A Jeep Grand Wagoneer még csak tanulmányautó, de egészen késznek tűnik
Hazájának különlegesen kedves modellel jelentkezett a Jeep, az amerikaiak egyik kedvence, a Wagoneer újraéled. Azért beszélünk jövő időben, mert a fotókon szereplő autó még tanulmányautó fázisban van, bármennyire is tűnik úgy, hogy egy kész, sorozatgyártásra érett autóról készültek. Az új Wagoneer dizájnját tekintve a kategóriában megszokott módon robusztus, tömbszerű és hatalmas. Orrán a klasszikus hétlyukú Jeep hűtőrács díszeleg egészen keskenyre húzva, fényszórói is szigorúan szűkek, a rács felső élén pedig a modell neve olvasható. Érdekes megoldás, hogy az oszlopok közül csak a legelsőt fényezik feketére a tetőhöz passzolóan, a többi a karosszéria színét viseli, ezzel optikailag még magasabbnak tűnik.
A világító elemek nagyon uralják a külsőt, a dizájn robusztus autót mutat
Rákerült az amerikai zászló is, még a vontató szemeit is krómozták
Dizájn tekintetében érdekes, hogy az első lökhárító alsó fekete részében szűkre rajzolt ködlámpákat és krómozott vontatószemeket láthatunk. Szép megoldás a két első lámpát összekötő töretlen LED csík alkalmazása, vélhetően megmarad, hiszen láttunk már ilyet sorozatgyártású autón. Érdekes apróság és nem kis tisztelgés a márka származását tekintően Amerika iránt, hogy az Egyesült Államok zászlója is rákerült a tanulmányautóra, méghozzá az első ajtókon szereplő Grand Wagoneer modellmegjelölés mellé. A hátsó kialakítás némileg rímel az autó orrára, a rendszámtábla fészke például pont olyan formájú, mint elöl a hűtőrács kerete. Ízléses apróság, hogy króm helyett magasfényű fegyveracél szürke díszléceket használtak az ablakok és a tetőlemez körül.
Az első utasoldali kijelző SUV-ban, összesen hét van az utastérben
Igazán érdekes megoldásokkal találkozunk a Grand Wagoneer tanulmányautó utasterében, például az első olyan utasoldali kijelzővel, amit SUV-ba építettek. A kabinban összesen hét kijelzőt találunk, ebből az utas elé kerülő 10,3 colos, a sofőr előtti műszeregység 12,3, a multimédia 12,1, az az alatti klímapanel pedig 10 colos érintőkijelző, melyen az üléskomfortot is állíthatják az elöl ülők. Mindegyiken a gyártó Uconnect5 rendszere fut, mely állítólag ötször gyorsabb működésre képes, mint a kifutó 4-es szoftver. A hátul ülőknek jut egy 10,3 colos monitor középre, valamint külön-külön is egy oldalanként az első ülések háttámláján. A tanulmányautóban a McIntosh Laboratory felelt a hangrendszerért.
Újrahasznosított anyagokat használtak az ülések kárpitjához is
Külön kijelzőről vezérelhető a klíma és az üléskomfort
A fenntarthatóság és a környezettudatos jövő érdekében a Jeep ügyelt arra, hogy az utastérben felhasznált anyagok java újrahasznosított anyagból készüljön. Az ülések huzata például egy PUR nevű, bőrre nagyon hasonlító szintetikus anyag, ahogy a tetőkárpit szövete is újrahasznosított műanyagból készült. Alumíniumból és valódi, nyílt pórusú fából készült a műszerfal díszbetétje, a Jeep szerint ezzel kicsit megidézik az előd Wagoneer hangulatát, igaz, azon kívül alkalmazták a faberakásokat. A műszerfal érdekessége továbbá, hogy az utas előtti monitor elé olyan átlátszó lapot helyeztek, amitől a sofőr nem látja a kijelzőt, így nem fogja zavarni vezetés közben, tud koncentrálni a középső kijelzőre, ha épp arról van szó.
Egyelőre nem tudni pontosan, milyen hajtása lesz, de az biztos, hogy konnektorról tölthető hibrid
A Grand Wagoneer hajtása az egyik olyan pont, amiről egyelőre csak annyit árult el a gyártó, hogy plug-in hibrid. Az FCA eddigi egyetlen komolyabb teljesítményű ilyen rendszere a Chrysler Pacificában dolgozik, ám nem valószínű, hogy a hatalmas Wagoneerben is az dolgozna. Valószínűbb, hogy a gyártó régóta híresztelt soros hathengeres benzinmotorral dolgozó rendszeréről van szó, de egyes források szerint akár az 5,7 literes V8-as motort is megkaphatja, mely kiegészítve elektromos hajtással akár 450 lóerős és közel 700 Nm nyomatékú is lehet.
Optikailag még jobban magasítja, hogy oszlopait a karosszéria színére fényezik