Bejön a nagy kuffer? Megmondjuk, hol a legolcsóbb
Kompakt szedánok ár-összehasonlítása
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mi állítólag limuzinkedvelő piac vagyunk, s ha már a Hyundai Elantra személyében új jövevénnyel bővült a kör, nézzük, melyik a legnagyobb, a legjobban felszerelt, a legolcsóbb vagy a legdrágább.
Milyen ez az ár - vészes, versenyképes, netalán kedvező? Úgy vágtunk a konkurencia-mustrába, hogy a metálfényt és a tetőablakot „dobtuk”, a félbőr kárpithoz, az elektromos ülésállításhoz nem, a hátsó ülésfűtéshez nem, az automata váltóhoz, a benzinmotorhoz és a tolatóradarhoz viszont próbáltunk ragaszkodni. 17-es helyett a 16 colos alufelnit is elfogadtuk. Ha valaki hiányolná a Fiat Lineát, benzinesként (1,4, 77 LE) ezen a meccsen alulmotorizált, automata váltót pedig a gázolajos sem kínál, ellentétben mással... Az Elantra-mérce 5,94, kerekítve 6 millió forintos, nézzük a felhozatalt:
Kompakt szedánok összevetése lehetőleg benzinmotorral, automata váltóval és a Hyundai Elantra gazdag, Style felszereltségi szintjének megfelelően konfigurálva
* a kéziváltós modell adatai
** manuális váltóval
modell | hossz (mm) | raktér (l) | LE/Nm | 0-100 (mp) | l/100 km | ár (Ft) |
Chevrolet Cruze 1.8 aut. | 4597 | 450 | 141/176 | 11,1 | 7,4 | 5 624 000 |
Ford Focus 1.6 aut. | 4534 | 475 | 125/159* | 11,0* | 6,0* | 6 378 000 |
Honda Civic 1.6** | 4545 | 389 | 125/152 | 10,5 | 6,7 | 5 129 000 |
Hyundai Elantra 1.6 aut. | 4530 | 485 | 132/161 | 11,6 | 7,0 | 5 940 000 |
Mazda3 2.0 aut. | 4580 | 430 | 150/187 | 10,6 | 7,6 | 6 139 900 |
Mitsubishi Lancer 1.8 CVT | 4570 | 400 | 140/176 | 11,5 | 7,3 | 6 550 000 |
Opel Astra Classic III 1.6 Easytronic | 4587 | 490 | 115/155 | 12,7 | 6,2 | 5 313 000 |
Renault Fluence 1.5 dCi EDC | 4618 | 530 | 110/240 | 11,5 | 4,4 | 4 890 000 |
Suzuki SX4 Sedan 1.6 aut. | 4510 | 515 | 120/156 | 12,3 | 6,6 | 4 790 000 |
Toyota Corolla 1.6 M/M | 4545 | 450 | 132/160 | 12,0 | 6,2 | 5 570 000 |
Volkswagen Jetta 1.4 Tsi DSG | 4644 | 510 | 122/200 | 9,8 | 6,0 | 6 796 000 |
* a kéziváltós modell adatai
** manuális váltóval
Folytassuk a sort a Hondával: a kifutó Civic négyajtósa itthon már csak egyféleképp kelleti magát, de mind technikájával és felszereltségével (széria pl. a xenon is), mind árával versenyképesnek mondható. Csomagterének befogadóképessége mondjuk jóval szerényebb az átlagnál. Csöppet kilóg még a Mazda3 Sedan, mert csak kétliteresként ad automata váltót. Ára nem alacsony, fogyasztása gyárilag magas, a felszereltsége bezzeg gazdag.
A további három japán, de az összes megméretett közül nem meglepő módon a Suzuki a legolcsóbb, az SX4 Sedan GS aut. mondhatni, csak jelvényével, presztízsben marad le a többiektől. Esetleg még csupán magasságában állítható kormányával. A másik kettő különmeccsét a Toyota MultiMode-os (robotváltós) Corollája nyeri a Mitsubishi CVT-s (fokozatmentes automata) Lancer Sedanját verve, mégpedig azon egyszerű oknál fogva, hogy olcsóbb (plusz öblösebb a raktere). Utóbbi borsos áráért cserébe pl. 18-as könnyűfém kerekeket és prémium hifit is nyújt.
Ízlésről hülyeség vitatkozni, mert mindenkinek más tetszik, tehát nem lehet kijelenteni, hogy ez vagy az szép, a másik meg csúnya. Nekem pl. tetszik a VW Jetta, és a Skoda Octavia is (még akkor is, ha az Octavia nem klasszikus sedan). És mivel az autót műszaki tartalommal és külsővel együtt kell értékelni, ezért én ha választhatnék, akkor valószínűleg először a Jettat aztán az Octaviat választanám. Persze ebben talán benne van a presztízs is.
Ami nekem nem tetszik az az SX4 sedan, az a legtöbb embernek nem jön be, de biztos van olyan is, akinek meg az maga a gyönyör.
Hmm..itt ugy látszik mindenki a számokat nézi de ha az esztétikumról is esne 1-2 szó szinte hihetettlen kimondani de a 2 koreai a nyerő a chevi és a hyundai …a többi valami szánalmasan néz ki mint pl a focus és az astra szedán is szerintem egyszerűen csúnya..és ehhez mérten az áruk is sok…hmm és a wolksvagen jetta is minden csak nem szép ..ami a polonak jól áll az a jettánál gagyi..és a sokak által emlegetett octavia …ugyan tisztességes méretű autó de minden csak nem szép tulajdonképp az évek alatt csak a lámái válltoztak semmi újító szellem nincs a dizájnban…lehet ezen vitatkozni de a jetta és társai baromi unalmas slampos autók..hiába a viszonylag jó müszaki tartalom !!!
Jó ez az összehasonlítás, és azt is értem, hogy a tezstelésen lévő Elantra volt a mérce, ezért kellett az automata váltó. Véleményem szerint Magyarországon ebben a kategóriában nagyon kevesen vesznek automata váltós autót. Még a magasabb kategóriákban is inkább a kéziváltó dominál.
Egyetértek,de ha úgy nézzük,az Octavia nem nevezhető szedánnak a hagyományos értelemben,mert 5 ajtós.Gondolom ezért maradt ki az összehasonlításból.De ugye nem muszáj ragaszkodni a szedán karosszériához,így már igenis komoly ellenfél az Octavia.
az octávia kár,hogy kimaradt,kőkemény ellenfele lenne bármelyiknek az 1.4 tsi motorral, gazdagon extrázva 5 milláért.
Skoda Octavia szerintem minimum kimaradt, ha már puttonyosokról beszélünk.