Bajban lesznek az autógyártók Európában
Még szigorúbb szabályokat vezetnének be a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A tervezettnél nagyobb mértékben, 40 százalékkal szorítanák le 2030-ra az új autók szén-dioxid-kibocsátását a 2021-es szinthez képest az Európai Parlament szerdai strasbourgi plenáris ülésén elfogadott határozat értelmében.
Az Európai Bizottság eredeti javaslatai szerint 2025-re 15 százalékkal, 2030-ra pedig 30 százalékkal kellene csökkenteni az új személyautók és könnyű haszongépjárművek által kibocsátható szén-dioxid mennyiségét a 2021-re előirányzott értékhez képest. Azonban az EP a héten még szigorúbb javaslattal állt elő, illetve meg is szavazta azt.
A 389:239 arányban megszavazott indítvány szerint segíteni kell az elektromos autók elterjedését is, 2025-re 20 százalékra, 2030-ra pedig 35 százalékra kell növelni Európában a zéró- és alacsony kibocsátású járművek piaci részesedését a személyautók és kisteherautók esetében. Felszólították emellett az Európai Bizottságot, hogy két éven belül álljon elő a szén-dioxid-kibocsátást valós környezetben mérő tesztet előíró tervezettel. A nitrogén-oxid esetében már bevezetetthez hasonló teszteknek 2023-ra működniük kell.
Az Európai Parlament hangsúlyozta még, hogy jövő év végére törvényileg biztosítani kell, hogy a fogyasztók pontos és összevethető információhoz jussanak az új gépjárművek üzemanyag-fogyasztásáról, illetve szén-dioxid- és szennyezőanyag-kibocsátásáról. Természetesen kitértek arra is, hogy a zöld autóipari és technológiai változásoknak negatív társadalmi következményei is lehetnek, hiszen munkahelyek tömeges megszűnéséhez vezethet, ezért az EU-nak támogatnia kell az ágazatban dolgozók tovább- és átképzését, elsősorban az átmenet által leginkább érintett régiókban. A tagállamok kormányait tömörítő tanács várhatóan a jövő héten fogadja el álláspontját az ügyben, ezután kezdődhetnek meg az intézményközi tárgyalások.
Az új javaslat alapján 2025-re 20, 2030-ra 40 százalékkal kell csökkenteni a szén-dioxid kibocsátást.
A célértékeket túllépő gyártóknak pedig büntetést kellene fizetniük az európai költségvetésbe, amelyből az autóipari változások által érintett munkaerő továbbképzését finanszíroznák.A 389:239 arányban megszavazott indítvány szerint segíteni kell az elektromos autók elterjedését is, 2025-re 20 százalékra, 2030-ra pedig 35 százalékra kell növelni Európában a zéró- és alacsony kibocsátású járművek piaci részesedését a személyautók és kisteherautók esetében. Felszólították emellett az Európai Bizottságot, hogy két éven belül álljon elő a szén-dioxid-kibocsátást valós környezetben mérő tesztet előíró tervezettel. A nitrogén-oxid esetében már bevezetetthez hasonló teszteknek 2023-ra működniük kell.
Az Európai Parlament hangsúlyozta még, hogy jövő év végére törvényileg biztosítani kell, hogy a fogyasztók pontos és összevethető információhoz jussanak az új gépjárművek üzemanyag-fogyasztásáról, illetve szén-dioxid- és szennyezőanyag-kibocsátásáról. Természetesen kitértek arra is, hogy a zöld autóipari és technológiai változásoknak negatív társadalmi következményei is lehetnek, hiszen munkahelyek tömeges megszűnéséhez vezethet, ezért az EU-nak támogatnia kell az ágazatban dolgozók tovább- és átképzését, elsősorban az átmenet által leginkább érintett régiókban. A tagállamok kormányait tömörítő tanács várhatóan a jövő héten fogadja el álláspontját az ügyben, ezután kezdődhetnek meg az intézményközi tárgyalások.
csak látnám már, hogy ezek a f.xopó impotens barmok végre szigorítanák a tüzelést, a repülőzést, a szállítmányozást -légen,vízen,levegőben meg a tömegközlekedést na és a gyárakat, ezek adják a szennyezés 90%-át….a k.bszott kocsikat 0-ra redukálják, akkor is rohadtul nagy lesz még a szennyezés,….áh
Zseniális a budapesti kép, nagyon jól jellemzi a szitut: az agglomerációban döglött macskát is elégető, gáztüzelést megfizetni nem tudó vagy akaró, ellenben fatüzeléshez nem értő réteg halálos füstjével ábrázoljuk az autók károsanyag-kibocsátását. Vagy lehet közben Salgótarján, Nyíregyháza és Putnok világvárosok lettek a pestit messze felülmúló autóforgalommal, ezért ott a legrosszabb manapság a levegő.
Ott tartunk, hogy már a levegő munkacsoport, is a tüzelést okolja a rossz levegőért (csak tíz év kellett, hogy felfogják, amit az MTA már anno leírt, de legalább tanulnak, ha nehezen is). Érdekes módon a németeknél is azóta lett ilyen a szmoghelyzet, hogy elkezdték lekapcsolni az atomerőműveket, s jófajta barnaszénnel próbálnak áramot csinálni. Már ott is kezdenek megjelenni a kérdések végre, hogy talán ezzel kéne valamit csinálni elsőnek…