Na, mire emlékeztet az orra?
Gyorsan hozzá kell tennem, hogy a Niva Travel nem az a Niva, amit nálunk legutoljára
4x4 néven forgalmaztak, tehát nem az ős-Niva. Ez bizony az a Niva, amit még a GM fennhatósága alatt készített a Lada, ugye erre a típusra kerülhet fel hivatalosan a Niva felirat is. Orrában 1,7 literes, 80 lóerős szívó benzinmotor dolgozik, és persze az állandó összkerékhajtás sem maradt ki belőle. A normál mellett offroad kivitelben is kérhető, utóbbit fényezetlen műanyag burkolatokkal és a tetőig felkúszó légbeszívóval is felszerelték. A frissítésből az utastérbe is jutott azért. Hiszen új, kényelmesebb üléseket, megújult multimédiás rendszert, továbbfejlesztett légkondit is kapott az autó a vastagabb hangszigetelés mellett. Nézd meg most mozgás közben is!
Most már a „régi” Niva 21214 is megkapta a Niva nevet „Legend” kiegészítéssel tehát már nem Lada 4X4 hanem Lada Niva Legend.
Amúgy Németországban a legjobban felextrázott változatért 16500€ kérnek ami valójában véve nem sok egy valódi kiforrott, rendkívül olcsón fenntarható terepjáróért.
Olcsón fenntartható, ha van hozzá egy benzinkutad.
A T-vel kezdődő nevű konkurens oldalon egyébként van egy felhasználói teszt 2017-ből egy akkor másfél éves Niva/4×4-ről. Az a legkevesebb, hogy ezek már a gyártás utáni első órában elkezdenek rohadni.
Kell a francnak hatmillióért, ha csak nincs valakinek valami fura perverziója és gyerekkori nosztalgiája, ennyiért vesz egy 2-3 éves Jimny-t, ami valóban olcsó, valóban kiforrott, nem hullik szét, megbízható és legalább háromszor annyi a tervezett élettartama, mint a Ladának.
Ez hogy sokat eszik ez a 80-as évekből megmaradt baromság… 8-10l/100km nem sok egy valódi terepjáróhoz.
Most az hogy a T. teszteltek egy Nivát hogy rohad semmi hiteles alapja nincs főleg úgy hogy a vak is látja hogy ott szándékosan lehúzzák a Ladát. Van több ismerősöm is aki vett 2016 után Nivát nem rohad és semmi baja! Nekem is van egy 1996-os 300-ezer km el és jó és nem hullott szét!!!
Inkább ahhoz kell perverzió hogy megvegyél egy kissebb használt drágábban fenntarható nyeglébb (mint általában a japán autókra jellemző) terepen széthulló gyenge vackot.
Ok. hidd azt. Hívőkkel nem fogok vitába szállni. 🙂
Nem vagyok hívő csak tapasztalat ?
És nem vagyok csőlátó hogy ami orosz az csak sz@r lehet ami „nyugatról” vagy máshonnan az csak jó lehet… (még ha sz@r akkor is)
Aha. Tehát releváns tapasztalatod van azzal kapcsolatban, hogy pl. a japán terepjárók szarok a Nivához mérten.
Ami orosz, nem feltétlenül hitvány, de piacképes autókat önerőből sosem tudtak gyártani.
Ha így nézed igen. A keleti blokk legjava is fényévekre volt attól amit nyugaton elavultnak számított. Nagyon kevés kivétel volt és többnyire az sem a kelet érdeme volt (pl EMW VS BMW az 50-es évek elején).
A Niva a legtöbb objektív vélemény alapján egy xarkupac . Újonnan olyan megbízhatósággal, mint egy 20 éves „nyugati” autó (beleértve a japánokat is).
Mi 89 körül az akkor menőnek számító ezerötös ladánkat váltottuk egy Lancerre és ég és föld volt a különbség. Egy olyan márka autójára, amiről az átlag magyar kb annyit tudott, hogy „ezek most jöttek le a fáról” (igen, net és egyebek híján az emberek többsége mai szemmel rémesen tájékozatlan volt akkor, a japán márkákat sokan sehova sem tudták helyezni úgy 90-ig, kivéve pár őrültet aki járatta az Autó-Motort és abban néha látott pár képet az egzotikus hírekből).
Az igen! 😀 Nem nézem le a Nivát mint konstrukció, mert terepjáróként egy ötletes darab, de a gyártás minősége csapnivaló, valószínűleg nem éri el a korabeli darabok szintjét sem.
Viszont egy új Jimnyt leszarozni egy Nivával szemben, azért az bátor dolog. A Jimny is szög egyszerű konstrukció, terepen jobb képességekkel, alvázkeret, elöl is merev híd, masszívabb, és van hozzá egy rendes japán szívó benzinmotor, miközben a megbízhatóságot egy Toyotához lehetne mérni.
Mindeközben azért mégis biztonságos autó ebben a kategóriában, és ahol kellett megvannak benne a modern tervezés előnyei.