Bajban a Stellantis, pénzzé teszik az arizonai tesztpályáját

A nehéz anyagi helyzet miatt már a cégcsoport ingatlanjai sincsenek biztonságban

A 14 márkát tömörítő óriást éppen a költségmegtakarítás ötlete hívta életre, ám a zuhanó eladásokat egyelőre nem képesek megállítani.

Már többször beszámoltunk róla, hogy a 2024-es esztendő küzdelem a Stellantis számára, a márkáinak többsége gyengén muzsikál. A jókora profittal kecsegtető, de ugyanakkor hatalmas beruházást igénylő autóiparban viszonylag hamar lehet a tönk szélére jutni, ha nem a tervek szerint alakulnak az eladások.
Hirdetés
Mentve a helyzetet, a Stellantis az amerikai sivatagban található tesztpályára tette ki az eladó táblát. A létesítményt 2007-ben vásárolta a Chrysler, amikor még volt érdemi modellpalettája a márkának. Mára a márka csak önmaga árnyéka, kizárólag a 2016-ban bemutatott Pacifica egyterűt kínálják. Ettől függetlenül más modelleket lehetne tesztelni az arizonai létesítményben, de úgy tűnik, hogy most a készpénz a fontosabb. A Stellantis megerősítette az értékesítést, persze a közleményben anyagi gondokról nincs szó, csupán optimalizálnak és hatékonyságot javítanak ezzel a lépéssel. A pálya a negyvenes években épült, ám akkor még reptérként funkcionált, a második világháború alatt kiképző bázisként szolgált. 1955-ben került a Fordhoz, majd 2007-ben 35 millió dollárért eladta a Chryslernek. A területe 4000 hektár, az utak hossza több mint 80 kilométer. Az elhelyezkedése miatt inkább a forró éghajlati tesztekhez ideális, ám a közelben 2000 méteres hegyek is találhatók, ami szintén fontos terep, egész évben 0 és 50 fok között váltakozik a hőmérséklet. A pálya értékesítése csak egyszeri bevételt hoz, amit könnyű felélni, a hosszú távú stratégiához megfizethető és a vásárlók elvárásainak megfelelő autókat kell(ene) gyártani, ami nem feltétlenül elektromos.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.10.27. at 00:12
    Permalink

    Hahó, Tavares bácsi! Nekem lennének ötleteim a helyzet javítására: a Fiatot minek még mindig erőltetni Észak-Amerikában? Milyen áttörést várnak tőle? Ki kell vele vonulni és kész. A Stellantis minek erőlködik még mindig Kínában, amikor már a VW is erőteljesen zuhan? Ki kell vonulni. A DS-re mi szükség van? Úgysem lesz belőle semmi. Az Opel minek kell? Már csak egy eltérő gúnya és egy másfajta belső design az egész márka. Nincs rá szükség, be kell szántani. Viszont a jó isten áldja már meg, valami új Chrysler-modellt varázsoljanak már oda a Pacifica mellé, akár átlogózás útján is – jó, Peugeot-t nyilván nem lehet, nem egyszerű a dolog, de tessék már megpróbálni…

    Lehetne itt akciózni bőven, de gondolom, az egó és a gőg munkálkodik ezerrel, egész addig, amíg be nem dönti az egész kócerájt…

  • 2024.10.27. at 09:35
    Permalink

    A Vipert kellene újra (újat) gyártani Fiat helyett akár önálló márkaként terep változatban is mint a filmben, az Opel az tényleg minek kellett pláne ugyanazokkal a hajtásláncokkal mint a Peugeot meg a Citroen, a DS ben lenne potenciál már kezd jobban kinézni de még most sem üti meg a hú de vennék egyet szintet. Európában van Ranger Raptor, akkor miért nincs, Ram Trx vagy csak kisebb Dodge Trx, Dakota, stb 2 -3 literes akár Fiat dízellel, Lanciát erőltetnek, de hisz annak vége, lehetne ezekből elektromos is, lehetne Daytona is újból már csak a jól csengő név is segítene sőt egy új 300as vagy mi új voyager megfelelő motorizáltsággal stb ezeket lehetne akár olaszban is gyártani.
    Sajnálom az idiótáit hogy a kínai(kommunista diktatúra) piacot természetesnek vették hogy majd örökké fejőstehén lehet.

Vélemény, hozzászólás?