Az X1 4,5 méter hosszú, a kis BMW-k évek óta keresztmotoros első- vagy összkerekes platformra épülnek
Kicsitől az óriásig tart a BMW SUV, pontosabban SAV (Sports Activity Vehicle) kínálata, október elején a két véglet együtt érkezett meg a magyar piacra. Az X1 a belépő szintet jelenti a városi terepjárók világába, így az ára is józannak mondható a mai viszonyok között. A modell minimum ára 14 075 000 forint, ezért az összegért 1,5 literes, turbós benzinmotor jár 136 lóerővel, a háromhengeres 9,2 másodperc alatt gyorsítja 100-ra az X1-et, a végsebesség 208 km/h. Kézi váltó nem elérhető, így már a minimális összegért is hétfokozatú automata jár, elektromos rásegítés nincs. A második szint az sDrive 20i (14 845 000 Ft), a motor alapjaiban változatlan, a lóerők száma 156 (a lágyhibrid hajtás is alap már), a kerekek itt is csak elöl hajtottak. A kétliteres motornak vastagabb a felára, a 204 lóerős (0-100 7,1 s) négyhengeresért 17,6 milliót kell a kasszában hagyni, az összkerékhajtásért esetében nem kell felárat fizetni.
Benzin, dízel, lágy vagy plug-in hibrid, netán elektromos? Az X1 vásárlóinak bőven akad választási lehetőség
Dízelből csak kétliterest ad a BMW, háromféle szint közül lehet választani (150, 163 és 211 lóerő), az árak 15 és 18 millió között szóródnak. A legolcsóbb gázolajos csak az első kerekekkel áll kapcsolatban, elektromos segítség nincs, a két nagyobb lágyhibrid és összkerekes. Az elektromosítás irányába lépdelve először a két plug-in hibrid modellbe botlunk. Mindkettő alapja a 1,5 literes, a gyengébb verzióban 136 lovas, így a rendszerteljesítmény 245 lóerő, az erősebb 150 lovat termel benzinégetéssel, összesen 311 lóerő a maximum, mindkét modell belefér a 17-18 milliós tartományba. A tisztán elektromos iX1 a legdrágább, itt a minimum ár 22,2 millió, a hatótáv 417-440 kilométer, a sofőr 313 lóerővel gazdálkodhat.
Az M GmbH sem fordíthat hátat a trendeknek, ha bivaly erős SUV kell, akkor megcsinálják
A
múlt héten debütált, hatalmas XM egészen más ligában játszik, az óriás SUV árából lazán megvehető 4 darab X1, és még bőven marad pénz a flotta tankolására. Az XM-nél nincs zavarba ejtően sok lehetőség, egyelőre csak egyféle hajtáslánccal kérhető. A 4,4 literes kétturbós V8-ast egy plug-in hibrid hajtás támogatja, a rendszerteljesítmény 653 lóerő, a 1,5 literes gyári fogyasztási adatot nem illik komolyan venni, kivéve ha nem 100 kilométerrel számoljuk. A modell alapára 70 575 000 millió forint, így a konkurensek körében már a családi házak is felbukkannak.
Látványos, az biztos, a szépségéről azért lehetne vitatkozni