Régen is szép volt és most is jól mutat ez az árnyalat
Két "aranyos" Alfa Romeo kerül a kínálatba, mindkettő a GT 1300 Junior szellemiségét idézi, legalábbis ami a külsőt illeti. A GT 1300 Junior az Alfa Romeo egyik legsikeresebb sportautója volt, 1966 és 1976 között majdnem 100.000 darabot adtak el belőle. Az akkori gazdasági fellendülés, ami a nyugati világot jellemezte, a reményekkel teli légkör olyan korszakot hozott létre, melyben az álmok elérhetőek voltak - észszerű keretek között persze. Például észszerű álom volt akkor, hogy egy átlagember is birtokolhasson egy szép olasz sportkupét: nem egy Ferrarit, de azért egy Alfa Romeo reális volt. A funkcionális, ugyanakkor esztétikus megjelenés sok vevő érdeklődését felkeltette, és reklámjaiban is a mindennapi használhatóság és a sportos vezethetőség kombinációját hangsúlyozták, hiszen “Una vittoria al giorno, con una vettura per tutti i giorni” volt a kocsi szlogenje (minden nap egy győzelem a mindennapi autódban). A GT a Giulia Sprint GT-re épült, a Bertone által tervezett karosszéria alatt egy 89 lóerős motor dolgozott.
A Giulia hátsó- és összkerékhajtással is kérhető
Manapság egy Alfa Romeo Stelvio vagy Giulia talán kevésbé érhető el az átlagember számára, de aki megengedheti magának, az tiszteleghet az ötven évvel ezelőtti sportautó előtt a GT Junior különkiadásokban. A leginkább szembetűnő megkülönböztető jegy természetesen az okkersárga fényezés, már-már arany színű a különleges Giulia és Stelvio - ez az árnyalat természetesen a GT 1300 Juniorról származik. A csomaghoz jár a Giulián 19, a Stelvión 21 colos felniszett, illetve az alumíniumból készült, kormány mögötti váltófülek. Limitált szériáknál alapvető, hogy egyedi feliratok és minták díszítik a külsőt és/vagy a belsőt, így van ez a GT Juniorokkal is: az elektromosan állítható bőrülések fejtámlájába a különkiadás neve van hímezve, egyedi a varrás az utastérben, a GT 1300 Junior szliuettjét pedig a műszerfal utasoldali részére is felvitték.
A Stelvióhoz 21 colos felnik járnak
A GT Junior különkiadás a Quadrifoglio utáni legsportosabb (és legdrágább) felszereltséghez, a Velocéhez kérhető, a 210 lóerős dízelhez vagy a 280 lóerős benzineshez. A Stelvión csak összkerékhajtás párosítható ehhez, a Giuliánál a benzines változatban hátsókerék-hajtás is választható, de minden esetben nyolcsebességes automataváltó viszi az erőt a kerekekhez. Az utóbbi időben ez már a harmadik különkiadása az Alfa Romeónak: a Giulia GTA és GTAm (melynek néhány hónap alatt mind az 500 darabja elkelt igencsak magas ára ellenére) mellett a Stelvio és a Giulia korábbi Alfának is állított már emléket a 6C Villa d’Este különkiadásokkal.
Az ilyen apróságok kihagyhatatlanok