Befutó kifutó?
Hyundai i30 teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Két, ráncfelvarrás előtti Hyundai i30-at teszteltünk. Ki akartuk deríteni, hogy érdemes-e a megmaradt raktári példányok közül választani, vagy jobb megvárni az i30u-t.
A Hyundai i30 felfrissítése csak annak fog feltűnni az utcán, aki kifejezetten odafigyel rá, egyébként apró és sokak számára észrevehetetlen változtatások történtek az autóval. Ha jobban megnézzük, észrevehetjük az átformált orrot, az új fényszórókat és a szériában adott sportos küszöbtoldatokat, de a név is változott kicsit: i30u.
Jelenleg még egyszerre kapható a régi és az új változat, méghozzá eltérő árakon. Vajon megéri a kifutó darabok egyikére vadászni a kedvező ár reményében? Ennyiért kiforrott, jól felszerelt autót kapunk? Mielőtt elfogy, gyorsan megnéztük, mit kínál a felfrissítés előtti i30.
A kompakt Hyundai számos értékelhető tulajdonsággal rendelkezik. Először is, tágas: legtöbb versenytársához képest leheletnyivel nagyobb helyet kínál a hátsó utasoknak. Elsősorban a magas tető és a nagy ablakok okozzák ezt, de a térdek előtt is marad elég levegő. A csomagtartó átlagos méretű, de a síkba dönthető ülésekkel bővíthető, és találunk benne rögzítőfület, hálót és padló alatti rekeszeket. Az i30 másik vonzó vonása a kellemes formatervű belső, jól megrajzolt vonalakkal, megfelelő anyaghasználattal. Igaz, akadnak kritizálható részei, például a középkonzol kékes fényű, nem túl ízléses kijelzői és a műszerfal közepén trónoló, volkswagenes kékkel vakító másik kijelző. Sajnos, a ráncfelvarrással ezeken nem változtattak, pedig talán az egyetlen látványbeli hiányosságot szüntethették volna meg.
A tesztelt 1.6 CRDI LP a két egyhatos dízelmotor közül a kisebb, 90 lóerős, az erősebb HP már 115 lovas. A gyengébb motor is elég az átlagigényekhez: a kulcs a 235 Nm-es nyomaték. Városban dinamikus, országúti előzésekhez alig kell 2000-es fordulat fölé forgatni. Finoman jön meg az ereje, minimális turbólyuk után nagyjából már 1600-tól húz. A nyomatékos dízel és a váltó kifinomultan, rángatás nélkül dolgozik össze. Nem tökéletes viszont az ésszerűtlen fokozatkiosztás: ötvennél-hatvannál harmadikban hangos, negyedikben pedig erőtlen a motor. A motor zajhatára alig 110 km/óránál van, fogyasztása 6,5-7 liter közötti, négy személlyel 7,5 litert evett autópályán.
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1582 cm3
Teljesítmény:
67 kW (91 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
235 Nm 1750-2500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
14,9 s
Végsebesség:
172 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,7 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4245 mm
Szélesség:
1775 mm
Magasság:
1480 mm
Saját tömeg:
1291 kg
Össztömeg:
1820 kg
Terhelhetőség:
546 kg
Tengelytáv:
2650 mm
Karosszéria-kivitel:
limuzin
Csomagtér:
340 l
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
EURO 4
Hengerűrtartalom:
1582 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
mechanikus - 5 fokozatú
Nyomaték:
235 Nm 1750-2500 1/min-nél
Teljesítmény:
67 kW (91 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
172 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
14,9 s
CO2-kibocsátás:
125 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,7 l/100km