Május elején leplezte le a Renault a legújabb kompakt szabadidő-autóját
Az Arkana, Scenic és Austral trió után a Symbioz a negyedik kompakt városi terepjáró a francia gyártó modellpalettáján, amelyet valamivel
a Captur fölé pozicionálnak. A kisebb testvérrel több rokonvonást is mutat, hiszen megjelenésében erőseb hajaz a ráncfelvarrott rokonra, de a műszaki alapok is megegyeznek, hiszen a CMF-B platformra épül mindkettő.
A Symbioz hossza 4,41 méter, 1,58 méter magas, a szélessége pedig 1,80 méter. A tengelytáv 2,64 méter
A magyar árlista alátámasztja
a májusi premier információit, amely szerint mindössze egyetlen hajtáslánc lesz elérhető a Symbiozhoz. Az E-Tech full hybrid 145 szívét egy 1,6 literes, négyhengeres benzinmotor adja, amely önmagában 94 lóerőre képes, a villanyos erőforrással kiegészülve a rendszerteljesítmény 143 ló és 250 newtonméter. A gyártó állítása szerint a WLTP ciklus szerint 4,6 literes fogyasztással beéri a technika 100 kilométerre vetítve, urbánus környezetben pedig akár 80 százalékban a belső égésű motor beindulása nélkül is megoldható az utazás.
Az ár főként a felszereltségi szinttől függ
Na, de mennyit is kérnek a Renault SUV-jáért? A belépő szintű techno felszereltségi csomaggal 12 449 000 forintra lőtték be az árat, a sportosabb vonásokkal megbolondított espirit Alpine 13 299 000 forintról indul, míg a csúcsot az iconic verzió jelenti 13 949 000 forintos kezdőárral. A márka mindegyik kivitelre 600 ezer forintos kedvezményt biztosít. A vételárat olyan opcionális extrákkal lehet feljebb tornázni mint a Parkolás 360 csomag (amely többek között 360 fokos kamerát takar) 250 ezer forintért, vagy éppen a Biztonság és Vezetés csomag (ennek része például a biztonságos kiszállást segítő rendszer) 320 ezer forintért.
A Renault 5 év vagy 100 ezer kilométer garanciát vállal a hajtásláncra