Alaposan gatyába rázták a modellfrissítés során a VW Touareget
Élre vasalták a vonalait, vagy kétszáz kilogrammot kispóroltak belőle, tehát az eddiginél sokkal versenyképesebb formában van a Volkswagen Touareg szabadidő-autó. Létezik belőle valódi terepjáró is, zárható differenciálművekkel, komoly gázlóképességgel, de a nálunk tesztelt jármű az eladott autók 98 százalékának megfelelően csak szabadidő-autó. A gyakorlatban ez olyan állandó összkerékhajtást jelent, amelynél fékbeavatkozással helyettesítik a differenciálzárakat – arra bőven elég ez a megoldás is, hogy télen gond nélkül hazaérjünk a budai hegyekben lévő villánkba, és néhanapján elkápráztassuk haverjaikat azzal, milyen jó terepen az autó. Mert még így, „buta” összkerékhajtással is nagyon messzire képes eljutni a VW Touareg.
A feláras légrugózás segítségével nagyon meg tudjuk emelni a karosszériát
Nem csoda, hiszen van terepfokozat, és a légrugók segítségével nagyon meg tudjuk emelni a karosszériát. A nagy, üresen is több, mint két tonnás saját tömeg miatt még normál, utcai abroncsokkal is egész jól tud haladni a sárban, a terepszögek miatt se kell aggódnunk, ahogy az se a mi feladatunk, hogy előre kiválasszuk az akadály leküzdéséhez szükséges megfelelő fokozatot. A nyolcfokozatú ZF automatikus váltó észrevétlenül pakolja a következő fokozatot még felezőben is, így a kormány tekerésén kívül mással nem kell foglalkoznunk – igaz az extra szélesség miatt az átlagosnál jobban kell majd figyelnünk a bozótokra.
Nagyok, kényelmesek az ülések, remek az óriási üvegtető. Tágas a hely
De ezzel amúgy se kell majd sokat bajlódni, hiszen a Touaregek csak elvétve kerülnek terepre, életük legnagyobb részében arra vannak kárhoztatva, hogy az aszfalt egyenetlenségeit vasalják simára. Hiába a hatalmas méretű felnik, a ballonos gumik és az óriási féktárcsák miatti nagy rugózatlan tömeg, az autó tömege olyan nagy, hogy a kerekek felől érkező ütések nem képesek megrengetni a nyugalomban lévő testet. Az úthibákat tehát javarészt csak halljuk, csak azokat lehet érezni, amelyeken még a buszok karosszériái is megmozdulnak – de jelen esetben ez is csak nagyon tompítva jut el az utasokhoz. Már kezdem kapizsgálni, miért ilyen autók bérbeadásával foglalkozik mellékesen a Főkert, aki ugyanis egy Volkswagen Touaregben rója fővárosunk útjait, vagy épp a horvát tengerpartokat, annak nem tűnik fel azok siralmas állapota.
Mértéktartó és elegáns a belső, ennél csak hangulatosabb belső hangulatok léteznek
Egyébként meg minden elképzelhető luxussal próbálja jobb kedvre deríteni az utasait az autó. Nagyon profi módon használták a jó minőségű anyagokat a műszerfalhoz, amelyet ráadásul nagyon leegyszerűsítettek. A középkonzol helyén a hatalmas méretű érintőképernyővel ellátott navigációs rendszert találjuk, a Touareg kényelmi és szórakoztató-elektronikai berendezéseinek finomhangolásához szükséges gombok csak szükség esetén jelennek meg a kijelzőn. Nincs millió egyforma, apró gomb, nincs végeláthatatlan menürendszer, mégis jól működik az egész.
Jól leolvasható a műszeregységben elhelyezett, hatalmas kijelző. Navigáció használata esetén itt mutatja a kereszteződések sáv szintű ábráját
De nem csak az intuitív kezelhetőségével emelkedik ki a tömegből a Touareg elektromos rendszere, hanem a kijelzőivel is. Egészen pontosan azzal, amelyet a műszeregységbe helyeztek. A kormánykerék mögött két darab, nagy méretű, jól leolvasható analóg kijelző mutatja a sebességet és a fordulatszámot, a kettő közötti teret maradéktalanul kitölti az LCD kijelző. Ez mindenféle hasznos információval tud szolgálni, hiszen ez maradt a multifunkciós kijelző is, csak épp sokkal szebb a grafikája. Ami azonban új, hogy a navigációs rendszer is használja ezt. Amíg a középkonzolon a megszokott, 2D/3D térképet mutatja a kijelző, addig a vezető előtti monitor a bonyolultabb kereszteződésekhez közeledve sáv szinten rajzolja ki az útvonalat. Nagyon hasznos tud lenni ez a funkció ismeretlen vidéken, többszintes forgalmi csomópontokban.
Szükségpótkerék lapul a tágas csomagtér padlója alatt
Magától értetődően nem csak a feláras szolgáltatásaival, de alapáras tulajdonságaival is kényezteti az utasokat az óriási Volkswagen. Hatalmas méretűek az ülések, tág határok között állíthatóak, és a helyszűkére se lehet panaszkodni. A méretek és a xenon fényszórók által biztosított tekintély garantálja, hogy a sofőrnek nem kell inzultusokra számítania a közlekedés többi résztvevőjétől, még a teherautó-sofőrök is a nagy respekttel kezelik az autót. A pingpongasztalnyi motorháztető alatt a Touareg legjobb motorja, a háromliteres V6-os dízel dolgozott, amelyhez alapáron adják a nyolcfokozatú automatikus váltót, amely egy nyomástárolónak köszönhetően a motorleállító rendszer használatát is lehetővé teszi. Sajnos a tesztautóba utólag épített – a biztosító által az autó értéke miatt megkövetelt – műholdas riasztó még nem készült fel erre a műszaki megoldásra. A motorindításra érzékeny riasztó egy idő után letiltotta a motor működését, ezért minden út azzal indult, hogy kikapcsoltuk a motorleállítót.
Bővítás után nem lesz teljesen sík a padló, de nem kell vesződni a fejtámlák kiszerelésével. A vonóhorog mellett a karosszériamagasság is állítható a csomagtér jobb oldalán elhelyezett panelen
Ennek ellenére belátható keretek között maradt az autó tesztfogyasztása, az egy hetes együttlét során 10 l/100 km-es átlagot mértünk, ami nem rossz egy több mint két tonnás, hatalmas méretű, összkerékhajtású autótól. Ráadásul nem is nagyon erőlködtünk azon, hogy lejjebb szorítsuk a fogyasztást, hétköznapi tempóban közlekedtünk, és néha bizony ki is használtuk a 240 lóerős, 550 Nm-es nyomatékú TDI tudását. Annak ellenére, hogy az átlagosnál több fokozattal gazdálkodó hagyományos automatikus váltó hajlamos elejteni a fordulatot, olyan gyorsan kapcsol vissza akár egyszerre több fokozatot is, hogy nincs zavaró gondolkodási szünet. Amire a turbófeltöltő teljes gőzzel tölt, a váltó már a legnagyobb gyorsulást biztosító fokozatban van. Mindez annak ellenére, hogy feleslegesen sok fokozata van a ZF gyártmányú automatának – az egy hét alatt mindössze akkor használta a hetediket, amikor manuálisan mentünk végig a kínálaton, egyébként rögtön 6-ból 8-ba vált.
Körbe is lehet nézni a kamerák segítségével - a bozótosban nem segít
Ennyi fényűzésnek, előzékenységnek és beépített tiszteletnek természetesen megvan az ára. Alaphangon is 16 millió forint a háromliteres dízelmotorral szerelt Touareg vételára, amiért már közel teljes felszereltséggel kapjuk meg az autót. Ebben a kategóriában megszokott módon azonban rengeteg lehetőségünk van az autó egyediségének erősítésére, és a vételár növelésére. A teljesség igénye nélkül a tesztautó a következő extra felszereléseket tartalmazta: bi-xenon fényszóró, elektromos mozgatású csomagtérajtó, 4 zónás klíma, légrugózás, RNS 850 navigációs rendszer, hátsó oldallégzsákok, panoráma üveg tolótető, Side Assist sávváltást segítő rendszer, tolató kamera + körbekamera, elektromosan leengedhető vonóhorog. Ezek után nem csoda, hogy az árcédulán is igen büszke összeg szerepel, 21 531 000 forint a listaár. Ez csak abszolút értékben számít drágának, a közvetlen vetélytársai is ezen a szinten mozognak összemérhető motorral-felszereltséggel. Nem olcsó, de drágának se nevezhető, nagyon profi autóról beszélhetünk az új Touareg esetén, ezért akinek van több mint húszmilliója egy óriás szabadidő-autóra, annak érdemes komolyabban is fontolóra venni a Volkswagen ajánlata esetén.
LED-es lámpáival könnyen felismerhető jelenség az utakon. Meg elég tekintélyes is
Értékelés
Pozitív
Kényeles felfüggesztés, gazdag felszereltség, erős motor, finom és gyors automatikus váltó
Negatív
Drága, nem szerencsés a világos kárpit a csomagtérben
Árak
Tesztmodell alapára
15 966 000 Ft (2010.10.16.)
Tesztautó ára
21 699 750 Ft (2010.10.16.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2967 cm3
Teljesítmény:
176 kW (239 LE) 4000-4400 1/min-nél
Nyomaték:
550 Nm 2000-2250 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,8 s
Gyári vegyes fogyasztás:
7,4 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
kombi
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
2967 cm3
Hengerek/szelepek száma:
6/24
Sebességváltó:
tiptronic - 8 fokozatú
Nyomaték:
550 Nm 2000-2250 1/min-nél
Teljesítmény:
176 kW (239 LE) 4000-4400 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,8 s
Gyári vegyes fogyasztás:
7,4 l/100km
Ebben nem DSG van.
ZF váltó??? Nem DSG van benne véletlenül??? 😀
Ezt meg honnan veszed?Megtörtént veled vagy csak mende-monda?Milyen autód van?
Kérdezném a használóktól; ebben az autóban is tartalék olaj készlettel kell hosszabb útra indulni ?
Egy ideje nem értem, mért ehet egy új Volkswagen motor hivatalosan is olajat ?! Ezért aztán ,ha majd ennyi pénzem lesz akkor is kétszer meggondolom a márka választást.