Olcsó és divatos crossover lesz a Basalt, az 1,2 háromhengeresekre épülhet a motorkínálat
A Stellantis tucatnyi márkájának nem könnyű más és más szerepet találni, a Fiat mellett a Citroën is a kevesebből gazdálkodókat hivatott kiszolgálni. A franciák nem veszik félvállról a feladatot, az új C3 éppen 6 fölött, a C4 pedig már 8 millió alatt kezd, még az amperfaló e-C3 is befér 10 millió alá.
Szinte biztos, hogy 10 millió alatti árcetlit kap a Basalt
A Basalt a megszokott receptet követi, némi kozmetikával egy teljesen új modellt készítenek. A viszonylag olcsó megoldás látványos, a C3 függőleges farát kupésra cserélték, az orrműtét során pedig a C4 ábrázatát szabták az autóra. Műszaki értelemben nincs nagy újdonság, a Stellantis Smart Car platform adja az alapot, mint a már említett C3 és annak testesebb verziója, a C3 Aircross esetében.
Ebben manapság nincs semmi meghökkentő, a kupés far szinte kötelező
A rokonság miatt a motorok terén sincs érdemi mozgástér, szinte biztosan az 1,2 literes PureTech benzines 100, 130 és lágyhibridként 136 lovas verzióját kapja, a tisztán elektromos változattal együtt. A hivatalosan még koncepció státuszban lévő Basalt a képeken már szériaközeli állapotban látható, azonban a piaci bevezetés dátuma még titok.