Azt csiripelik, hogy megint jön RS500 Focus

Minden idők legfürgébb kompaktját akarja piacra dobni a Ford

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vajon készül-e még erősebb, kevesebb mint 4 másodperc alatt százra sprintelő Ford Focus? Egyes hírek szerint igen.

RS500 néven készült limitált példányszámú modell az előző Focus RS-ből (próbáltunk is ilyet), és a Ford állítólag a mostanival is hasonló dobásra készül. A cél a valaha gyártott legfürgébb sorozatgyártású kompakt autó, amely álló helyzetből gyorsulva a Mercedes-AMG A 45-nél és az Audi RS3-nál is hamarabb éri el a sebességmérő százas értékét. A jelenlegi, 350 lóerős Focus RS-nek ehhez 4,7 másodpercre van szüksége, bár csupán egy jól megválasztott keréktárcsa- és abroncsgarnitúra is tizedeket faraghat ezen az értéken. Persze még ez is kevés, ha a Fordnak valóban eltökélt szándéka a négy másodperces határ alá menni, ahogy rebesgetik. Ez kétségtelenül ambiciózus cél egy kompakt típustól, és eléréséhez elkerülhetetlen a teljesítmény növelése is, konkrét adatok azonban még pletykaszinten sem ismeretesek. Viszont az igen, hogy néhány karosszériaelem szénszál-erősítésű műanyagból készülhet, valamint szintén karbon fékek, alumínium futóműalkatrészek és kevesebb zajcsillapító anyag kerülhet az autóba, hogy akár száz kilogrammot is ledobjon. Egy jó duplakuplungos automatizált sebességváltó ugyancsak elkél az efféle gyorsulásbajnok autóba, ám a Ford ilyen Powershift egysége is módosításra szorul, ha 450 newtonméternél nagyobb forgatónyomaték közvetítésére akarják bevetni. Szükség lehet még előre is elektronikusan vezérelt differenciálzárra, valamint plusz hűtésre a motornak, és így jó eséllyel sikerülhet a Ford küldetése a rekorder kompakt megvalósításában.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

8 thoughts on “Azt csiripelik, hogy megint jön RS500 Focus

  • 2017.10.28. at 04:35
    Permalink

    [url]http://www.ford.co.uk/experience-ford/AboutFord/News/VehicleNews/2010/LimitedEditionFocusRS[/url]

    gyári focus 350 le , fronthajtás, csaxólok. és ha jól tudom, ők voltak az elsők akik 300 ló fölötti fwd-t árultak már anno. annyira nem hülyék hozzá szerintem, de az új csomag még sem annyira ütős.

  • 2017.10.28. at 04:35
    Permalink

    Kivel szokott versenyezni magán kívül a Subaru és Mark Higgins?
    Nem olvastam még ellenfelekről.

    Ez a Ford egy nagyon jó autó. Szerintem sajnos jobb mint a Subaru. Írom ezt mint komoly japán autó rajongó.
    Tartóssága nagy kérdés, de 5 év és 150.000km a garancia a Subi 3év 100.000km ellenében.

  • 2017.10.28. at 04:35
    Permalink

    nem gyengusz, az AWD jól jött neki…..ha csinálnak egy 3.x sec-es állatot…hát az kemény lehet ja 😀 végre nem az a45 amg lesz csak. (rs3-at azért nem számolom ide, mert az nem az a klasszikus kompakt, inkább mini kombinak szoktam nevezni az 5 ajtóst)

Vélemény, hozzászólás?