Barátság extrákkal – Teszteltük az új Opel Astra kombit
Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo Automata teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kombiként és dugig extrázva is megkaptuk az új Astrát. Lenyűgöző, mi mindent képes ma adni, de fele ennyivel sem okozhatna csalódást.
Rosszat nem lehet rá mondani, de az is igaz, hogy simán elvegyül a forgalomban. Csak az astrások nézik meg, senki más
Az Év Autója. Büszkén hirdeti, hogy elnyerte a címet, pedig akkor még nem is létezett a kombi K Astra. Így volt ez a Peugeot 308-nál is, előre megadták neki, amit érdemel, mert már tudni lehetett, hogy a kombi még az ötajtósnál is jobb lesz. Az Astránál is valami hasonló történt, kombiként sem okozott csalódást, jó társ lehet a hétköznapokban. Akkora meglepetést talán nem okozott a K formaterve, mint a J Astráé anno, mondjuk a semmitmondó H után már bármi üdítő lett volna. Nekem személy szerint tetszik a K Astra, de eléggé olyan hatása van, mintha az előzőtől nehezen tudtak volna elrugaszkodni, és inkább csak összekuszálták volna a vonalait. Mindegy is, jó sült ki belőle, aki Astrát vesz, jellemzően úgysem a külseje miatt teszi, és így lesz ez a K Sports Tourer esetében is.
A krómcsík nélkül elég semleges lenne a forma, talán ez rajta a legizgalmasabb részlet, persze csak a LED Matrix fényszórók után
Inkább kényelmes, mint sportos. Na, igen Sports Tourer, becsületes nevén így kell szólítani, pedig csak arra nem jó, de ez nem rondíthat bele a képbe. Különösen igaz ez a tesztelt automataváltós kivitelre. Normál hatfokozatú, észrevétlenül vált, nagyon kellemes vele a közlekedés, de nagy gázra hagyni kell neki időt a visszaváltáshoz. Nem gáz vele egy előzés, vagy a lendületesebb haladás, de nem szereti, ha ütik. Össze kell vele barátkozni és akkor megteszi, amit akarsz. Próbáltuk már az alap háromhengeressel és dízellel is, és mindegyik jó választás. Az 1.4-es turbós benzines 150 lóerős kézi váltóval talán még jobb, de most automatával kaptuk. Talán ennek is köszönhető, hogy annyira nem jött át az ereje, de ez betudható az Euro 6 szabványnak is. Lefojtott igáslovak ezek, de teszik a dolgukat, főleg 5000-es fordulat fölött, ami viszont fontosabb, hogy 2000-től már ébred a 235 Nm nyomaték, és a turbó miatt, ha nem is vérmesen, de azért húz.
Logikus az elrendezése, ennyi gomb pont elég egy autóba. Nem is értem, az előzőben miért volt annyi. Minden anyaghoz jó hozzányúlni, nincs olcsóságérzete, pedig a konkurensekhez képest elég jó áron adják

Nagyon jó hely, mindenkinek csak ajánlani tudom! Kényelmesek az ülések, és még hátul is fűthető a két szélső. Bejönnek a karosszéria színéhez passzoló betétek, nem annyira kényes, mintha lakkozott fekete lenne
Majdnem tökéletes. Sávtartó, táblafelismerés, ülésfűtés, ráadásul hátul is, amit szintén csak az Astra ad, de fűthető kormány, érintőkijelzős navigáció is említhető. Itt kell megjegyeznem, hogy a kijelzőjét hiába állítottam fixen nappalira, akkor is levette a fényerejét, ha árnyékba értem. De annyira, hogy a műszerek közöttit alig lehetett látni, itt még azért lenne mit reszelgetni, de majd talán egy szoftverfrissítés segít. A belső elrendezése is elég jó, minden ott van, ahova nyúlnánk, van elég tárolórekesz is, és a Ford haszonjárművei után itt találkoztam először használható telefonzsebbel, amiben még a kijelző is rendesen látszik. Kényelmesek az ülések, semmi különleges, hátul mondjuk picit rövid az ülőlap, de a szövet-műbőr kárpit elég jól illik az Astra nagyautós jellegéhez. A hátsó sor 40/20/40 arányban dönthető, majdnem síkba, akár a csomagtérből elektromosan is, ledöntve 1630 literes a raktér, alapból meg 540, itt mondjuk, elmarad a konkurensektől.
Állítható a csomagtérajtó nyitásának magassága, vagy akár ki is kapcsolható az elektromos emelés a sofőr ajtaján lévő tekerővel. A kulcs ízléses, nem túl nagy darab, a váltókar előtti telefonzseb pedig egyszerűen nagyszerű. Ugyanitt többek közt a parkolóradar és a parkolássegéd gombjai
Megéri! Mindennel együtt az új Astra Sports Tourer ebben az összeállításban 7 820 000 forint, ebben már a kötelezően beikszelendő félmilliós kedvezmény is benne van. A többiek hasonló felszereltséggel, a VW-csoport termékei hagyományos automata helyett DSG váltóval ugyan, de mind 8 millió fölött vannak, ráadásul nincs se LED-es fényszóró, ami az Astrához elöl-hátul elérhető, se motoros csomagtérajtó. Nem hiába nyomták rá a matricákat, az Astra Sports Tourer is megérdemli az Év Autója címet, nem csak cégautóként lehet újra sikeres. Igazi családi autó ez, a sok kis apróság miatt szerethető is, ha viszont nem tömjük tele extrákkal, akkor meg simán jó autó, komfortos futóművel, minőségi érzetű belső anyagokkal összerakva, hogy tovább éljen az Astrától megszokott barátság.
Alaphelyzetben is óriási, 540 literes a csomagtér, csak a támlák dönthetők, de így is közel sík padlójú, 1630 literes a teljes raktér
A csomagtér rolót kár volt visszabutítani a J után, de azon kívül mindenben szuper.
Szubjektív vélemény következik: ez a far erősen diszharmonikus. A lecsapott hátsó oldalüveg, ami az ötajtósnál jól mutat, itt szerencsétlen, különösen félprofilból nézve kissé buta, suta nézetet ad a C oszlop utáni résznek. Egy csapásra elveszi a forma dinamizmusát.
Olyan, mintha az ablak fölötti nagy lemezfelület utólagos toldás eredménye lenne.
Egy kombinál mindig az a nagy formai kérdés, hogy olyannak tűnik-e, mintha eredetileg is kombinak tervezték volna, vagy az utólagos toldás-érzet kerekedik felül. Sajnos itt az utóbbi esetet érzem.
Mintha elbizonytalanodtak volna a formatervezők, hogy az ablak krómszegélyeivel a kupés tetőívet hozzák-e, vagy a kombi nyújtott formáját szeretnék-e megtartani.
Volt szerencsém élőben is látni, a véleményem ugyanez volt.
Ennél a J Astra kombija sokkal harmonikusabb, de még a cikkben leszólt H Astra Caravan is kellemesebb, dinamikusabb formát mutat.
Kár érte, mert az ötajtós remekül néz ki, és az autó valóban „nagy dobás” az Opeltől: könnyebb, innovatív, minőségi darab.
(Hozzáteszem, azért is kár, hogy az 1.4-es kivételével kidobták belőle a szívómotorokat…)