Kifejezetten a mai fiataloknak is kínál majd autókat a közeljövőben a francia márka
Kifejezetten az első autójukat vásárló fiatalokat célozza majd a Citroën új almárkája, azokat, akiknek nem okoz nehézséget, hanem egyenesen természetes a mai modern elektronikai eszközök használata. Így a Picasso buszlimuzin- és a DS prémium-almárka után az egyelőre névtelen sorozat lehet a cég negyedik modellcsaládja. Mindez annak köszönhető, hogy a DS még a várakozásoknál is jobban teljesít a piacon, annak ellenére, hogy még csak a DS3-as alapváltozat kapható belőle. A szabadidő-autós irányba mozduló DS4-es Párizsban mutatkozik be az új C4-essel párhuzamosan. A Citroën nem fog külön olcsóautó-almárkát létrehozni, azt meghagyja a PSA konszernnek, amelyik a Talbot újbóli feltámasztásán gondolkodik.
A C-Cactus tanulmány már azt a szellemiséget tükrözi, amely az új almárkát is jellemezni fogja
A Citroën nem az olcsóságról, hanem az egyedi formai- és műszaki megoldásokról ismert, és hűek akarnak maradni ehhez. Most csak annyit árultak el az új almárkáról, hogy a bejelentés nagy meglepetést okoz majd a Párizsi Autószalonon, és egy tanulmány erejéig már látni is lehet majd, mire gondolnak az iPod generáció számára szánt modellekkel. A 2CV csak újító szellemével és nem formájával jelent majd követendő példát, de Jean-Pierre Ploué, a PSA vezető formatervezője szerint ha ma dobnák piacra a C3 Picasso-t, akkor az már az új almárkához tartozna. E helyett várhatóan a 2007-es C-Cactus tanulmány közelíti meg a legjobban azt, milyen lesz az új almárka szellemisége, az első, kézzelfogható és megvásárolható bizonyíték pedig a C2-es utóda lesz majd.