Azért a benzines az igazi! – Mazda5 teszt

Mazda5 2.0 TX teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A dízelmotoros változat után azonnali váltásban érkezett hozzánk a Mazda5 hasonlóan gazdagon felszerelt, de 2.0 literes benzinmotorral szerelt TX kivitele.


Mivel a benzines Mazda5 külsőségeit, felszerelését, illetve használhatóságát tekintve megegyezett a dízel változattal, jelen írásunkban csak a motorra, és az üzemeltetéssel (fogyasztással) kapcsolatos költségekre térünk ki. A kétliteres, közvetlen befecskendezéses benzinmotor nyitott ajtónál jól hallható, és valljuk be, vérpezsdítő, gurgulázó hörgéssel kel életre – nahát, csak nem valami álcázott sportbuszt hozott össze a Mazda? Erről szó sincs, de ez a 150 lovas egység merőben más világ, mint a 115 lóerős, bár jóval nyomatékosabb dízel. Ugyan alacsony fordulaton sem különösebben erőtlen a gép, a meggyőző viselkedéshez pörgetni kell: a legnagyobb teljesítmény 6 000 1/min felett, a nyomatéki csúcs 4 500-nál jelentkezik. A gyári számadatok alapján a benzines fickósabb a gázolajosnál, és ez a valóságban is érződik: ugyan egy adott esetben akár hétszemélyes (vagy inkább négy- plusz három üléses) családi igavonót alapvetően nem arra találtak ki, hogy gyorsulási versenyekre vigyék, netán kitakarítsák vele az autópályán a belső sávot, azért a szabályszerű sebességhatárok között meggyőző dinamikával mozog az üresen közel másfél tonnás test. A futómű, a kormányzás a dízelt idézte, érzésre a CD115 kissé orrnehezebb volt, de a hátsó fertály kanyarban történő billegése a benzinesnél is egyértelműen megvan. A hatgangos váltó pontosan, olajozottan működött, néha az egyest pici akadással vette, ám összességében, aki szereti a japános könnyedséget, élvezni fogja az új Mazda5 vezetését.

A költségeket tekintve a benzines kereken 400 ezer forinttal olcsóbb a dízelnél, miközben ugyanazt a TX szintű komfortot nyújtja. Számoljunk! A két autó között átlagosan mintegy 2 literes fogyasztáskülönbséggel lehet kalkulálni, és ehhez vegyük 385 forintért a benzint, illetve 375 forintért a gázolajat. A tesztekből kiindulva a dízelt - minimálisan felfelé kerekítve - hét, a benzinest hasonlóképpen kilenc literes átlaggal hajtottuk, így 100 kilométerre vetítve az előbbi tankolási költsége 2625 forintra jön ki, míg az utóbbival 3465 forintért tehető meg ugyanaz a távolság – a különbözet 840 forint/100 km. A 400 ezres árelőny tehát kb. 47 000 kilométer megtétele után olvad el, ami normál családi használatot feltételezve nagyjából 1,5-2 éves időtartamot jelent.
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 6200 1/min-nél
Nyomaték:
191 Nm 4500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,2 s
Végsebesség:
194 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4585 mm
Szélesség:
1750 mm
Magasság:
1615 mm
Saját tömeg:
1410 kg
Össztömeg:
2125 kg
Tengelytáv:
2750 mm
Karosszéria-kivitel:
egyterű
Csomagtér:
158 l
Motor és váltó
Motor:
Otto motor
Motorosztály:
Euro 5
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
mechanikus - 6 fokozatú
Nyomaték:
191 Nm 4500 1/min-nél
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 6200 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
194 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,2 s
CO2-kibocsátás:
159 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,9 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Azért a benzines az igazi! – Mazda5 teszt

  • 2017.10.31. at 16:50
    Permalink

    Nem értek egyet a cikk fogyasztásbeli kalkulációjával. A 115 lovas diesel, és a 150 lovas benzines között teljesen kizártnak tartom a csupán 2 liternyi fogyasztáskülönbséget ugyanabban a karosszériában. A két motor közötti differencia meggyőződésem szerint ennél jóval nagyobb, főleg ha 6000-ig pörgetjük a benzinest, és kihasználjuk a meglévő +35 lóerőt! Szerint minimum 4 liter többlettel érdemes számolni, tehát a duplájával. Persze a megtérülési idő az adott kalkulációval még így sem lesz hosszabb mint 4 év, de ez így szerintem pontosabb adat.

Vélemény, hozzászólás?