Trendi és tekintélyt parancsoló, pedig csak frissült, nem új a Q7
Egyenesen megtisztelve éreztem magamat, amikor a naptárunkban megláttam a két frissített Audi Q7 tesztautót. A négykarikások egyik legnépszerűbb modelljéhez még nem volt szerencsém, így abszolút őszintén állíthatom, hogy nem tudtam, mire számítsak. Az ok persze nagyon egyszerű, 2015 óta nem történt semmi érdemleges, ezért nem is volt belőle tesztautó valamilyen különkiadás miatt, vagy hasonlók. Most viszont történt, lényegi változásokon ment keresztül, amiről csak azok tudják majd eldönteni, hogy valóban hasznosabb-e, mint volt, akik vezették, esetleg használták is a második Q7-et. Ami most látszik rajta, hogy a fényszórói a legújabb modellekére hasonlítanak, és még mindig legalább annyira impozáns az autó megjelenése, mint 5 évvel ezelőtt volt.
Az éles vonalak nehezen öregszenek, most pedig végképp ez dívik, így a Q7 úgy maradt divatos, hogy közben nem valami fiatal.
Tesztautónk nálam futott túl a 30 000. kilométerén, szóval a konkrét darabról most nehéz eldönteni, hogy új, vagy használt autóként kezeljük.
Bármelyik pillanatban felvillanhat a kék-piros? Ezek persze csak radarok, a fényszórója viszont lézeres/kep2]
50 TDI, quattro hajtás, automata váltó, a V6-os motor ereje meggyőző
Ennyi idő alatt a második, nagyobb szervizén is át kellett volna már esnie. Így számos ponton magam sem tudom eldönteni, hogy elhasznált alkatrészek, vagy a konstrukció számlájára írható az, amiket az autóval tapasztaltunk, ami sajnos nem minden esetben pozitív. A népszerű 3,0 literes V6-os TDI-hez eddig egy A6-ban volt szerencsém, de a félpercenként elsuhanó Q7-ek hátulján is ezt a jelzést fogjuk látni. Az 50 TDI-t csak a frissített modelleken, ezzel globalizálta a márka modellpalettájának elnevezéseit, és miután Kínában már nagyon régóta ezeket a jelzéseket használták, a világ többi kontinensét igazították hozzá.
A Q7 külsőre nem túl baráti, bár azt hiszem, ebben az összeállításban tűnik a legártatlanabbnak.
Még az üvegei sem színezettek, a fehér fényezés pedig igyekszik tisztára mosni az autó hírnevét. A single frame hűtőmaszk ennek pont az ellentéte, a beleintegrált két hosszútávú radart pedig joggal nézik sokan egyből kék-piros villogóknak. Megjelenése feszült pillanatokat okoz, akkor is lehúzódnak előle, ha erre amúgy nem volt semmilyen szándékunk, egyszerűen ijesztő, pedig nem is TEK fekete.
Nagyon sok a zongoralakk, tisztán tartani folyamatos kihívás, a formák egyszerűek, elegánsak
Fizikai visszajelzést adnak az új középső kijelzők, a menürendszer könnyen tanulható, a klímakonzolon figyelni kell, hová nyúlunk, még a villanykapcsoló is digitális panellé változott
Furcsa módon ettől is kicsit összerezzen, aki meglátja, mint egy rendőr, katona, vagy rohamosztagos láttán. Jó, utóbbi nyilván fiktív, de az uniformisról valamiért a hatalom az első, ami beugrik, ez pedig félelemkeltő, pedig pont az ellenkezőjét kéne jelentenie az említett szakmákat illetően. A Q7 is nyilván csak egy autó, sofőrfüggő a közúton hozzá párosítható vezetési morál, de ez az egész kategória sajnos a rossz irányba terelődött. Az orrán kandikáló radarok a bent ülők védelmét és a sofőr biztos vezetését szolgálják. Az agresszívre húzott lámpák szintén, döbbenetesen jó fényerővel és kitakargatással dolgoznak. Még mindig egy pár jó ledes, vagy lézeres fényszórót tartok a legnagyobb segítségnek sofőrként. A nagy hűtőmaszk a V6-os dízel hűtésére szolgál… Egyáltalán nem, nagyon kis százaléka valódi nyílás. Ez sajnos a presztízsérték rovására írható, amiből most már a BMW is akar egy szeletet, de erről még nem tudok őszintén beszélni…
Lehet helyet csinálni a harmadik sorban, de inkább gyerekeknek lesz jó, az ülések kényelmesek, fűtöttek és szellőznek is
A V6-os TDI 48 voltos rendszerrel kiegészített, mögötte nyolcfokozatú bolygóműves váltó dolgozik
Új lökhárítók, új felnik, új színek érkeztek, ahogy az lenni szokott. Ám rohamosztagosunk bármennyire is tűnik ismerősnek, mélyen belül más karakter tért vissza. A több mint 5 méter hosszú, és majdnem 2 méter széles márványtömb ajtajait feltárni egész jó élmény. Olyan súlyuk van, amitől az első érintésre is komoly autó hatását kelti. A vastag ajtókat be sem kell csapni, mert motorok húzzák be az első kattanás után, ami végtelenül elegáns.
A bendő nagyon új, a frissítés elhozta a Q7-nek is a kijelzők forradalmát.
12,3 colos a digitális műszeregység, erről talán már elmondtuk, mennyire jó minden más gyártóéhoz képest, a két új egység a 10 colos alsó és a 11 colos fölső központi kijelzők. Nem lehet csak úgy érinteni őket, meg is kell nyomni, amit fizikai röccenéssel vesz tudomásul. Nem érzem, hogy ez lenne az érintőkijelző legjobb felhasználása, de talán kicsit közelebb jár hozzá, mint a gesztusvezérlés. Ezek a kijelzők itt fizikai élményt adnak, ami egy Audi esetében sokat számít. Annyira lágy, mégis fémes kattanásokat, mint az Audi gombjai, tekerői tudnak, nem tud más, és ez nagyon hasonlít rájuk, szóval jár a plusz pont. A digitális klímakonzol biztosan szokható, egy hét nem volt elég hozzá. Igazság szerint, ha már rá kell nézni használatkor, akkor ott valami nincs jól kitalálva, és itt nem ajánlott levenni a szemünket az útról.
Motorosan mozognak a hátsó ülések, a csomagtér padlója alatt is van rekesz, de a rolónak hely nincs és a padló lapját is lehetetlen egy kézzel visszarakni
Az Audi varázsgombja a tesztautón sajnos nem segített sokat, minél keményebb lett a futómű, annál bizonytalanabb a futás
Az alapból is 2,2 tonnát nyomó monstrumról nehéz elmondani azt, hogy stabil lenne. Elöl-hátul légrugós a felfüggesztés, a kormány élénk reakciójú, az aszfalt felől mégis mindkettőn keresztül nagyon sok a behatás. Elég pár métert gurulni vele ahhoz, hogy érezzünk nem oda illő megmozdulásokat. A teszt alapján azt mondanám, hogy ennek az autónak a futóműve nem viseli jól, ha csak az egyik oldalon kell rugóznia, mondjuk úthiba, vagy szinteltérés miatt. A keresztbordákat észre sem vesszük benne, de amint áthajtunk bármin csak az egyik kerékkel, ami egy kavicsnál nagyobb szinteltérés a burkolaton, lök egyet oldalra a karosszérián. Aztán megint és megint, és megint. Az oldalirányú erőket, vagy ebben az esetben billegést nem az autóvezetéshez párosítja a tudatalattink, mármint a folyamatos behatást.
Ez a bódé bizony tántorog, bármi is történjen, amit a nyomvályúk egyenesen veszélyessé tesznek.
Kormányzása könnyű, semmi információt nem ad a sofőrnek, legfeljebb azt, amikor kifordítja a kezéből, mert ráment valamire.
Motorosan láblendítésre is nyílik a csomagtérajtó, gombnyomásra süllyeszthető az autó hátulja a bepakoláshoz
A 77-es út jelentős szakasza fel van újítva, ez a monstrum mégis minden méteren el akarta hagyni valamerre az utat. A sávtartó meg sem próbálta visszahúzni, valójában olyan hirtelen mozdulatokat művelt, mintha én akartam volna átvágódni a másik sávba, így érthető, hogy bele sem szólt az elektronika.
Az oldalirányú billegés és a kormányba való kapaszkodás rendesen fárasztó.
Ha folyton arra kell figyeli a lépegetővel, nehogy eltaposs egy Skywalkert, megnyúzza az embert egy óra alatt is, és minden pillanatban érezhető volt, hogy ezt bizony rendesen ki akarja gáncsolni valami. Zörgés, vagy kotyogás nem hallatszott sehonnét, már a mechanikai alkatrészek felől - a továbbiakra majd visszatérek később, a V6-os dízel hangját viszont nem tompították el túlzottan. Régivágású TDI, 2000 alatt még melegen is be tud csörögni, amit talán valaki még élvezni is tud, ugyanakkor fordulaton kétségtelenül jó hangja van. Egy igazi mozdony vele a Q7-es, a 600 Nm-es nyomaték maga alá rántja a horizontot, és érzésre nem is akar elfogyni. Fogyasztásával csodákat nem tudtam tenni, hiába a hosszú országút, vélhetően az ugyanannyi városi szakasz miatt 9,1 liter lett a tankolás szerinti érték.
Hatdugattyús első fékeket kapott, hatékonyak is, az S Line csomag látható elemei viszont nem szerepeltek az autóban
Akaratlanul is lehúzódik előle az ember
Váltója hagyományos bolygóműves, ugyanahhoz a 8-as ZF modellcsaládhoz tartozik, mint amit a BMW használ. Ezt viszont úgy hangolták, hogy a DSG-érzésére vágyók ne csalódjanak, és belevitték azokat az apró hibákat a működésébe, amitől nálam a DSG szóba sem jöhetne. Elindulásnál vár, hátramenetbe kapcsoláskor vár, irányváltáskor vár és el is gurul. Kár érte, jó ügynök volt. A quattro hajtást nem próbáltam komolyabb helyen, mint az aszfalt, így arról nem nyilatkoznék. Az új 50 TDI hajtáslánc trükkje, hogy 48 voltos kisegítő, úgynevezett könnyű hibrid rendszert kapott.
A legnagyobb előnye, hogy teljesen észrevétlenül rántja be a V6-os dízelt és akár 100 km/h fölött is le tudja állítani, ha éppen nincs rá szükség.
Fogyasztás és károsanyag-kibocsátás csökkentés miatt került bele, utóbbiban bízunk, hogy a nagyurak nem mókolnak már vele, és tényleg tisztább, előbbit pedig nálam ügyesebbek biztosan tudják lejjebb is vinni. A Q7 nálam az oldalablakok zörgéseivel alaposan elásta azt, hogy zavarmentes, kényelmes utazóautónak tudjam nevezni - ha az eddig elhangzottak nem tették volna meg. Viszont jóleső nosztalgiával töltött el, hogy felidézte bennem hévezős gyerekkoromat, de már csak emiatt sem én lennék az elégedett vevő rovatban az Audi értékesítőinél.
A LED paneles hátsó lámpák nagyon jól néznek ki, a kipufogóból és a motortérből elég jó hangok törnek fel
Egy Q7-et összeállítani óriási feladat. Aki az online konfigurátorban próbálkozik, türelmet kívánok, telefonon pedig neki se álljon. A lehetőségek végeláthatatlanok, ledes fényszóróból négy-, vagy ötfélét is ajánl, bőrözve lehet a beltér deréktól fölfelé, derékmagasságban és az alatt is, egyszerre, vagy külön-külön, ahogy a kliens óhajtja. Faberakásból is sokféle érhető el, ezzel az egyébként hideg belteret amúgy nagyon otthonossá varázsolják, ez a sötétszürke eukaliptusz például kimondottan ízléses. Bár az autó hirdeti az S Line csomagot, a sárvédő bilétáján és a küszöbdíszen túl más elem mégsem került bele, pedig legalább az ülések kapnának dombornyomást, legalábbis a csomag szerint. Ahogy az alul lapított kormány sem szerepel benne, se Alcantara huzat, de őszinte leszek, nem is hiányzik. Ez a beltér sötétszürke, vagy sötétbarna bőrrel nagyon stílusos lehetne, így sajnos csak olyan átlagos.
Kedvünkre választható árnyalatú díszvilágítás, elég jó hangzású hifirendszer és hét ülés is szerepelhet benne.
A pótülések motorosan nyílnak és fekszenek vissza, lábteret kevésbé kínálnak, de gyerekként akár el is férhetnék. A rolónak sajnos helye nincs, így az otthon marad, máskülönben a beltér az ablakokat leszámítva minőségileg rendben van. Egy nagyobb ráfordítással összeállított Q7 ennél vélhetően csak jobb élmény lehet, ami a látványt illeti, de a tesztautó listaára fehérben, fekete belsővel, valamilyen S Line csomaggal is elérte a 30 milliót. A tesztautóéletben jelentősnek számító futásteljesítmény miatt a tapasztalt negatívumokat nem merem általánosítani. Ez az autó nem volt jó, és nem tudom, hogy csak a nagy számok törvénye miatt sikeres a modell, és egyet kiemelve amúgy ez a rohamosztagos sem találná el az elé letámasztott sörösüveget, vagy a többiek azért tudnak célozni.
Konfigurálhatósága vetekszik egy luxusautóéval, a lehetőségek végtelennek tűnnek, népszerűsége nem a vezethetőségéből fakad
Értékelés
Pozitív
Helykínálat, anyaghasználat, hifi hangzása, konfigurálhatóság, presztízs
Negatív
Vezethetőség, ablakok zörgése, váltó működése
Árak
Tesztmodell alapára
21 052 590 Ft (2020.11.22.)
Tesztautó ára
30 232 900 Ft (2020.11.22.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2967 cm3
Teljesítmény:
210 kW (286 LE) 3500-4000 1/min-nél
Nyomaték:
600 Nm 2250-3250 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6.50 s
Gyári vegyes fogyasztás:
6.8-6.9 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
kombi
Belső szélesség elöl:
1570 mm
Belső szélesség hátul:
1560 mm
Belmagasság elöl:
900-950 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
200-310 mm
Ülőlap hossza elöl:
500-530 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1230 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1110 mm
Csomagtér magassága:
600 mm
Csomagtér hossza:
1060 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
2100 mm
Raktérnyílás szélessége:
1280 mm
Raktérnyílás magassága:
870 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
2967 cm3
Hengerek/szelepek száma:
6/24
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
600 Nm 2250-3250 1/min-nél
Teljesítmény:
210 kW (286 LE) 3500-4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6.50 s
CO2-kibocsátás:
181-171 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6.8-6.9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
9,1 l/100km
A nyomvályús úton való ténfergés a széles gumik miatt van. Nem ide, a Balkán kapujába tervezték a gépet. Nem nyomvályús úton tökéletes.
Azért azt lemérném, melyik a gyorsabb, míg rükvercbe kapcsolsz a kézi váltóval, vagy míg a váltó megteszi. Csak azért érződik lassúnak, mert az egymást követő fokozatokat ehhez képest gyorsan váltja.
Ez csak Tamás szokásos hisztizése a SUV ellenesség jegyében, bármi ami nem lapos, és a úttól nem 3 cm-re gurul, neki nem autó 🙂
Nem is fogom leírni, mennyire jó és klassz és húde hajde király kocsi ez a Q7, ha abból semmi nem lenne igaz 🙂 Van azért jó SUV a piacon ebben a kategóriàban is, egyesek el tudják végezni a feladatot, van, akinek meg nem sikerül.
A kettő vélemény közt is van élet, és akkor lenne jogos amit ír, ha nem fikázná le az összes SUV szerű járművet 🙂 és az a jó SUV is, ami a piacon van, szintén rendesen kapott oltást öntől..így marad a véleményem, nem kéne a saját kissé értelmetlen és túlzásba vitt ellenességét ennyire kidomborítania minden hasonló teszt írásban. Értjük, tudjuk, felfogtuk már első 10 alkalommal is, rühelli a SUV-okat, most már le kéne szállni erről a bicajról 🙂
Kissé objektívebb írások talán jobbak lennének, mert egyébként remek tesztelő, kedvelem írásait, videóit.
Sajnos ez az autó nem csak a nyomvályús utakon ténfergett, hanem mindenhol. Ott is, ahol egy X5, vagy egy GLE nem, épp ezért volt feltűnő, mennyire rossz volt ez a konkrét autó. Mindent a nyugati tükörsima utakra terveznek, ez nyilvánvaló, de a legtöbb itt is normálisan teljesít. Ebben az esetben nem a kèzi váltóhoz kell hasonlítani a váltó működését, hanem a kategória többi szereplőjének automata vàltójához, miután, kèzit itt már nem kapni.
Ugyanez a 8 sebességes ZF van szinte mindenhol, hogy lehet, hogy a kategóriában máshol jobb?
A cikkben szereplő DSG ellenességet se értem, ha önnek a DSG szóba se jön, ez is lassú, a kézi váltó szóba se jön a kategóriában, akkor mi önnek a megfelelő? A villanyautó? Az egymás utáni fokozatokat úgy kapcsolja a DSG, hogy észre se veszi.
Amúgy a nyomvályú miatt kóvályog a széles gumis autó (enyém is, A6 Allroad), még ha az ön szeme már meg szokta/ fel se tűnik a hitvány aszfalt, attól még ez az oka.
Ez a váltó tökéletesen működik más márka modelljeiben, ahogy a cikkben is írtam (BMW, Alfa Romeo…), szóval ez a jó megoldás, csak nem kell elrontani a szoftverét. Lehet, hogy a DSG menet közben ügyesen vált, az egyik leggyorsabb, de az indulásokkor, megállásokkor zavaró viselkedése van, amiket az ilyen hagyományos automaták nem produkálnak.
Én is a széles gumikra gyanakodtam először, jogos is lenne és nem szoktuk ezt felróni, de ezen az autón kisebb felnik és keskenyebb gumik voltak, mint a korábban nálam járt BMW X5 45e-n, vagy az X7-en és szinte pontosan ugyanott közlekedtem mindhárom autóval. Ezek észrevétlenül követték az utat, míg ennek a Q7-nek nem sikerült, így ezt nem tudom a széles gumik rovására írni, pont a tapasztalatok miatt. Számos nagyobb felnis, szélesebb gumis autót kapunk ennél a Q7-nél, és ez kirívóan rosszul viselt minden útburkolatot, így ezt mindenképp a mechanikai elemek, futómű geometria negatívumának kell megítélnem.
A DSG más, mint a hagyományos olajos automaták, ahol egy szilárd kuplung, nem olaj visz át a nyomatékot. Előnye, hogy a motor-kerék kapcsolatban kevesebb a hajtási veszteség, hisz olajjal átadni az erőt kisebb hatásfokkal lehet, mint egy mechanikus kapcsolattal. Ezért a DSG-nek kevesebb a fogyasztása és ezért kíméli jobban a földet is, védve ezzel a környezetet.
Másképp kell indulni egy DSG váltós kocsival, mint egy hagyományos automatával. Egy tesztautó nálad van pár napig, nincs idő ezt kitapasztalni.
Én úgy szoktam simán, lágyan indulni a 245 lóerős S-tronik váltóval szerelt Audimmal, hogy berakom D-be, kioldom az automata kéziféket és kivárom azt a 0,1-0,5 másodpercet, míg elkezd kúszni. Ha ez megtörtént, csak akkor nyomok a gázt. Ezzel a kuplungot is kímélem.
Persze ha valamiért gyorsan kell startolni, akkor gázzal indulok. Ez ritka, akkor valóban ránt egyet, és utána se hagyja abba, letépi a fejed 🙂
Kedves Zoltán! Nekem ilyen autóm van Q7 2020 55 TFSI, A6-ról váltottunk mert megszületett a negyedik gyermekünk és kellett a hétszemélyes. Én sem váltási problémát, sem támolygást nem tapasztaltam. A TFSI máshogy is van hangolva, gyorsabb a gázreakció. A cikkben leírt problémák szerintem egyediek. A légrugós futómű olyan mintha repülnénk az út felett, az A6 után is nagyon meggyőző, az egész család imádja az autót. Nyilván érezni, hogy 2,2 tonna üresen és magas, de a vásárlás előtti tesztautó BMW X5 40i-hez képest sokkal stabilabb, főleg kanyarban. Kritikaként a hangját tudom felhozni, ami nincs, az X5-é sokkal szebb volt, de még az előd biturbó TDI A6 is jobban muzsikált (sőt). A zörgő ablak szintén furcsa, szerintem az is egyedi probléma, mert ilyet audiban én még nem tapasztaltam. Elképesztően jó az összeszerelés minősége, tapasztalataim szerint jobb mint a BMW-é, bár az is nagyon jó autó, csak kisebb volt hétszemélyes “módban” a csomagtér. Szóval mi szeretjük. A hír szent a vélemény szabad persze. Ja és érdemes megnézni az angolszász teszteket is, támolygásról ott sem hallani.
X5 45e nem ténfereg. Viszont egy próbált Volvo XC60 annál inkább, hasonló túlszervózott érzéketlen kormánnyal.
Minta az Audik általában
rettenetes az eleje!
meg hülyült mindkét német, Hála az égnek, az AUTÓ- Merci Nem!
Suvok szinte teljesen feleslegesek, pláne 7 üléssel!:) 25 éve Usa-ba Mom mobilnak hívták ezeket a magasított autókat!
1 Férfi, Kupét vagy Sedant ,ha családos kombit hajt.;)
ez is egyre rondább, kívül.
50 év felett ülj majd be egy kupéba, és rájössz majd mért jók ezek a magasabb kocsik 🙂
és amikor majd egy idióta elalvó román kisbuszos rádhajtogatja a kupédat, majd merengj el, hogy egy ilyen Q7 forma megvédett volna kicsit talán jobban..
Az USA-ban mindenki tank pickup-ot hajt. Az nem magas? Merci azt a design tolja, mint az Audi 8 éve, a gömbölyűt. Ez a mostani az Audinak kifinomultabb.
Egyet kell értsek a tesztben leírtakkal majdnem mindenben. Borzalmas ahogy ez az autó ténfereg az úton és nem csak rossz úton hanem a felújított M1-en is. Autókereskedőként mondom azok után hogy két flottából kifutott két éves kb 70.000 km-t futott Q7-t vettünk. Amihez képest nagyon feltűnő az nyilván egy A6 de még egy Q5 is sokkal stabilabb. Amit viszont megcáfolok az a fogyasztás. Lazán lehet 8 liter. Persze szerintem ez alapvetően egy óriási értelmetlen pazarlás. Kidobott pénz. Ha az ember akar egy fényűző félig meddig luxus autót akkor arra ott van az A6. Olcsóbb, nagyságrendekkel jobb AUTÓ, nem kell vele küzdeni az úton és még le sem köpik miatta az embert. Na és az tényleg 6 liter. A SUV – ahogy autókereskedőként látom – a legnagyobb zsákutca és a föld sírjába vert jó nagy százas szög. És az értékveszteség…..na ott legkésőbb elátkozza az ember hogy ilyet vett. Ja és nyilván nem a Nissan Qashqai-Suzuki Vitara- Dacia Duster vonalra gondolok.
Köszi az igazolást, nekem ez volt az első Q7 tapasztalat, és egyet kell értsek a véleményeddel is. A fogyasztàst egy hét alatt nehéz beállítani valósra egy tesztautónàl, változó körülmények, itt is nagyrészt várossal, nem kétlem, hogy tud kevesebbet is, a teljesítmény mellett ez így sem egy rossz érték.