Beárazták itthon a hibrid Dacia Joggert, mutatjuk mennyit kérnek érte
A nagyobb európai piacokhoz képest jelentős késéssel, de megjelent a magyar konfigurátorban is a Dacia Jogger hibrid hajtáslánccal. A belépő szintű modellhez képest több mint 3 millió forint a különbözet, igaz az alapváltozat csupán 5 személynek elegendő üléssel érkezik. Csak a hétüléses kiviteleket vizsgálva, az Essential felszereltségi szinttel és ECO-G 100 erőforrással kínált modell forintra pontosan hárommillió forinttal kerül kevesebbe, mint az Expresson csomaggal kínált, Hybrid 140-es hajtáslánccal ellátott Jogger, amelyből ez a legolcsóbb, hiszen a villanyosított kivitelhez nem kérhető az Essential szint.
10 millió felett nyit Magyarországon a hibrid Jogger
De mennyibe is fáj pontosan? A hibrid Jogger nyitóára 10 299 000 forint, míg a kínálat csúcsát jelentő Extreme felszereltségi szinttel már 10 649 000 forintról indul a kalkulátor. Az öntöltő Dacia hajtásláncának szívét egy 1,6 literes, négyhengeres benzinmotor adja, amelyet két villanymotor és egy 1,2 kilowattórás akkumulátor egészít ki.
A hibrid Duster olcsóbb itthon
Bár a Jogger volt az első hibrid Dacia, jelenleg a Duster új nemzedéke is rendelhető a fent említett Hybrid 140-es hajtáslánccal, ráadásul olcsóbban. A belépő Essential csomag itt sem érhető el az öntöltő technológiához, az Expresson 9,8 millióról, a Journey és a a csúcsot jelentő Extreme felszereltségi szint pedig egyaránt 10,4 millió forintról indul a hazai konfigurátorban.
„Alaposan megkérik Magyarországon az öntöltő hibrid Dacia árát”
Abszolútértékben tényleg sok, de van ennél olcsóbb hibrid a piacon? A Vitara is 10 millió fölött indul nyamvadt 138 Nm-el 4400-as fordulaton.
Mondjuk nem értem kinek optimális ez a hibrid hajtáslánc. Anyagilag nem térül meg soha.
Az autóvásárlás nem csupán matematika. Villanymotorral araszolni a dugóban bizony olyan technológiát igényel, ami többletköltséget jelent.
Egy technikai kérdés: miért hívjátok ezt „öntöltőnek”?
Mert normál üzem közben a belsőégésű motor tölti az akkumulátort, vagyis nem külső áramforrást használ. Tölti magát.
Bármelyik PHEV is tudja tölteni magát, természetesen. Sőt még sokkal többet is tudnak mint ez.
Ha jól látom a Dacia nem is tudja az öntöltést amire a Toyota annyira büszke a soros párhuzamos HSD-vel. A honlap szerint az egyetlen töltési mód a regeneratív fékezés.
Pedig már ott sem értem miért kellene kihangsúlyozni hogy öntöltő (legalábbis a PHEV-ekkel szemben).
A PHEV-et nem hívják öntöltőnek, azt hívják így, ami külső áramforrásról nem tölthető.
A Daciában a Renault modellekből ismert hibrid hajtáslánc van, aminek az egyik villanymotorja indítómotor és generátor is egyben.
„Képes akár soros hibridként működni (benzinmotor áramot termel, a villanymotor hajt), adódhat párhuzamos hibrid hajtás (benzin- és a villanymotor egyszerre hajt), és persze vegyes módozat is (benzinmotor és villanymotor is hajt, ám közben a másodlagos villanymotorral áram termelődik).”
A regeneratív fékezés kevés lenne. 🙂
Igazából egyiket sem kellene öntöltőnek hívni mert nem pontos, főleg ha valamelyik bohóc egyenesen azzal jön, hogy ezt nem „kell” tölteni, mintha a PHEV-eknél ez a képesség nem állna fennt.
Sajnos a PHEV-ek miatt most már a full hibrid is félrevezető, mert a nem tölthető hibrid csak a mild hibrideknél „fullosabb”, de a PHEV-ekhez képes hiányzik a 100%-os villanyüzem képességből egy jeletős darab.
Azt olvastam hogy a Renault kihozott egy elég ügyes hibrid rendszert (ami hellyel közzel a Toyota képeségeit célozta meg, csak kicsiben), de meglep ha a Dacia ezt mindenben megkapná.
Megkérik az árát? 😀
Ki is árul ekkora csomagtérrel, akár hét személlyel hibridet, ami egy kisebb falun átgurul villannyal? 3 hengeres varrógépek kerülnek ennél többe 300 plusszos raktérrel.
Na igen, most jön az ki, hogy az árversenyben lehet jelentősen csökkenteni a villanyautók árát és a sima benzinesekét is, de a hibridét nem igazán. C/D-szegmenstől lefelé esélytelen (és felesleges) a hibrid.