Bekanosodva – Nissan Juke Nismo RS teszt

Nissan Juke Nismo RS DIG-T 218 teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Sperrdifivel, kőkemény kuplunggal és kéziváltóval, meg 218 lóerővel már nem is ciki a Nismo plakettet feltenni a Juke-ra. Élményautó lett?


Mi ez a szteroidon hizlalt koca? Bár én rendre disznónak nevezem, de a Nissan Juke a japán gyár egyik fejőstehene - ha élhetek ezzel az állati képzavarral. A Renault-Nissan konszern ázsiai ága az első Qashqai-jal elhintette a crossover magot és azóta a teljes autópiac felfordult. A prémiumagyártók is rendere kihozták a saját öszvér modelljeiket, a Nissan meg ma már a második generációnál tart. A kompakt osztálynál eggyel kisebb, azaz kicsi crossoverük, a Juke 2010 óta van piacon. Tavaly átdolgozták, kapott új motorokat, plusz egy éles sarkot a fényszórójára és több krómhatású díszítést a hűtőmaszkjára.
Hirdetés


Mi az új a külsején? Ahogy az alapváltozatok, úgy a legutóbb két éve tesztelt, legerősebb Nismo csúcskivitel is megújult és ez sem csak kívül. Rendesen hozzányúltak, több ponton megváltozott. Elsőre alig tűnik fel, de a menetfény és a lökhárítóba épített kerek fényszóró is megváltozott. A legfelső kapott plusz egy kiszögelést is, hogy ma is üssön ez a háromlámpás kialakítás. A hűtőmaszkon meg hangsúlyosabb lett a lapított aljú, nissanos V-betű. Hátul is megváltozott a lámpa világítófelületének a formája és ott is átrajzolták a lökhárítót. Mindezeknél persze sokkal érdekesebbek az egyedi könnyűfémfelnik, a bordó tükörházak, a hatalmas kályhacső kipufogó, ami elég kellemesen is bugyborog és persze az aranyat érő feliratok: a Nismo RS logók.

Mi az új a lemezek alatt? A korábbi Nismo változatot ért két fő kritika közül az egyik az volt, hogy a megszokott, 190 lóerős 1.6-os DIG-T motorhoz képest a Juke Nismo csak plusz tíz lóerőt nyert. Emellett a nem éppen sportos vezetéshez kitalált fokozatmentes CVT automataváltó volt az, ami miatt a Juke Nismót a legtöbben nem tudták hova rakni és inkább csak mint vicces furcsaság tudtak rá gondolni. Nos az RS-nél ilyen gond nincs, az összkerekes, CVT váltós változat 214 lóerős lett, ezzel gyorsabb lett: már 8,0 másodperc alatt van százon, de a 200 km/órás a végsebessége nem változott. Mindezt az átdolgozott motorvezérléssel és az új kipufogórendszerrel sikerült elérni. Hogy bírja a terhelést, átdolgozták a motor hajtókarját, és hogy a fékezéssel se legyen gond, hátul is hűtöttek lettek a féktárcsák.


Ez az igazi sportváltozat. A fehér tesztautóban manuális a váltó, nincs összkerékhajtás, így viszont 218 lóerős és 220-at megy, 7,0 s gyorsul. Alakul, nem? És ha még azt is hozzáteszem, hogy az elsőkerékhajtást támogatandó valódi differenciálzárat építettek be a Nismo mérnökei. Olyan igazi vasat, ami még a 231 lóerős JCW Miniből is hiányzik. Mindez alapján lehetne egész komoly sportkocsi is a Juke, az összkerékhajtás híján viszont ez a változat elvesztette az összességében bénább kivitel alapvetően jobb hátsó független kerékfelfüggesztését. Egyik szemünk sír, a másik meg felcsillan, hiszen tudjuk, hogy nem a technika számít, hanem a hangolás a döntő futóműkérdésben. Vezettünk már bután hangolt multilinket és finomra, adott esetben sportosra hangolt hátsó torziós hosszlengőkarral szerelt autót is. Adjunk egy esélyt a Juke-nak!


Nem bevásárlókocsi. Az az igazság, hogy nem számítottam ennyire kemény autóra. A Juke az első méteren nem csak összegyűrte az elegánsnak szánt nadrágomat, de meg is szenvedtem vele. Kőkemény a kuplungja, annyira, hogy utána a csere-érett kuplungú régi Peugeot-unk kuplungja vajpuhának tűnt. Meg aztán minden gázadásnál ki akarta szedni a kormányt a kezemből, városban nem igazán élveztem. Pedig a feláras Recaro sportülések olyanok, mint ahogy az a benzinvérűek bibliájában meg vagyon írva. Éppen csak a magas üléspozíció nem stimmel a sportautósághoz. Elközlekedtem vele, de valahogy nem éreztem átütőnek. Nyomogattam az egérmoziját, amit a klímapanel átváltásával lehet aktiválni. Van rajta gyorsulásmérő, meg hasonlók, de valahogy nem éreztem rá, mígnem jött a hétvége.

Játék, vagy igazi? Kedvenc másodrendű útjaimon autóztunk, kellemes időben, jó hangulatban. Minden adott volt, hogy megbarátkozzunk a legerősebb Juke-kal. És így is lett. Megtetszett a kicsit hosszú úton járó, kemény markot kívánó váltó is, hiszen egy valódi, mechanikai váltásérzetet adó szerkezet. Autópályás 130-nál 3250-et forog vele a turbómotor, jól beosztható vele az ereje. Markoltam az alcantara kormányt, élvezni kezdtem, ahogy dolgozik a differenicálzár, és nagyokat kanyarodtam. Semmi darabosság, semmi bakkecskézés, csak önfeledt móka. Működik sportkocsinak is, meg persze játéknak is. Az egyszerűbb felfüggesztés hátrányait a legális keretek között autózva nemigen lehet érezni, a városból kihajtva viszont már nem is olyan zavaróan kemény a futómű.

Kinek, mi helyett ajánlott? A Juke bár crossover, de a vásárlóit ismerve prémium kisautókkal versenyzik. Azoknál értelemszerűen praktikusabb és összkerékhajtás nélkül a csomagtartója is tisztességes méretű. A legerősebb változatában az is jó, hogy olcsóbb az összkerekes CVT-s változatnál, az alapára 7,8 millió forint. Ez viszont már nagyon sok pénz, ennyiért még nem, de a mi csúcsfelszereltségű tesztautónk árából már kijön a már említett JCW Mini is. 6,77 milliótól kapható a már nem Citroën DS3, 165 lóerővel, de még olcsóbban, 5,75 milliótól ott a 210 lóerős Opel Corsa OPC is, vagy 6,2 millióért a Ford Fiesta ST 182 lóerővel. Ha igazi hot hatch kéne, akkor nálam nem rúghatna labdába a Juke. Hiába lett tökösebb, mint volt, hiába megy tényleg jól, crossoverből inkább valami kényelmesebbet vennék.
Értékelés
Pozitív
Önzáró differenciálmű, remek a feláras sportülés, erős motor
Negatív
Rázós futómű, korlátozott használhatóság
Árak
Tesztmodell alapára
7 804 000 Ft (2015.09.30.)
Tesztautó ára
8 641 000 Ft (2015.09.30.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1618 cm3
Teljesítmény:
160 kW (218 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
280 Nm 3600-4800 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,0 s
Végsebesség:
220 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7,2 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4165 mm
Szélesség:
1765 mm
Magasság:
1565 mm
Saját tömeg:
1315 kg
Össztömeg:
1760 kg
Terhelhetőség:
445 kg
Tengelytáv:
2530 mm
Karosszéria-kivitel:
crossover
Csomagtér:
354 l
Belső szélesség elöl:
1380 mm
Belső szélesség hátul:
1350 mm
Belmagasság elöl:
910-980 mm
Belmagasság hátul:
890 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
150 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1220 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
980 mm
Csomagtér magassága:
370 mm
Csomagtér hossza:
640 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1440 mm
Raktérnyílás szélessége:
880 mm
Raktérnyílás magassága:
840 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin üzemű
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1618 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
280 Nm 3600-4800 1/min-nél
Teljesítmény:
160 kW (218 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
220 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,0 s
CO2-kibocsátás:
165 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
9,8 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
65 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
69 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

5 thoughts on “Bekanosodva – Nissan Juke Nismo RS teszt

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    Kempelen! Kár ezt a helyes írási kommentet erőltetned, mert láttam már tőled is rossz helyes írást.
    Mondjuk neked nem evvel kapcsolatban szoktak válaszolni :-DDDD

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    Tisztelt Szerkesztő!
    Kicsit bővebben kifejthetnéd mit jelent az, hogy kanos autó vagy Juke? Lehet én vagyok lemeradva valamiről, mert nem értem ezt a megfogalmazást. Én úgy értem, hogy ennek látványára beidulok sexuálisan az nagyon meglepne, esetleg arra aki benne ül, mert FÉRFI ebbe be nem ülne az biztos. A seggbe rúgott varangyos béka is sexisebb ennél az ocsmánynál.Ezt a formatervezésre értem, de a franciák is tudnak hányadékokat tervezni pl.: Cactus Hozzáteszem csak szerintem!

  • 2017.10.28. at 12:56
    Permalink

    érthetetlen nekem ez….ha 1000 ló lenne se kellene ez a hányadék dzsuk…ronda nőkön kívűl még nem láttam benne mást :D:D:D:D ennyien vannak, h megéri préselni ezt a vackot?mondjuk, ha a kerek lámpákat levennék, már nem hányték tőle sugrában.

Vélemény, hozzászólás?