Profitot nem termel idén a Bentley, a márka jövője kérdéses
Az
Automotive News Europe szerint a Volkswagen-csoport tervei között szerepel, hogy az Audi ellenőrzése alá vonják a Bentley-t. Az egy időben a Rolls-Royce tulajdonában álló Bentley eredményes éveket tudhat maga mögött, bár tény, hogy az elmúlt két évtizedben a Volkswagen-csoport nem tudta olyan luxusszintre emelni a vállalatot, mint a BMW a Rollst. Sokáig veszteséges is volt a crewe-i márka, tavaly azonban sikerült pozitív pénzügyi eredménnyel zárni az évet, ami nagyban köszönhető a népszerű Continental GT-nek és a Bentaygának. Az új Flying Spur is szép sikerek elé nézhet, de a koronavírus elég hátrányosan érintette a Bentley-t, idén ismét veszteségre számítanak, és akkor még nem is esett szó az egyelőre bizonytalan Brexitről. Ha a britek megállapodás nélkül lépnek ki az EU-ból, a márka profitja (már ha van) évente negyedével is csökkenhet.
A Mulsanne megszüntetésével csak három modell maradt
Jelenleg a Porsche felügyelete alatt áll az angol luxusmárka, Oliver Blume vezérigazgató felel a Bentley-ért a Volkswagen-konszernen belül. A németek segítettek költségeket csökkenteni a Bentley-nél, ugyanis a Panamera platfomjára épül a Continental GT és az új Flying Spur is, ugyanakkor szinte semmilyen mértékben nem szóltak bele a márka identitásába, kívül-belül önálló alkatrészeket láthatunk a Bentley-ken. Egy luxusmárka könnyen elvesztheti legitimitását, ha nyomokban olcsóbb autók részleteit tartalmazza, feltehetően éppen ezt akarta elkerülni a Porsche, de úgy tűnik, a VW-csoport nem elégedett az így elért eredményekkel. Már a Porsche is fontolóra vette a Bentley teljes átalakítását, egy külső tanácsadó cég által készített lehetséges jövőképek között szerepelt az angol márka sorozatgyártású autókról kisszériás, különleges (pl. páncélozott vagy hosszított tengelytávú) járművekre és alkatrészekre való átállása. Ezt a sorsot a vezérigazgató Adrian Hallmark csak 1000 fős létszámleépítéssel és a gyártás hatékonyságának növelésével tudta elkerülni.
A következő generációs A8 és Flying Spur már sok alkatrészen osztozhat, akár elektromosak is lehetnek
Ha az Audi alá kerül a Bentley, mint ahogy korábban a Lamborghini, feltehetően kevésbé lesz önálló a márka, hiszen az utóbbi esetében is alaposan jelen vannak az ingolstadtiak az Urus belterében, de az olaszok V10-esére is lecsaptak az R8-cal. A Lamborghini hírnevén egyelőre nem rontott az együttműködés, eladásaik szárnyalnak, de kérdés, hosszú távon hogyan hat majd a brand presztízsére. Az első igazán audis Bentley egyes hírek szerint egy teljesen elektromos modell lehetne, és a Flying Spur is A8-as alapokra kerülne. Egyébként nem lenne egyedi eset a Bentley szigorúbb integrálása az anyaválallatba, a BMW és a Daimler is hasonlóan kezeli a Rolls-Royce-t és a Maybach-ot mostanában, a fenntartható mobilitás követelményeinek ugyanis egyre kevésbé felelnek meg a luxusmárkák tradicionális üzleti modelljei. A Bentley talán így még jobban is járhat, mint a Lamborghini, a Bugatti és a Ducati, a VW-csoport ugyanis fontolgatja ezek leválasztását a konszernről, mert mindegyiküket nehéz összeegyeztetni az elektromos és önvezető autók világával.