Hiánycikk lesz az AdBlue?
Több európai AdBlue gyár is korlátozta termelését az egekbe szökő gázárak miatt. Egyszerűen így már nem éri meg nekik a gyártás, adta hírül az ujszo.com. A hírportál szerint a dél-szlovákiai (vágsellyei) Duslo vegyiüzem már nem vesz fel új rendeléseket. Márpedig ez Európa legnagyobb AdBlue gyártója. A második legnagyobb ilyen létesítmény Németországban található, ahol szintén korlátozzák már a gyártást, a harmadik legnagyobb, lengyelországi üzemben pedig le is álltak az adalékanyag előállításával.
A fuvarozóknak tehet a legjobban keresztbe az AdBlue hiány, ezáltal az áruellátás is akadozhat
Állítólag a személyautósoknak egyelőre nem kell félniük a hiánytól, mert lényegesen kevesebbet használnak fel az AdBlue-ból, ám a fuvarozók, így az áruellátás számára már kényes lehet a helyzet. Hiszen minden Euro 5 és ettől magasabb szabványnak megfelelő dízelmotorban használnak AdBlue folyadékot, a teherautók többsége pedig ilyen motorral rendelkezik. Az
AdBlue folyadék lényegében vízgőzzé és ártalmatlan nitrogénné formálja a kipufogógázban található ártalmas nitrogén-oxidot. Ám a hatósági előírás szerint Adblue nélkül az SCR katalizátoros dízelmotorok csak rövid ideig használhatók tovább. Ráadásul hiába próbálná valaki a szabályokat áthágva az adalék nélkül használni dízelmotoros járművét, hiszen a modern, legtisztább üzemű gázolajos szerkezetekben a motorvezérlő elektronika letilthatja az indítást ennek a folyadéknak a hiányában.
Az AdBlue vízgőzzé és nitrogénné alakítja a nitrogén-oxidot