Az X jelöli a kincset? – Kia Xceed dízel MHEV teszt
Dízelmotoros lágy hibrid hajtáslánccal próbáltuk a Kia XCeedet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Betalált a Kia XCeed formaterve a kompakt crossoverek között. De mit tud dízelmotorral és lágy hibrid rendszerrel?
A jól eltalált forma fél siker
Felfedezhető némi kupéság is az XCeedben
Szerencsére igazán különálló karakter lett a Ceedhez képest
Bent a Ceed fogad
A szövet/(mű)bőr ülések deréktámasza és combtámasza is megfelelő
1378 literesre bővíthető a csomagtér
A lényeg, hogy megfelelően használva hozható vele az 5 liter körüli átlag.
A Kia 136 lóerős CRDI motorjáról nem szeretnék terjengősen beszámolni. Kellemes szerkezet, hidegen hangos, bemelegedve kevésbé, de senki ne várjon síri csöndet tőle. Az autó viselkedése is egy arany középút. Se túl feszes, se túl lágy, ebben a kategóriában pont ez a lényeg, hogy széles vásárlóréteg számára legyen megfelelő. Bár van üzemmódválasztó, ami enyhén sportosabbra szabja az autó viselkedését, ezt simán kihagynám belőle. Az XCeed egy kényelmes családi crossover, megfelelő erővel, nem kell ezt túllihegni. Viszont a lágy hibridség más területen is előnyére válik az autónak. Például a stop-start rendszer működése jóval kifinomultabb vele. Emelkedőkön is besegít az indítógenerátor, illetve erőteljes gyorsításkor is jól jön a plusz nyomaték, amikor pedig kigurulunk, például piros lámpához közeledve, képes leállítani a motort a rendszer, hogy addig se pöfékeljen. Szóval kényelmi extraként is felfogható, ahogy a 7 fokozatú, duplakuplungos automataváltó is. Remekül sikerült szerkezet, nincs különösebb megtorpanása, amikor hátramenetbe kapcsoljuk, felfelé váltogatva pedig tényleg észrevétlenül teszi a dolgát. Nem tapasztaltam, hogy butaságokat csinált volna, meredek emelkedőn sem bénáskodik (például mélygarázsból kihajtva). Tényleg nagyon kényelmes, igazából egy porcikám sem kívánná manuális váltóval az XCeedet, pedig semmi baj a Kia kézi váltóival, de egyszerűen annyival megdobja a komfortot az automata, hogy szerintem érdemes rá áldozni 500 ezer forintot.Még mindig van értelme a dízeleknek
Telekjárónak is beválik, 184 mm a hasmagassága
Árak
Tesztmodell alapára
8 099 000 Ft (2021.07.19.)
Tesztautó ára
9 509 000 Ft (2021.07.19.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Teljesítmény:
100 kW (136 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
320 Nm 2000-2250 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,1 s
Végsebesség:
198 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,2-5,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4395 mm
Szélesség:
1826 mm
Magasság:
1495 mm
Saját tömeg:
1370 kg
Össztömeg:
1920 kg
Tengelytáv:
2650 mm
Karosszéria-kivitel:
Crossover
Csomagtér:
426-1378 l
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1598 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
7 fokozatú duplakuplungos automata
Nyomaték:
320 Nm 2000-2250 1/min-nél
Teljesítmény:
100 kW (136 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
198 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,1 s
CO2-kibocsátás:
137-142 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,2-5,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,2 l/100km
Nagyjából annyit fogyaszt, mint az egy számmal nagyobb, 222 lovas hibrid RAV4.