még automata klímát is. Igaz, nem olcsó, persze az ellátmányhoz és a hibrid hajtáslánchoz mérten a 9,99 millió forintos belépő annyira már nem is vészes.Egy mozdulattal ledönthetjük a támlát, majd a teljes ülést felállíthatjuk
Jól pakolható, a csomagtérajtóval nyíló fedőrolós, bővítve sík padlójú a csomagtér
9,99 millió forintról indul a HR-V, csakis öntöltő hibridként kapható, plug-in nem lesz belőle. Elsősorban tágas utasterével és élménydús vezethetőségével szerezhet híveket
Tényleg megvalósul az, hogy a hagyományos hajtású – szerintem a hybrid már ide sorolható – autók és az elektromos autók ára lassan kiegyenlítődik. Nem hazudtak az autógyártók, csak éppen 5-6 éve józan gondolkodással mindenki azt gondolta, hogy az elektromosak lesznek olcsóbbak. De hát humoros az autóipar és megtréfált mindenkit. Legyen inkább szintén elérhetetlen – itt nálunk – az autó maga és akkor nem fáj az sem hogy elektromos sem lehet. Csodálnám, ha jövőre 70.000-80.000 autónál többet helyeznének itthon forgalomba új autóból. Ilyen árak mellett simán feleződhet a piac.
Valakinek meg kell majd venni a nyugatiak levetett, használt vackait is… 🙂
Nagyon más lehetőség itt a kelet-európai valóságban nem lesz, amit meg mi lerugunk megy még tovább keletre/élre. Körforgásos gazdaság.