Az utóbbi egy hétben a nagykereskedelmi árak csökkenésére a kiskereskedelmi áraik emelésével reagáltak a töltőállomások: a kutak olcsóbban veszik a benzint, az autósok mégis többet fizetnek érte.
Nem titok, hogy Magyarországon az utóbbi hónapokban nem követi tökéletesen a kiskereskedelmi üzemanyagárak alakulása a beszerzési árak változásait. Éppen ezért szoktuk megjegyezni minden egyes üzemanyagáras cikkünkben, hogy "amennyiben ez a változás a kutak kiskereskedelmi áraiban is megjelenik majd". Az viszont még ebben a kicsavart helyzetben is szokatlan, hogy két egymást követő alkalommal is beharangozzák a csökkenést, majd elsőre nem változnak, másodjára pedig emelkednek az üzemanyagárak.
Az elmúlt egy hétben ez történt: utoljára múlt kedden emelkedtek a beszerzési árak, azóta pedig kétszer csökkentek és egyszer stagnáltak. Ehhez képest a benzin kiskereskedelmi átlagára 618 forintról 619 forintra emelkedett ebben az időszakban.
Mindez azt jelenti, hogy 5 forint a különbség ahhoz képest, amennyinek a nagykereskedelmi árak alapján "lennie kellene" egy liter benzinnek a kutakon, a gázolaj pedig eközben az ígért 4 forint helyett csak 1 forinttal lett olcsóbb literenként. Fontos azonban megjegyezni, hogy ezek átlagárak, tehát minden esély megvan rá, hogy egyes töltőállomás-hálózatok valóban olcsóbban adják az üzemanyagot.
Ne feledjük azonban, hogy a töltőállomások kiadásait és költségeit nem kizárólag a nagykereskedelmi üzemanyagárak szabják meg. Rengeteg egyéb tényező, például az üzemeltetési költségek, a munkaerő, illetve a különböző adók és díjak is egytől egyig befolyásolják, hogy mennyit kell majd fizetni a pisztoly visszaakasztása után. A mai napon egyébként ismét stagnálásról számolt be a Holtankoljak.hu a nagykereskedelmi árakat illetően, azt viszont csak remélhetjük, hogy ez nem a benzin árának 3 forintos emelkedését jelenti majd a valóságban.