Ennek a kínai autógyárnak beletört a bicskája az európai terjeszkedésbe?

Pénzügyi válságba került egy kínai autógyártó, amelynek Európában is vannak kereskedései

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A kínai régióból az elmúlt években megszámlálhatatlanul sok autógyártó érkezett Európába, és most úgy tűnik, meg lehet az első áldozat, amely nem tudja finanszírozni tovább a saját működését.

Hatalmas ambíciókkal lépett az európai piacra a tavalyi évben a Human Horizons almárkája, a HiPhi, amely Németországban és Norvégiában kezdte meg hódító útját. A luxus villanyautókat gyártó vállalat háza tájáról néhány napja már aggasztó pletykák láttak napvilágot, most viszont maga a márka is megszólalt a kialakult helyzettel kapcsolatban. A pénzügyi problémák miatt elhalasztották a januári bérek kifizetését, nem utalják ki a 2023-as év után járó bónuszokat és a felső vezetők fizetését is jelentősen csökkentették - írja a CarNewsChina.
Hirdetés
A portál arról is beszámolt, hogy januárban olyan pletykák is napvilágot láttak, amelyek szerint a HiPhi leállította a kutatás-fejlesztési tevékenységet és a gyártás is szünetel, bár ezt cáfolták, és azt állítják, hogy az említett időszakban minden a normál kerékvágásban zajlott. Az információkat kiszivárogtató felhasználó közösségi oldaláról mára törölték a posztot, és a platformtól figyelmeztetést is kapott az eredeti informátor. A február 7-i munkavállalói értekezlet után aztán ismét aggasztó hírek jelentek meg. Ezek szerint a márka azt kérte a dolgozóktól, hogy otthonról dolgozzanak, de ehhez nem biztosították a szükséges felszerelést. Később természetesen ezt is cáfolta a HiPhi, mondván a kínai újévi ünnep miatt történt a munkaszünet.
Kínai informátorok szerint már a kereskedői láncban is problémák jelentkeztek, hiszen két szalont is véglegesen bezárt a HiPhi az anyaországban. Azonban Google Business szerint a müncheni reptér közelében található üzlet továbbra is üzemel, csakúgy mint az oslói.
Hirdetés
A márka lejtmenete az eladási számokból is sejthető. 2021-ben még 4237, majd 2022-ben 4349 autót szállítottak le, viszont a múlt esztendőről egyelőre nem közöltek információkat, de a decemberi adatok alapján csupán 564 járművet értékesítettek világszerte a három modelljükből.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?