Csehországban már gurulnak le a gyártósorról az új Konák, a háttérben a Tucsonok is várakoznak
A Hyundai továbbra is elkötelezett az európai piac iránt, ami nem csak a kontinens igényeinek való megfelelést jelenti, de a gyártás helyi kivitelezését is. Az új Kona, ami bár belsőégésű motorral is rendelhető, alapvetően egy eleve elektromos modellként lett tervezve, fontos lépés a márka elektromosautó-stratégiájában, amit éppen nemrég gyorsítottak fel. Ennek értelmében már 2035-re kizárólag kibocsátásmentes modellekkel lesznek jelen az újautó-piacon, az évtized végéig pedig 11 villanyautót tervez bemutatni a Hyundai.
Kétféle akkumulátorral is rendelhető az új elektromos Kona
Az új elektromos Kona 65,4 kWh-s vagy 48,4 kWh-s akkumulátorral rendelhető - előbbi hatótávja 514 km a WLTP-n mérve, míg utóbbi 377 km-t tud megtenni egyetlen töltéssel. A nagyobb akkumulátorhoz természetesen erősebb villanymotor is jár. Mindkét egységet Lengyelországban gyártják, ami újabb példája annak, hogy a Hyundai az európai piacot Európában gyártott alkatrészekkel szeretné kiszolgálni. Az elektromos Kona második generációjának gyártása most elindult Csehországban, év végéig 21.000 darab legyártott autó a cél, jövőre pedig 50.000.
Az új Kona stílusába is volt beleszólásuk az európai kollégáknak
A cseh kollégák aktívan részt vettek az új Kona tervezésében, tekintve hogy eleve olyan autót szerettek volna a dél-koreaiak, ami a cseh üzem körülményei között is gyártható. Emellett az európai ízlés is megjelenik a Konán, már az első skicceket is a cseh munkatársak bevonásával álmodták meg. Ebben a gyárban már 40% a részben vagy teljesen elektromos autók aránya a legyártott modellek között, a későbbiekben ez tovább fog növekedni. Főként az európai piacra készülnek itt az elektromos Konák, de jut belőlük Törökországba és Izraelbe is. Michale Cole, a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatója szerint "az elektromos modelljeik iránti növekvő keresletre való válaszlépés és a rövidített gyártási időkre való fókuszálás eredménye, hogy az egyik legfontosabb elektromos modelljüket Európában gyártják, ami mutatja az európai piac fontosságát a Hyundai számára."