Így mutat a frissítés az X4 elején - semmi radikális, de azért jól látszik, hogy változott
A testvérmodellek le sem tagadhatnák a rokonságot, a frissítés után is azonosak maradnak az orr-részek
Ez a facelift nem váltja meg a világot, nem tűnik tőle új generációnak sem az X3, sem pedig az X4: enyhén, de azért észrevehetően átdolgozott arcot kapnak. Bár a gyártó kategorizálása alapján még az osztály sem ugyanaz - egyikük Sports Activity Vehicle (SAV), másikuk pedig Sports Activity Coupé (SAC) - mégis együtt érdemes velük foglalkozni, mert közös alapúak és ugyanazokat a módosításokat kapják, orruk és belterük pedig nagyrészt azonos. Hátul is változnak a lámpatestek és a lökhárítók, mindkét
terepjáró szabadidő-autó sokkal modernebbnek hat majd a frissítés után.
Az új hátsó lökhárítóval sportosabb első benyomást kelt az X3, de a robusztus terepjáró imázs is megmarad
Hátul már természetesen különböznek a lámpák, a testvérmodelleknek csak az eleje közös, a hátsó részek teljesen egyediek
Alapfelszereltségként jár a BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés, ami 5,1” átmérőjű, fekete keretbe foglalt digitális műszerfalat jelent 10,25” átmérőjű, i-Drive vezérlésű és érintésérzékeny központi kijelzővel társítva, az opcionális Driving Assistant Professional csomag pedig most először válik elérhetővé a kategóriában, ami az összetettebb vezetési szituációkban is kényelmes és biztonságos utazást garantál majd. Ennek részeként több intelligens funkcióval felszerelt aktív tempomatot, automata fékező funkcióval dolgozó kereszteződés-figyelmeztetést, leállósávba kormányzó vészfunkciót, valamint kormányzó- és sávtartó asszisztenst is kapnak a vásárlók.
Jó döntés volt a BMW-től, hogy a két modellt különböző színű belsővel fotózták, így legalább több kárpitopcióval is megmutatható a szinte azonos, frissített X3-X4 beltér
A frissítéssel az egyre szigorodó emissziós normáknak hála befejeződik a csak belsőégésű változatok korszaka. A konnektoros hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt X3 xDrive30e mellett – amely 2019 decembere óta érhető el a BMW kínálatában – innentől a két modell összes négy- és hathengeres erőforrása 48 voltos indítógenerátorral dolgozó mild-hybrid technológiával párosul. Ez lényegében annyit tesz, hogy miután 2020-ban a BMW X3 és a BMW X4 palettáján elérhető mindhárom dízelmotor megkapta az enyhe villanyosítást, mostantól a három benzinmotor is követi a példát.
Követi továbbá a hétköznapi változatokat az X3 M Competition és az X4 M Competition is: a BMW M divíziója a fentebb bemutatott új stílusjegyek mentén új M-specifikus változtatásokkal frissíti fel a legsportosabb kiviteleket
Az M Competition változatok is szépülnek, és bár az orrukban megmarad a BMW eddigi legerősebb soros hathengeres benzinmotorja 510 lóerővel, de az új, kovácsolt, könnyűszerkezetes főtengelynek hála a csúcsnyomaték már 650 Nm lesz. Ennek eredménye a 3,8 másodperces a nulla-százas sprint, az elektronikusan szabályzott 250 km/h végsebesség pedig az M Driver’s Package csomaggal 285-re növelhető.
Az M Competition változatok is megkapják az utastér frissítéseit, sőt még többet is annál
A beltér sem marad érintetlen, a hétköznapi X3 és X4 modelleknél említett módosításokon túl a teljes egészében digitális műszerfal a BMW M8 modellekből ismert M View funkció M-specifikus információit is képes lesz megjeleníteni, akár az opcionális head-up display-re is kivetítve azokat. A középkonzol újratervezett vezérlőpanelje viszont a BMW M3 és M4 (
menetpróbájuk itt) modellekből lehet ismerős, de kap két új gombot a motor, a futómű és az M módok közvetlen beállítására. A karánalagúton található továbbá a Drivelogic-kal dolgozó automataváltó M-specifikus előválasztó karja, a BMW Controller forgótárcsa és a motort vezérlő vörös indítógomb is.