Befutott a leggyorsabb SEAT Ibiza Cupra
Fürgébb, mégis kevesebbet fogyaszt az új SEAT Ibiza Cupra
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hivatalosan is debütált a faceliftes SEAT Ibiza korábban még csak tanulmányként látott Cupra sportváltozata. Kicsit gyorsabb, kicsit takarékosabb is lett.
Az áprilisi Pekingi Autószalonon még csak tanulmányként mutatta a SEAT, milyen is lesz a 2013-as modellévű SEAT Ibiza Cupra, a hivatalos képek és infók most jöttek meg. Az autó persze ugyanaz, legfeljebb nem sárgában, hanem fehérben pózol - LED-es nappali a menetfénye, bi-xenon a fényszórója, módosított a lökhárítója és a hűtőmaszkja, 17 colos az alufelnije, a kasztniéval kontrasztos a tükörháza, fara diffúzoros, trapéz kipufogós. Bent új a logós kormány, s a bőrüléseknek a külső színre rímelő csíkja, kivehető, navit, kihangosítót, fedélzeti számítógépet is adó multimédiás rendszer is van már.
A háromajtós hot hatch gépteteje alatt a VW-csoport közvetlen befecskendezéses, 1,4 literes, kettős feltöltésű TSI benzinmotorja dolgozik 180 lóerővel és 250 Nm-es nyomatékkal, ahogy eddig is, s a kétkuplungos, 7 fokozatú, a kormányról is kapcsolható automata váltó sem újdonság. Eredmény bezzeg, hogy a Cupra 7,2 helyett már 6,9 mp alatt gyorsul 100 km/h-s tempóra, a végsebesség 225-ről 228 km/h-ra emelkedése messze nem olyan fontos. Jó hír ugyanakkor, hogy a vegyes fogyasztás 6,4-ről 5,9 l/100 km-re csökkenhet.