Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem lesz már fapados Dacia Logan, csakis korrekt ellátmánnyal érkezik, negyed év múlva, az új Sandero azonban már most elérhető, már a - továbbra is kedvező - árait is ismerjük, mutatjuk!
Külföldi menetpróba nincs, van helyette külföldi rendszámos, házhoz hozott tesztautó. A teszt csak most kezdődik, de a bemutató megvolt, alább a legfontosabb infók az új Dacia Sanderóról
2005 óta új történelmet ír a Dacia. Nekem még megvolt az első Logan, 2005-ben, libegős futóművel, amiért persze szerethető volt a "remek" magyar utakon is, s amiért imádtam a hétülésesként is elérhető MCV-t is. A most a hazai sajtó számára is bemutatkozott harmadik generációs Sandero, Sandeo Stepway, Logan sor pedig már a sokadik minőségi előrelépés azóta. Szerintem eléggé meghatározó volt az első Duster 2010-ben, majd a második is 2017-ben, most pedig nem csak a Sandero/Sandero Stepway/Logan, hanem az új Daciák kapcsán is a harmadik generációról beszélhetünk.
Dacia Sandero és Logan méretek
Hosszúság [mm]
Szélesség [mm]
Magasság [mm]
Csomagtér [l]
Sandero
4088
1848
1499
328
Sandero Stepway
4099
1848
1535
328
Logan
4396
1848
1501
528
Hirdetés
Maga a Dacia egyébként nem csak felénk, Nyugat-Európában és a világ egyéb tájain is népszerű, az elmúlt bő másfél évtizedben világszerte 44 országban 7 millió példány kelt el belőlük, csak hazánkban mintegy 70 ezer, amivel a magánvásárlók kedvence. Míg normál esetben alighanem egy hajnali órában elrepültünk volna Dél-Franciaországba, hogy ott vezessük az újdonságokat, ma reggel háromnegyed 9-kor hívott egy sofőr, hogy meghozta az autót hozzám, amivel csupán a szomszédos ligetig elgurulva lőhettem meg az első fotókat. Nekem persze már ismerős volt, egy kereskedői Stepway-t vezethettem már, így az állam nem most esett le, tudtam, hogy az új Sandero elképesztő előrelépés a korábbiakhoz mérten.
Hosszban lényegében nincs változás, a tető elöl 1, hátsó, laposabb részével 2 centivel alacsonyabbra került, jobb a légellenállás, alacsonyabb a fogyasztás, vonzóbb a forma
A sima Sanderón nekem szembetűnőbb, mint a 4 centivel emelt Stepwayen, hogy ez lényegében egy Renault Clio, hiszen ugyanúgy a CMF-B platformra épül.
A forma finom, az alapáras LED fényszórók és a hátsó lámpák is csinos fektetett Y-formákat írnak. Bár a külső méretek alig változtak, a szélesség igen jelentősen, 9 centivel bővült, 3 centivel a nyomtávok is nőttek, az új Daciák összességében komolyabb autó benyomását keltik. Akár a Sanderót, akár a Logant nézzük, csökkent a tetőmagasság és a légellenállás is, a tervezők jól láthatóan mindent bevetettek a fogyasztáscsökkentésért - kedvezőbb üzemeltetési költségeket adva és persze az EU CO2-bírságát is elkerülve. A hátsó lábtér mind a Sandero, mind a Logan esetén több mint 4 centivel bővült, a hosszú Logan a kategória legjobbját adja, de a Sanderóban is meglepően kényelmesen férhetünk el 180 centis sofőr mögött is azonos termettel.
Bár az utastéri műanyagok még mindig kivétel nélkül kemények, a Comfort csúcsverziók műszerfalra is kerülő szövetbetéteivel elképesztő minőségi fejlődésen ment át a beltér
Újak, formásabbak az ülések, a Stepway azokra és a műszerfalára is kap színeket, a sima Sandero nem
Az utasterek leginkább szembetűnő változása, hogy a Comfort csúcsverziók immár ajtajaikra és műszerfalukra is szövetbetéteket kapnak, de sokkal formásabbak és kényelmesebbek a szerkezetükkel is új ülések is, a műszerfalra pedig akár segédvonalakat is rajzoló tolatókamerás, navigációs, vezeték nélküli (Apple CarPlay és Android Auto) telefoncsatlakozós, kiegészítő telefontartós Media Nav kijelző is kerülhet. Utóbbi a 3 tagú hifi-kínálat csúcsa, alatta a Media Display található, a bázis rádió pedig kijelző nélküli, de ott is kapunk egy telefontartót, ahová a gyári applikációval is kiegészíthető telefonunkat tehetjük kijelzőként. Az alapverzió teljesen rádió nélküli, a felette érkező rádió egyébként telefonos kapcsolat nélkül is használható, úgy a műszerek közötti egérmozin láthatóak az üzenetei, s a jól megszokott kormányoszlopi vezérlővel irányíthatjuk. A Sandero csomagtere 8 liternyi plusszal 328 literes lett (VDA szabvány szerint), míg a Logané 18 literrel bővülve immár 528 literes.
Hirdetés
A Logan csakis LPG-vel és gazdag ellátmánnyal lesz elérhető. A Sandero az új alap Dacia! Dízel nincs és nem is lesz, jövőre a Clióból ismert E-TECH hibridrendszert a Sandero is megkapja. Gyári garancia él az LPG-rendszerre is, amivel a hatótáv 1300 km is lehet
A motorpaletta a magánvásárlói igényeknek megfelelően immár csakis benzines egységeket kínál. Pontosabban benzines és benzin-gázos egységeket. Kivétel nélkül 1,0 literesek és háromhengeresek. A Dustert is korrektül mozgató TCe 90 a Sanderót kifejezetten jól viszi, de a Cliót ismerve az SCe 65 szívó benzines alapmotor is gond nélkül ajánlható. A kínálat csúcsa a Dacia (alapból 3 év, RCI finaszírozással 5 év/100 000 km) garanciájával adott Land-Renzo LPG-rendszeres autógázos verzió, ami a korábbinál nagyobb, nettó 40 literes LPG tartályával autógázzal is növelt hatótávú, de benzinüzemmel kombinálva összesen 1300 km-t tud megtenni.
Hogy miben előzi a Logant a Sandero?
A méreten túl mindenben, ugyanis már mostantól elérhető, az LPG-s csúcsverzió 11,5 másodperces 100-as sprintet tud és akár 180 km/óra feletti végsebességet. A kompakt ötajtós egyébként eladásaival is népszerűbb, tavaly hazánkban is 1403 példány fogyott belőle, míg a Loganból a kombi MCV-vel együtt is csak 979. Az új Logan ellenben csakis négyajtós lesz, úgy kb 3 hónap múlva és kizárólag az LPG-s csúcsverzióval, így az alap Sanderónál érezhetően magasabb áron ér a hazai piacra. Kombiját pedig majd a Lodgy utódja pótolja, jövőre, addig még elérhető marad a nagycsaládosok kedvence.
Az új Sandero 3,4 millióról startol, a kézi váltós Comfort csúcsverzió 4,4 millióról, a Stepway-felár 350 ezer forint, 250 ezer az LPG-s verzióé, 450 ezer forintért CVT automata váltó is elérhető
Alapvető fontosságú, hogy a teljesen új karosszéria a korábbinál sokkalta jobb merevséget és biztonságot hoz, már 6 légzsák szerepel alapáron minden Sanderóban. Aktív vészfékrendszer is jár, a radaros szenzor 7-170 km/óra között aktív, s szolgál autópályán ráfutásgátlóként, míg városban a gyalogosokat is figyeli. Immár holttérfigyelő, automata klíma és automata Dacia-kártya is elérhető. Az árak a fenti képen, a felszereltség az alapverziónál még nagyon foghíjas, hangszórókat sem tartalmaz, de míg egy, a konkurenciához mérten szintén jó árú Clio például 4,4 millió forintról startol, annyiért a Sandero már turbómotoros és a csúcs Comfort felszereltségű lehet. Na ezért mondtam a reggeli facebookos villám-live bejelentkezésben, hogy nem csak sokkal finomabb a korábbinál, továbbra is remek ár/érték arányú. Hogy milyen vezetni, arról képet ad a szerdán publikált Stepway-próba, a francia rendszámos sima Sandero tapasztalatait pedig épp most gyűjtöm, természetesen be fogok számolni róluk.
Túlságosan rövidre fogtad. Miért nem mentél bele jobban a részletekbe? Egy kis történelmi visszatekintés, Trianon, román autóba „elvből” nem ül a magyar, ugyebár, meg ne gyarapítsuk már a GDP-jüket és hasonlók. Legközelebb ne légy már ilyen pongyola, látni akarjuk, milyen elmés gondolatok járnak a fejedben. Ne szégyelld őket 😀
Elárulod, hogy a termék kvalitásaihoz ennek mi köze van? Ha a japánokkal lett volna konfliktusunk a múltban, akkor össze-vissza ócsárolnátok a Sonyt, a Toshibát, a Fujitsut meg a Hondát? Hitelesek lennétek, abszolút nem látszana, hogy a düh az egésznek a mozgatórugója 😀
A hozzátok hasonlók miatt rekedt meg az ország azon a szinten, ahol van(gödör)…
Ezzel csak az a bibi, hogy a sandero sosem volt román, annál inkább marokkói, de főleg francia. Máskülönben mi köze ennek trianonhoz? Azok már mind halottak, de még az unokájuk is. Sokkal inkább német és japán autót hazaárulás venni, hiszen a németek kétszer vitték bele a világot háborúba, minket mindig a vesztes oldara zsarolva, a másodikban meg a japánok a nácik csatlosa voltak. De valóban, részben igaz, mert merci motor van benne, az náci, Hitler is azzal járt, így már duplán hazaáruló. Ennyire butának lenni, hogy hogy nem fáj annyira, hogy még képes kommentelni….
Ja, bocs, olaszt se, mert ők is az ellenfél oldalán álltak a nagy háborúban, Isonzó miatt hazaárulás olasz autót venni. Aztán meg a nacikén. Az amcsik meg csesztek ide jönni, megálltak Hegyeshalom nal, akkor azt sem szabad. Az oroszokat inkább hagyjuk, mit műveltek 56ban, Lada Moszkvics kilove, esetleg svéd autó, azok nem bántottak minket, vagyis aki nem volvoval jár, hazaáruló, de az meg kínai, házi feladat: a magyarság és Kína kapcsolata….
Érdekes a kínálat felszereltsége és árazása is, ha lehet hinni a Dacia honlapjának. Az Access alapverzióban nincs rádió és rendelni se lehet hozzá, de van ülésfűtés (?!) benne szériában. A Logan pedig nem vásárolható meg gázszett nélkül :O
Ülésfűtés nem elérhető, sem a sibeda, csak áprilisi gyartastol, biztosan nem szeria az accessben, ami pár hónap múlva meg fog szűnni, csak most az elején van, emésztést segítő szerként.
Igen, valami osszekeveredhetett a weboldalon, de a pdf-es katalógus egyértelmű. Ami abszurd és a Dacia marketing tévelygését jelzi, hogy Németországban 10ezer euro a Comfort felszereltség ára. Nálunk ennyiért Essential se kapható…
Üdv Mindenkinek!
Aki kiváncsi az “Ezres kávédaráló” teljesítményére, az nézze meg az autómról készült Totalcar Erőmérő Dacia MCV youtube adást.
A motor ugyanez, annyi különbséggel, hogy gyári gázrendszer is be van szerelve.
A benzines fogyasztásról nem nagyon tudok nyilatkozni, de LPG autópályás tempónál 7,9L/100km városban most télen 7,3-7,6l/100km, szerintem ez nem gáz:-)
Üdv Nagya
Régóta nem figyelem az LPG árakat (225 körülire emlékszem, valószínűleg ennél már csak több lehet), de így is sokkal gazdaságosabb, mintha 400 körüli benzint tankolnál körülbelül hasonló vagy ugyanekkora fogyasztás mellett.
LPG-t és CNG-t kellett volna jobban erőltetni eddig az állam részéről az elektromos vonal helyett, amíg az elektromos autók árai nem kerülnek egy szintbe a füstösökével ahelyett, hogy jól megemelték volna az LPG/CNG adóját. (Már csak azért is, mert most a vételezett áram után az állam nem kap jövedéki adót, ami egyre komolyabb összeg ahogy terjednek a villanyosok)
Mostanra a többség járhatna gázos autóval az ezer éves diesel helyett, pár éven belül még jó esetben ott a „tiszta” elektromos alternatíva.
Velokex: Nyilván nem teljes egészében Merci-motor, ahogy a Prince-motornál se tudjuk, mekkora arányban BMW, és mekkora arányban PSA – ha gondolod, járj utána, engem annyira nem érdekel. A Daimler pár %-os tulajdonrészt is vásárolt a Renault-Nissan-Mitsubishiben, nyilván ebben a közös modelleken – pl. Merci Citan, Twingo-Smart, Infiniti QX30 – túl a közös motorfejlesztés is benne volt(Renault-dízellel szerelt CLA, C-osztály, stb.), de azóta ha jól tudom, ettől megszabadultak. De kooperálni tulajdonrész-vásárlás nélkül is lehet…
Ez az autó sokszorosan hátrányoshelyzetű…egyrészt román, másrészt francia.
Itt úgy látom, te vagy a hátrányos helyzetű. Olvass inkább totoja teszteket.
Túlságosan rövidre fogtad. Miért nem mentél bele jobban a részletekbe? Egy kis történelmi visszatekintés, Trianon, román autóba „elvből” nem ül a magyar, ugyebár, meg ne gyarapítsuk már a GDP-jüket és hasonlók. Legközelebb ne légy már ilyen pongyola, látni akarjuk, milyen elmés gondolatok járnak a fejedben. Ne szégyelld őket 😀
Vannak elvei és identitása, felháborító, ugye?
Elárulod, hogy a termék kvalitásaihoz ennek mi köze van? Ha a japánokkal lett volna konfliktusunk a múltban, akkor össze-vissza ócsárolnátok a Sonyt, a Toshibát, a Fujitsut meg a Hondát? Hitelesek lennétek, abszolút nem látszana, hogy a düh az egésznek a mozgatórugója 😀
A hozzátok hasonlók miatt rekedt meg az ország azon a szinten, ahol van(gödör)…
Semmi köze. Ahogy ennek sincs a valósághoz: https://en.wikipedia.org/wiki/Dacia
Nem várom el, hogy megértsd.
Ezzel csak az a bibi, hogy a sandero sosem volt román, annál inkább marokkói, de főleg francia. Máskülönben mi köze ennek trianonhoz? Azok már mind halottak, de még az unokájuk is. Sokkal inkább német és japán autót hazaárulás venni, hiszen a németek kétszer vitték bele a világot háborúba, minket mindig a vesztes oldara zsarolva, a másodikban meg a japánok a nácik csatlosa voltak. De valóban, részben igaz, mert merci motor van benne, az náci, Hitler is azzal járt, így már duplán hazaáruló. Ennyire butának lenni, hogy hogy nem fáj annyira, hogy még képes kommentelni….
Ja, bocs, olaszt se, mert ők is az ellenfél oldalán álltak a nagy háborúban, Isonzó miatt hazaárulás olasz autót venni. Aztán meg a nacikén. Az amcsik meg csesztek ide jönni, megálltak Hegyeshalom nal, akkor azt sem szabad. Az oroszokat inkább hagyjuk, mit műveltek 56ban, Lada Moszkvics kilove, esetleg svéd autó, azok nem bántottak minket, vagyis aki nem volvoval jár, hazaáruló, de az meg kínai, házi feladat: a magyarság és Kína kapcsolata….
🙂 🙂 🙂
Ott a pont….
Érdekes a kínálat felszereltsége és árazása is, ha lehet hinni a Dacia honlapjának. Az Access alapverzióban nincs rádió és rendelni se lehet hozzá, de van ülésfűtés (?!) benne szériában. A Logan pedig nem vásárolható meg gázszett nélkül :O
Ülésfűtés nem elérhető, sem a sibeda, csak áprilisi gyartastol, biztosan nem szeria az accessben, ami pár hónap múlva meg fog szűnni, csak most az elején van, emésztést segítő szerként.
Igen, valami osszekeveredhetett a weboldalon, de a pdf-es katalógus egyértelmű. Ami abszurd és a Dacia marketing tévelygését jelzi, hogy Németországban 10ezer euro a Comfort felszereltség ára. Nálunk ennyiért Essential se kapható…
Üdv Mindenkinek!
Aki kiváncsi az “Ezres kávédaráló” teljesítményére, az nézze meg az autómról készült Totalcar Erőmérő Dacia MCV youtube adást.
A motor ugyanez, annyi különbséggel, hogy gyári gázrendszer is be van szerelve.
A benzines fogyasztásról nem nagyon tudok nyilatkozni, de LPG autópályás tempónál 7,9L/100km városban most télen 7,3-7,6l/100km, szerintem ez nem gáz:-)
Üdv Nagya
Régóta nem figyelem az LPG árakat (225 körülire emlékszem, valószínűleg ennél már csak több lehet), de így is sokkal gazdaságosabb, mintha 400 körüli benzint tankolnál körülbelül hasonló vagy ugyanekkora fogyasztás mellett.
A szűrőket milyen sűrűn kell cserélni, 20e körül?
2 évente vagy 30ekm. Elenyésző többlet a megtakarítás hoz és a jobb menetteljesitmenyhez képest.
A Logan csomagtere 528Liter kérlek javítsd a cikkben!!
Üdv Nagya
Köszönöm az észrevételt, javítva! (Elütés volt, a táblázatban a helyes érték szerepelt.)
LPG-t és CNG-t kellett volna jobban erőltetni eddig az állam részéről az elektromos vonal helyett, amíg az elektromos autók árai nem kerülnek egy szintbe a füstösökével ahelyett, hogy jól megemelték volna az LPG/CNG adóját. (Már csak azért is, mert most a vételezett áram után az állam nem kap jövedéki adót, ami egyre komolyabb összeg ahogy terjednek a villanyosok)
Mostanra a többség járhatna gázos autóval az ezer éves diesel helyett, pár éven belül még jó esetben ott a „tiszta” elektromos alternatíva.
Velokex: Nyilván nem teljes egészében Merci-motor, ahogy a Prince-motornál se tudjuk, mekkora arányban BMW, és mekkora arányban PSA – ha gondolod, járj utána, engem annyira nem érdekel. A Daimler pár %-os tulajdonrészt is vásárolt a Renault-Nissan-Mitsubishiben, nyilván ebben a közös modelleken – pl. Merci Citan, Twingo-Smart, Infiniti QX30 – túl a közös motorfejlesztés is benne volt(Renault-dízellel szerelt CLA, C-osztály, stb.), de azóta ha jól tudom, ettől megszabadultak. De kooperálni tulajdonrész-vásárlás nélkül is lehet…
Talán azért mert Togliatti-ba is bevásárolta magát a renault.
Jaj, hát nem gondoltam volna, hogy ilyen lavinát indít el a véleményem…amit továbbra is tartok. 🙂