Nem csak Európában, az amerikai piacon sem szerepel mostanában túl jól a Stellantis
A hétfőn kiadott közlemény szerint a Stellantis idei tisztított profit marzsa 5,5 és 7,0 százalék között alakulhat, szemben a korábban ígért "két számjegyű" összeggel. A módosítást a konszern azzal indokolta, hogy az Egyesült Államokban a vártnál kevesebb Jeep és Dodge márkájú autó fogyott, valamint a növekvő költségek és a kínai vetélytársak előrenyomulása is az okok között szerepel. A tőzsde azonnal reagált a bejelentésre: péntek este a cég papírjai 14,55 eurón zártak, hétfőn 11 órakor viszont már 12,79-ért is lehetett vásárolni. Legutóbb 2022 szeptemberében jártak hasonló tartományban a Stellantis részvényei.
Nem csak a Jeep és a Dodge iránt mérséklődött az érdeklődés
A számadatokat megvizsgálva valóban csökkent a Stellantishoz köthető márkák regisztrációja az Egyesült Államokban. Az idei év első felében 16 százalékkal kevesebb autójuk kapott rendszámot. Márkákra lebontva a Ram 26, a Dodge 16, a Jeep 9, míg a Chrysler 8 százalékos mínuszban zárt az említett időszakban. A problémát tovább tetézi, hogy egyes kereskedőknél két éve porosodnak autók, amelyeket nem tudnak eladni, így a konszern a hírek szerint nagyszabású akciókkal készül, hogy megszabaduljanak a felhalmozott készletektől - ez pedig értelemszerűen az év végi profitban is meglátszik majd.
Mese nincs, vissza kell vinni Amerikába a Peugeot-t és a Citroent, esetleg megfejelni egy Opellel, és akkor majd pikk-pakk megtörik az átok 😀