Bajban a Volkswagen? Minden relatív
Csökkent a nyereség a Volkswagennél az első negyedévben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sokan temették a Volkswagent a tavalyi dízelbotrány kirobbanásakor a több milliárd dolláros költségek miatt. Most már részben látható ennek hatása a cég pénzügyi eredményeiben is.
Húsz százalékkal csökkent a Volkswagen adózás előtti eredménye az idei első negyedévben. Ez egyrészt a cég számára kedvezőtlen árfolyamhatások, másrészt az értékesítés visszaesésének számlájára írható. Utóbbira akár valóban hatással lehetett a dízelbotrány, a Volkswagen helyzete azonban ettől még messzemenően stabilnak tekinthető. Hiszen konkrét összegekre lefordítva ez a csökkenés azt jelenti, hogy a konszern adózás előtti nyeresége a 2015 első negyedévi 4 milliárd euróról 3,2 milliárd euróra csökkent. Szó sincs tehát veszteségről.
Összehasonlításképpen, a legnagyobb autógyártó címért versengő másik két konszern közül a Toyota valóban magasabb, 4,5 milliárd eurós nyereségről számolt be, a General Motors viszont kevesebbről. Az Egyesült Államokból kirobbant dízelbotrány költségeinek első konkrét összege közel 9 milliárd euróra rúg, ám az eredményekből is jól látható, hogy ezt a Volkswagen bőven ki tudja gazdálkodni. Ráadásul az eladások alapján az is látható, hogy a vásárlókat sem igazán érdekli a környezetvédelem kérdése olyan mértékben, hogy az veszélyeztesse a cég jövőjét.
Hosszabb távon valóban többet lehet majd mondani a botrány hatásairól, én úgy gondolom globális autópiaci hatása lesz. Amúgy is elkezdődött az elektromosság irányába orientálódni az autógyártás ez csak gyorsítja a folyamatot. A magyar gazdaság is erősen „németautó” függő, ez nekünk a jövőre nézve jót is jelenthet bár ezt korai lenne kinyilvánítani. Remélem a gyártók is felismerik végre, hogy a dízel technológiában nincs több, a tökéletlen égés okozta károsanyaggal és részecskékkel nem tudnak érdemben mit kezdeni. Hagyjuk ezt meg a magasabb lökettérfogatú munkagépeknek, teherautóknak, ott jobb hatásfokkal működik és egyenlőre tényleg nincs gazdaságosabb megoldás abban a szegmensben.
A csoporton belül azért a VW, mint márka, megérezte a botrányt. Várjuk ki a végét, lesznek itt még fejlemények, és a hírek szerint a visszahívások lebonyolítása is igen döcögősen halad. Számos per van érvényben a cég ellen. Épp elég nagy dráma az a VW-nek, hogy a világ egyik legnagyobb konszernjeként évtizedek óta szenved az amerikai piacon. Pont, mint az a General Motors-monogramot viselő, rágcsálóírtással foglalkozó tökfej itt a honlapon:)