Már hazai árakat is kapott az új Mustang
Ahogyan arról korábban beszámoltunk, némi kompromisszummal jár majd a hetedik generációs Mustang élmény Európában. Az Egyesült Államokban az izomautó Dark Horse kivitele 500 lóerőt és 567 newtonméteres nyomatékot kínál, addig a magyar konfigurátorban 453 lóerőt és 540 newtonmétert tüntetnek fel a "sötét ló" neve mellett. Itthon a V8-as motorral felszerelt modell 6 fokozatú manuális, illetve 10 sebességes automata váltóval lesz elérhető. Előbbi indulóára 28 820 000 forint, míg a 4,4 másodperc alatt álló helyzetből 100 km/órára gyorsuló automata váltós verzió már 30 020 000 forinttól indul. Csak a rend kedvéért: a 6 fokozatú váltóval 5,2 másodperc alatt érhető el a százas tempó nulláról, cserébe a végsebessége valamivel magasabb, hiszen a 10 sebességes kivitellel ellentétben nem 250 km/óráig, hanem 263-ig lehet nyomni a gázpedált.
Itthon kétféle kivitel lesz kapható, ugyancsak kétféle váltóval, de minden esetben az 5,0 literes V8-as motor hajtja majd
Magyarországon is elérhető lesz a vászontetős kivitel is
A GT változat ennél jóval olcsóbb, viszont "csupán" 446 lóerős kínál, ám a nyomaték ugyanúgy 540 newtonméter. Ebben az esetben is adott az 5,0 literes V8-as motor, illetve a 10 fokozatú automata, valamint a 6 sebességes manuális váltó. Utóbbi számít az olcsóbb alternatívának, hiszen az már 24 120 000 forinttól hazavihető, míg a másik verzió indulóára 25 320 000 forint. A két GT változat között nincs különbség ami a végsebességet illeti, egységesen 250 km/óráig tudnak gyorsulni, ám az automata a márka adatai szerint jobb 0-100-as értékre képes, 4,9 másodperc alatt van százon, míg a manuális kivitel 5,3 szekundum alatt tudja ugyanezt produkálni. A konfigurátor alapján itthon is elérhető lesz a GT változatból a Fastback, és a vászontetős verzió is.
Már csak idő kérdése, mikor tűnnek fel a magyar utakon az első Mustangok
A 2000-es évek elején volt egy sikerszéria mindegyik izomautó gyártónál, de jelenleg megint kezdenek becsúszni a középszerűségbe, mint a ’70-es, ’80-as években. Értem, hogy a Fordnál miért látják még értelmét a Mustang globális elérhetőségének, de annyira gyorsan változnak az autóvásárlási szokások, hogy tényleg csak a paletta színesítéseként van értelme.
10 éve még a belsőégésű autók védelmében hangzott el, hogy egy ilyenben nyugodtan lehet élvezni a vezetést, nem kell a hatótávtól aggódni. Ma már fordítva gunyoroskodnak az emberek, hogy egy Teslában nem kell a sebességi fokozatokat meg hengereket számolni.