Teljes a buszcsalád: balról Scania Citywide, OmniExpress és Touring
Scania Citywide LE, elsősorban elővárosi közlekedéshez. Az első viszonylatjelző akár 1800, speciális esetben 2060 mm széles is lehet - közelről és messziről egyaránt könnyen olvasható
A Scania stratégiájának fontos része, hogy ügyfeleinek teljes mértékben felépítményezett autóbuszokat kínáljon, valamint, hogy folyamatosan bővítse a saját hálózaton keresztül elérhető termékkínálatát. A vállalat legújabb buszcsaládja, a Citywide maximálisan eleget tesz ezen törekvéseknek, stílusban pedig szoros kapcsolatot mutat a Touring családdal, amely a Scania méltán népszerű járműve az üzemeltetők körében. A kifejezetten a városi, illetve az elővárosi forgalom igényeinek kiszolgálására készült, alacsonypadlós (LF) és alacsony belépésű (LE), korszerű módon alumínium szerkezetes Citywide két- vagy háromtengelyes kivitelben, továbbá igény szerint csuklós verzióban is rendelhető – a méretskála 10,9 métertől 18 méterig terjed. A felépítmény összes panelje, a leghatékonyabb súlycsökkentés érdekében alumíniumból készült, sérülések esetén javításuk, cseréjük rendkívül egyszerűen megvalósítható. A különböző részegységeknél a modularitás elvét alkalmazták a tervezők, így adva nagyfokú rugalmasságot, például az ajtókonstrukciók megoldásánál – a 18 méteres csuklós buszra akár 4 ajtó is kérhető.
Esztétikus látványt nyújt az alacsonypadlós Scania Citywide LF. A három részből álló lökhárító ún. „memória-funkcióval” rendelkezik, annak érdekében, hogy kisebb ütközések után vissza lehessen állítani eredeti formáját
Kizárólag kéttengelyes és csuklós változatban rendelhető a Citywide LF. A legkisebb busz 10,9 méter hosszú, a hosszabb variáns 12, a csuklós pedig 18 méterre nyújtózik
A megrendelők széles motorpalettáról válogathatnak. A kínálatban megtalálható dízel, biodízel, gáz, biogáz és bioetanol üzemeltetésű motor. Kiemelendő, hogy a piacon a Scania kínálja az alternatív üzemanyaggal működő motorok legszélesebb választékát, lehetővé téve ezáltal, hogy a vásárlók környezetvédelmi szempontból a leginkább megfelelő megoldást válasszák. Az Európai Unión kívül természetesen eltérő kibocsátási normák szerinti motorok is rendelkezésre állnak, a helyi igényeknek megfelelően. Az alacsonypadlós Citywide LF (kéttengelyes és csuklós) hátuljában keresztben beépített, 9 literes erőforrások dohoghatnak: dízel és biodízel 230 vagy 280 lóerővel, bioetanol 270 lóerővel, illetve gáz és biogáz szintén 270 lóerővel – ez utóbbinál tetőre szerelt üzemanyagtartályokkal. Az automata sebességváltó ZF gyártmány, öt vagy hat fokozattal. Az alacsony belépésű Citywide LE (két- és háromtengelyes, csuklós) ugyancsak az iménti 9 literes motorokkal fut, de a dízelből és biodízelből létezik 320, a gázzal és biogázzal üzemelő erőforrásból pedig 305 lóerős változat is. Ha a busz sokat közlekedik városon kívül, a ZF automata helyett nyolcfokozatú, automatizált kapcsolású Opticruise váltót ajánl a Scania a hatékonyabb üzemanyag-felhasználás érdekében.
Karfás, minden irányban állítható ülésben ül a vezető, a kezelőszervek kézre esnek, még az automataváltó is a műszerfalról kapcsolható, nyomógombokkal
Az alacsonypadlós LF kivitelek utasáramlása akadálytalan, és bőven van hely a kerekesszékkel, babakocsival közlekedők számára is. Az alacsony belépésű LE modellekben - a hosszabb utakon is kényelmes utazás érdekében - az ülések mind előre néznek. Nem csak az utas-, de a vezetőtér kialakítása is ergonomikus. Az ülés és a kormánykerék széles tartományban állítható (kiszállásnál a kormányoszlop függőlegesbe állítható), a függőpedálok kényelmes vezetést ígérnek, a kezelőszervek elhelyezése pedig a gyáriak szerint nem vesz el semmit a hasznos térből.
A Citywide modellcsalád a lengyelországi Slupsk városában készül, melnyek Scania-üzemét 1993-ban avatták fel, és jelenleg a teljes egészében alumíniumból készülő autóbuszok gyártására specializálódott.
Ez cuki lenne, ha sok ilyen járna Budapesten.