Balhorog és gyomros a nagy Volkswagennek
Új Volkswagen Phaeton 2015-ben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Lefokozza csúcsmodelljét a Volkswagen: a Phaeton ugyan életben maradhat, de olcsóbb és szerényebb lesz, így már nem fog versenyre kelni a legnagyobb Audi limuzinnal.
Felesleges kertelni, a Volkswagen Phaeton megbukott. Nem, mint autó, mert annak szinte tökéletes, hiszen a maximalista és megalomániás Ferdinand Piëch kérésére alkották meg, de a luxusszegmens finnyás vevői nem tudták elfogadni, hogy ugyanolyan VW embléma van az elején, mint a sarki fűszeres ócska Golf kombiján.
Hiába hát az innovatív technológia, a drezdai üveggyár, a pompa, az autósvilágban kizárólag az eladási számok diktálnak, és a Phaeton nem hozta az elvárt szintet. Most azonban úgy hírlik, a Volkswagennek nincs szíve kidobni a csúcsmodellt, de 2015-ben radikális változás várható.
A jelenleg VW631 jelzés alatt futó következő generáció az MLM Evo platformra épülne, kisebb és olcsóbb lenne, tehát nem az Audi A8 limuzinnal konkurálna, hanem az A6 fölé próbálnák belőni, és a verebek csiripelnek egy 4 ajtós nagy kupéról is - könnyen elképzelhető, hogy igazából csak egy autóról van szó, ám egyelőre nagy a köd a modell körül. A V8-as és W12-es motoroknak viszont biztosra vehetően harangoztak, helyettük maximum hathengeresekkel, illetve négyhengeres hibriddel és persze turbókkal mozogna a Phaeton.