Az Audi e-tron GT az első elektromos Audi, ami Németországban készül
Annyira rövid időn belül még nem került egyetlen Audi sem gyártásba, mint az e-tron GT. Az új négyajtós elektromos sportkupé a neckarsulmi gyártósoron készül a márka másik jelentős sportmodellje, az R8 mellett. Az e-tron GT az első elektromos Audi, ami Németországban készül, a Böllinger Höfe sportautógyárban pedig úgy alakították át a gyártósorokat, hogy az képes legyen befogadni az új elektromos sportautót.
A Böllinger Höfe sportautógyár karbonsemleges, a fűtést biogáz, az áramot megújuló energiaforrások biztosítják
A Böllinger Höfe több szempontból is kimondottan érdekes, nem csak helyi emissziómentes autó készül, de az egész gyár karbonsemleges. Áramfelhasználás szempontjából megújuló energiát használnak és a fűtést is biogázzal oldják meg. Emellett pedig az e-tron GT gyártásfolyamatát a lehető legkevesebb melléktermékkel igyekeznek kivitelezni, ez azt is jelenti, hogy a különböző fázisokon nincsenek tesztdarabok; vagy virtuális térben ellenőrzik az új fejlesztéseket, vagy számítógépes szimulációval, ennyire radikális változtatást még egyik modelljénél sem eszközölt az Audi.
Az e-tron tesztelése virtuális térben folyik, nem használnak prototípusokat
Az Audi e-tron GT a
Porsche Taycan testvérmodelljeként több szempontból is hasonlít rá. A csúcsmodell szintén kétmotoros lesz kétfokozatú váltóval. Az RS modellnevet viselő e-tron GT 598 lóerőre lesz képes, valamint néhány másodperc erejére 646-ra is. A 83,7 kWh-s akkumulátorcsomag töltéséról 350 kW-os töltőegység gondoskodik, mellyel 30 perc alatt elérhető a 80%-os töltöttség.
Néhány másodpercig 646 lóerőre is képes lesz a csúcsmodell, két motort és kétfokozatú váltót kap