Balhé: megszűnhet a Mitsubishi
Brutális beismerés: 25 éve csalnak a fogyasztási adatokkal
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nagyon régi probléma a tesztkörülmények és a valós használat közötti fogyasztásdifferencia. A Mitsubishi elárulta, hogy már 25 éve trükköznek.
A tavaly ősszel a Volkswagen mérési csalásával kirobbant "dízelbotrányban" egyre több márka egyre több modellje érintett. Múlt héten derült ki, hogy a Mitsubishi is. A cég beismerte a csalást, miután a Nissan kérdőre vonta a közös gyártású modellek kapcsán. Akkor még úgy tűnt, hogy "csupán" 625 ezer autó érintett, ám a héten újabb beismerés következett: a Mitsubishi 1991 óta trükközik az adatokkal. Már egy 2001-es, azaz 15 évvel ezelőtti belső vizsgálat is azt mutatta ki, hog 2,3%-os eltérés van a teszten mutatott és a valóságban adódó fogyasztási értékek között.
Miként minden egyéb, az ügyben érintett gyártónál, a Mitsubishinél is az adóelkerülés volt a stikli oka. A 25 évre visszanyúló trükközés ismét rámutatott arra, hogy baj van a tesztciklussal, nem véletlenül jön jövő ősszel új, valós körülmények közötti mérési standard. A Mitsubishinél viszont állítólag akkora a balhé, hogy nem csak a cégvezetés pozíciója, a márka (Japán hatodik legnagyobb gyártója) léte is veszélybe került. Osamu Masuko, valamint Tetsuro Aikawa ügyvezető igazgató a vizsgálat lezárását követően várhatóan lemond tisztségéről, a márka részvényei pedig eddig is csaknem 50%-kal estek.
Amikor akadémikusok, csalfapucu és hibavége gerléznek. Tubarózsáim, szíííípek vagytok.
„Már egy 2001-es, azaz 15 évvel ezelőtti belső vizsgálat is azt mutatta ki, hog 2,3%-os eltérés van a teszten mutatott és a valóságban adódó fogyasztási értékek között.”
És ezt hasonlítják a vw-botrányhoz…
Azért ez nem kicsit erős. Pláne, hogy ha más gyártóknál csak 2,3%-os volna a többletfogyasztás, már örömtáncot lejtenének, és szó sem esne csalásról.
Ebből is látszik, Japánban egészen más az ingerküszöb. Bezzeg a „precíz” németek! 🙂
Ha igaz lenne a hir, uzenem a gyarnak, hogy felaron atveszek szalonbol Invite felszereltsegu Lancert. (Akciosan most 4 millio a benzines). Ha kapok flottakedvezmenyt, akkor kettot veszek, szin mindegy. (Nemvicc)
Nem feltuno, hivalkodo a formaja, mint a konkurencianak, ezert elegg beleolvad a forgalomba, szerintem.
Igen, jól látod, de még bővíteni kell a kínálatot.
Rejtőzködő formája van az Outlandernek? Szerintem az X-motívumos orrúnak a frontrésze már kissé talán túl is van spilázva, de az oldalnézete tényleg elég homogén(japán autóktól ez szokatlan). Egy kicsivel több „játékot” elbírt volna, több ívet, domborulatot, de így sem rossz.
[url]https://www.google.hu/search?q=mitsubishi+outlander+phev&client=opera&hs=atj&biw=931&bih=610&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjLzM3O-bDMAhXHQpoKHZcyDp4Q_AUIBigB#tbm=isch&q=mitsubishi+outlander+phev+2016[/url]
(Időközben szerencsére kiderült, hogy szó sincs megszűnésről, meg vezető-lemondásról, hála Istennek.)
[url]http://www.vezess.hu/hirek/2016/04/28/cafol-a-mitsubishi-szo-sincs-vilagvegerol/[/url]
Nekem ugy tunik a Mitsu rafekudt aSUV-okra. Van nekik az uj Outlander-uk, a PHEV. Elegge rejtozkodo formaja van, alig venni eszre h uj. Gondolom ezzel a nagyobb piacokat celozzak meg.
Én a Mitsubishit úgy képzelem el a jövőben(feltéve, ha túléli), mint most a Ssangyongot. Csupa crossover és 4×4 kínálat, és ennélfogva újra sikerpályára való állás, mivel ebben van a nagy pénz. Vannak ugyan a japán belpiacos modelljeik, de a nemzetközi paletta az, ami meghatározó.
Amit pedig nagyon el tudok képzelni: ahogy a VW-botrány is továbbgyűrűzött más márkákra, úgy lehet, hogy ez is lavinát indít el, és más márkák lebukását(bukását?) okozhatja. Mert nagyon régi keletű probléma, hogy a gyári fogyasztási értékeket sokszor nem lehet reprodukálni.
Hány ilyen autóipari „coming out”-ra számíthatunk még?
Azt azért nem szabad elfelejteni, hogy a Mitsubishi Motors a Mitsubishi Heavy Industries járműgyártó divíziója (mint a Subaru a Fuji Heavy Industries-nál), ez pedig a túlélési esélyeit erősen növeli. Lehet, hogy ez az egész csak spekuláció, beleértve a CEO-k lemondásának megszellőztetését is. Nagyon remélem, hogy így van. Szeretném látni még sokáig, milyenek lesznek az eljövendő L200-asok, Outlanderek, ASX-ek, stb. Lehet, hogy további típusok megszüntetésére kerülhet sor, úgy, mint a Lancer vagy a Pajero esetében is történt.
Továbbra is fenntartom, hogy nekem ez vihar a biliben, és horderejét tekintve nem mérhető a VW-botrányhoz, ez itt az AN-on is látszik: szinte nincs hozzászólás, a VW-nél meg olyan szájkaratézás ment, hogy le kellett tiltani a kommenteket:)
Láttam fotókat a Mitsu-vezetőségéről az eset kapcsán: japán úriemberek vannak a képeken, akik fejet hajtanak. Ezek a japánok még a csalást is képesek nagyon elegánsan és úgymond „szimpatikusan” kezelni. Le a kalappal. Errefelé a vöröslő fej és a verejtékezés a menő ilyenkor:)
[url]https://www.google.hu/search?q=mitsubishi+scandal&client=opera&hs=lfi&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjN1PiM6LDMAhWFKJoKHWIMB6IQ_AUIBygB&biw=931&bih=610[/url]
Azért, nem hiszem hogy az anyacég csak úgy hagyná a Mitsubushi-Motors teljes hanyatlását, de lehet hogy jót tenni neki egy kis vezetőségcsere hogy végre újra feltörhessen.