Basalt néven érkezhet az új olcsó Citroën

Az e-C3 technikáját kapja a ferdehátú vulkanikus crossover

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Dél-Amerika és India mellett hozzánk is megérkezhet a Basalt, elvégre a műszaki tartalom Európa-kompatibilis.

A Stellantis tucatnyi márkájának nem könnyű más és más szerepet találni, a Fiat mellett a Citroën is a kevesebből gazdálkodókat hivatott kiszolgálni. A franciák nem veszik félvállról a feladatot, az új C3 éppen 6 fölött, a C4 pedig már 8 millió alatt kezd, még az amperfaló e-C3 is befér 10 millió alá.
A Basalt a megszokott receptet követi, némi kozmetikával egy teljesen új modellt készítenek. A viszonylag olcsó megoldás látványos, a C3 függőleges farát kupésra cserélték, az orrműtét során pedig a C4 ábrázatát szabták az autóra. Műszaki értelemben nincs nagy újdonság, a Stellantis Smart Car platform adja az alapot, mint a már említett C3 és annak testesebb verziója, a C3 Aircross esetében.
Hirdetés
A rokonság miatt a motorok terén sincs érdemi mozgástér, szinte biztosan az 1,2 literes PureTech benzines 100, 130 és lágyhibridként 136 lovas verzióját kapja, a tisztán elektromos változattal együtt. A hivatalosan még koncepció státuszban lévő Basalt a képeken már szériaközeli állapotban látható, azonban a piaci bevezetés dátuma még titok.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?