A Kizashi és a többi, ottani mércével kicsinek számító Suzuki személyautó már nem lehetett sikeres az amúgy bővülő amerikai piacon
Kivonul a Suzuki az amerikai piacról. Az American Suzuki Motor Corporation (ASMC) csődvédelmet kért maga ellen, felhagy a személyautó-értékesítéssel, a vállalat az átszervezés után csak motorkerékpárok, quadok és hajózási alkatrészek, például csónakmotorok - állítólag nyereséges - forgalmazásával foglalkozik majd.
A márka egyrészt lemaradt a konkurenciaharcban, másrészt a japán gyártás és a kedvezőtlen dollár-jen árfolyam miatt képtelen volt olcsón, versenyképes áron adni termékeit. Idén az első 10 hónap során 21 188 példányos személyautó-eladása 2011 hasonló időszakához képest 5 százalékos visszaesés, miközben a piac októberben 14 százalékot nőtt. Az egy autóra eső költségek emelkedtek, az állami és szövetségi szabályozás szigorodott, a most 246 szalont számláló kereskedői hálózat megritkult. A csődvédelmi kérelmet azért nyújtották be, hogy pereskedések nélkül tudják végrehajtani a szükséges átcsoportosításokat.
A garanciális szolgáltatásokat még teljesítik, az alkatrészellátást valahogy biztosítják, azonban a Suzuki 1985-ben kezdett újautó-értékesítése ezzel befejezett a minden márkának nyilván nem kicsit fontos USA-ban. Európa a Suzukinak (is) bagatell, Ázsiában kell boldogulniuk.