Barbi és a törött Jazz
Fizetett hirdetés
Nem feltétlen baj, ha egy autó törött volt, de jó tudni a múltját
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tipikus magyar használtautó-vásárlási sztori következik. Érdemes okulni belőle, még foglalózás előtt informálódni, úgy az alkura is több a lehetőség.
Így jutott el – egyébként nagyon logikusan, egy kollégája tanácsára – a 2005 utáni Jazzhez. Most már, hogy végre csak egy típusra fókuszált, kezdett árnyaltabban látni. Felismerte, hogy az állapot fontos és azt is, hogy kicsit furcsán öregszik a Jazz, főleg az látszik meg, ha a napon állt. A jók roppant hamar elfogynak. És az is kiderült számára, hogy elég sok közöttük a korábban törött, ezeken többnyire friss rendszám van.
Mivel főállású munkája van, szabadidejében vágott neki a mustráknak, ismerősei segítettek megnézni egy-egy autót, így rögtön sokkal szélesebb merítéssel rendelkezett, mintha egyedül ment volna nézelődni. Messzebbről is gyűltek a képek a hegesztett lámpafülekről, a ragacsosra kopott kormányokról és a csálé lökhárítókról. Profi, nem? Amúgy is, mit nézett volna rajtuk egyedül, azt a képekről is látta, hogy a kolbászzsír-metál szín nagyon szép, de a padlizsán se rossz.
Ezen a ponton kérdeztem meg tőle, hogy ugye mielőtt foglalót fizetett, átnézette a kocsit rendesen, valami műhelyben? Hosszú másodpercekig tartó hallgatás után jött meg a válasz: nem. Akkor vitt magával valakit, aki felismeri, ha az autónak két baloldala van? Nem. Legalább lekérdezte a voltetorve.hu oldalán? Azt sem, azt se tudja mi az. Elmeséltem neki, hogy mielőtt bármit fizet, ez az alap. Lekérdezni a kocsit a voltetorve.hu oldalán. Regisztrál, befizet egy ötöst (vagy akcióban kevesebbet, most például november végéig négyezer magyar forintocska is elég), és a kívánt autó alvázszám, vagy rendszám szerint lekérdezhető, hogy volt-e törve. Kiderül, az is, ha tekergetve volt, vagy ha a biztosítók látóterébe került, az is meglesz. Aznap, de legkésőbb a következő munkanapon jön az eredmény. Elbúcsúztunk.
Másnap kora reggel csörgött a telefon, Barbi volt. Tekintettel a korai időpontra, azonnal sejtettem, itt valami nagy gond lesz. Az is lett. Síron túli hangon szólt bele: megjött a voltetorve.hu oldaltól az eredmény. Idén tavasszal volt az autóra egy kárbecslés, a kárösszeg nem kevesebb, mint egymillió-kilencszázezer forint. Egy kicsit ízlelgettük ezt a számot, egy másfél milliós autó és a kifizetésére szánt összeg előteremtésének fájdalmai tükrében. Talán mégse kellett volna kifizetni a foglalót a lekérdezés nélkül?
Azt mondja, elviszi a közeli szervizbe, ott felemelik és körbemérik az összes lehetséges ponton. Ha nagyon rossz, esetleg fut egy kört a kereskedővel a foglaló visszaadásáról, legrosszabb esetben elveszti azt a százezer forintot (ez húsz lekérdezés ára, csak a viszonyításként), amit a rendberakásra szánt. De a kereskedő előző nap mondta, hogy sérült volt, sőt, azt is, hogy sérülten vették és ők tették rendbe, ekképp ez nem járható út.
Pár óra múlva felcsillant a reménysugár. A közeli Suzuki Varrónál megnézték, és az autó jó. Egy aksi kell bele, meg a szivargyújtó nem működik. Persze, megnyomták az elejét rendesen, főleg a bal oldalon, de teherviselő elem nem sérült, ami pedig igen, azt rendesen megcsinálták, amit kellett megvettek hozzá. Még a légzsák se nyílt. A fényezés vastagságán kivehető, hol és hogyan volt sérülve. Komputerre dugták, az óra nem volt tekergetve, a visszahívásokon részt vett az autó.
Tanulság? Több is. Nem kell menekülni a törött autótól, nem feltétlenül rossz az. A nagy kárkalkuláció inkább a javítószerviz ügyességét tükrözte ebben az esetben, mint az autó valódi állapotát. Nem szabad kihagyni vásárlás előtt a voltetorve.hu oldalt, csak egy ötezres (most épp csak 4...), és tudjuk, mit keressünk.
Akkor kérlek, mutasd meg nekem, melyik mondatban szaroztam ezeket és hol állítottam, hogy a nem prémiumokét nem szokták ugyanígy visszatekerni?
Esetleg az 1 millió kilométert futott Fabiáról szóló cikket olvastad már?
Egy lényeges dolgot nem írtatok, bármilyen vásárlás esetén foglalót soha sem adunk előre csak előleget, ami beleszámít a vételárba és elállás esetén vitán felül visszajár, a foglaló nem.Amennyiben ebben az esetben a kereskedő állt volna el az eladástól duplán kellene vissza adni a foglalót, azt ugye senki sem gondolja, hogy megtörténne!Szerintem ez a leglényegesebb ebben a történetben, persze akinek ez nem számít az nem ilyen autót keres.
Az említett site sem tud külföldi adatokat beszerezni gondolom, ha a Magyar adatbázisban is csak a magyar életútja szerepel az autónak.
„tinédzser korú német prémium bálnáját csilliárd kilométerről visszatekerve”
Na itt a lényeg, ezt mindenki elismeri hogy X-szer volt visszatekerve az órája a prémiumnak, tehát csilliárd klilométer van benne, de mindenki szereti szarozni, hogy miért is prémium, miért is szar, de érdekes módon ezeknek lehet visszatekerni a kllométer órájukat úgy hogy a gyanútlannak semmi sem tűnik fel, ergo ezek csak jó autók amelyek 2X 3X annyit elmennek mint a többiek.
2.3 millió elég sok ahhoz, hogy valaki szétgényolja…
Szerintem a lényeg felett mindegyikőtök elsiklott pedig pont ezért szponzorált ez a cikk:
-mint egyedülálló anyuka-
Lehet bedobni az urak közül randi céljából pár tisztelettudó megjegyzést:))
Szerintem meg a legfontosabbat sikerült megoldani: a nadrághoz választani autót…
Nézd meg, hogy jól felszerelt (normális belső, tolatási segédlettel, kéziváltós, digit klímás) nőies autó, kevés km-rel 10.000 EUR alatt, és mindjárt ritkább a mezőny.
Itt a hangsúly a jól felszerelten van, mert Sima „női autók”, mint a Jazz pl nem nagyon volt ilyen extrákkal, radar esetleg előfordult de nem sok. Ráadásul ezek sokszor egyszerűen igénytelen belsővel készültek, kemény műanyagok gagyi textil belső.
Ez a két a két modell kö9zlpkategüriás alapő (nem gondoltam volna de a Venga pl egész nagy)
A Kia csúcsfelszereltsége panoráma tetőablakos, navis érintőképernyős tolatókamerás (radar nélkül !!!) de a xenon ritka, bőrülés végképp. A C30-hoz meg nem volt kapható kamera, de sok a summum csomagos modell, minden jóval.
Gyakorlatilag ebben az árfejkvésben még Lancia Ypsilonopk voltak amelyek szépek, bár a belső nem győzött meg, viszont már 2012-ben kapható volt magic parkinggal, ami relatíve tényleg működött.
Használtan tényleg más a keresés mint újonnan, gyakran egészen a végletekről dob ki a sors autókat.
Nekünk a két döntős autó legutóbb a Volvo C30 és a Kia Venga volt, pedig a két autó egymás tökéletes ellentéte, de kb egy árban voltak az 5 éves modellek csúcsfelszereltséggel (ami nem jelentett sokat, mert még extrákban is teljesen más volt a politika), de valahogy nagyon hasonlóan „nőies” autókat lehetett belőlük találni.
Egy időben már módszeresen kerestük ezt a kettőt.volt hogy 100km-t utaztunk azután a pár Kia után, de női autóknál teljesen mások a preferenciák.
Szegény Barbi arcát úgy megküldtétek direktben fénnyel a nyitóképen, hogy kicsit sok lett belőle.
Szerintem tök felesleges lamentálni ezen. Ezek szerint nem mindenkinek volt még a feltüntetés ellenére sem egyértelmű, hogy ez egy megrendelésre írt, szponzorált cikk, nagy valószínűséggel kitalált tanmesével.
A Jazz az egyik legnépszerűbb típus a piacon a racionálisabb vásárlók között, talán azért esett erre a választás. Így mégis szimpatikusabb, mintha a másik tipikus használtautó-vásárlóról szólt volna, Béláról, aki élete befektetéseként megvette a tinédzser korú német prémium bálnáját csilliárd kilométerről visszatekerve, három hasonlóból összehegesztve, amire ráköltheti évente a vételárát, hogy havonta egyszer begurulhasson a helyi kútra, hogy kétezerér’ teletankolhassa.
Kinőtték a Kalost, de azért utódként felmerült a semmivel sem nagyobb Aveo és a szintén nem sokkal tágasabb Linea? A Golf sokaknál játszik, aki autót akar venni, ezt megértem, de a felettébb rizikós 407-eshez hogy lyukadtak ki? Nem igazán tudták benyomásom szerint, hogy merre akarnak továbblépni, de látszik, hogy a törökszedán-kompakt kategória volt a fő csapásirány. Végül eljutottak a legtutibb all-in-one játékoshoz, a Jazz-hez – akár „A Becsületesnepper ajánlásával” feliratú matrica is díszeleghetne rajta hátul:)
Nem gondoltam volna, hogy a hölgyeket is képes meghódítani „cukiságával” ez a derék japán igavonó – szerintem inkább remek célszerszám, mint szívrabló:)
(X)-es cikk a kényszeredett fajtából
Nem állítja, hogy kideríti a jármű múltját és azt sem garantálhatja, hogy a szerviz nem nyerészkedett anno a javításon azzal, hogy többszörösével túlszámlázott a biztosítónak. Erről pont nem a promotált cég tehet.
Az én autóm is „törve” volt. Az első és hátsó lökhárító (vacakul megcsinálva, de) visszakerült, a jobboldali lámpabúra körkörösen „repedt”, illetve a csomagtérajtó volt cserés. Ezen kívül semmi.
Nekem erről fényképeim vannak, de az említett adatbázist hiába is túrná bárki…
„Honnan származnak a kárelőzményre vonatkozó adatok?
Szolgáltatásunkat kibővítettük, így a magyarországi károk több mint 90%-ára van rálátásunk. A válaszokat a gépjárműpiac szereplőnek adatbázisaiból küldjük.”
Nem mondja meg, hogy hol keres, nem mondja meg, hogy pontosan mit keres, de fizess előre 4e-t, és akkor eljön a kánaán! Aki ennek bedől, az nagyon hülye.
Tehát, ha jól értem a cikket, a következő történt:
-elment megnézni egy autót,
-a kereskedő elmondta, hogy törve volt,
-utólag megnézték a reklámozott oldalt, és tényleg ott is látszik, hogy törve volt.
És ebből az a konklúzió, hogy mindig meg kell nézni a reklámozott oldalt?