Az üzemanyagtól a motorfelújításig – egy kis common-rail mágia
Fizetett hirdetés
Piramisjáték, dominóelv - valami ilyesmi a common-rail dízelek meghibásodása
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Motorhiba esetén nem csak a bajt, annak okozóját is meg kell találni, meg kell szüntetni.
Eltömődésre nem csak az injektoroknál, már előttük, a nagynyomású szivattyúnál, illetve a common-rail csőben is van lehetőség. Természetesen utóbbiakat is meg kell vizsgálni motorhiba esetén, de a legtöbb esetben az injektorok a ludasak, illetve náluk (is) jelentkezik a probléma - ami talán megelőzhető lenne az előírtnál gyakoribb üzemanyagszűrő-cserével. Persze utóbbi sokszor csak remény, legalább ilyen fontos a tankolt üzemanyag minőségére odafigyelni. De a krach természetesen bármikor, a legnagyobb óvatosság ellenére is beüthet. Nem árt, ha megőrizzük az összes tankolás számláját.
Hogy a common-rail dízeleknél jelentkező motorhibák esetén mennyire jellemző az injektorhiba, azt jól mutatja, hogy a motorfelújításban évtizedes múltra visszatekintő Fortuna Bt. is rá kellett álljon e részegység felújítására. Korábban külső vállalkozókkal végeztették ezt a műveletet, de látták, nagy lehetőség van benne. Immár egy éve rendelkeznek saját common-rail injektor-vizsgáló, -tisztító és -kalibráló készülékkel. Döbbenetes adat, hogy a bevizsgált injektorok 90 százaléka hibás. A teljesen automatikus lefutású teszteket végző Carbon Zapp CRU.2i és UA.2i készülékek mind common-rail injektorok, mind pedig PD befecskendezők vizsgálatára és tisztítására is alkalmasak. A gép saját, utólagosan is bővíthető adatbázisából tudja, hogy az injektornak mit kell tudnia, de a teszt LED lámpákkal megvilágított és páramentesített üvegburával védett kamrájával vizuálisan is jól látható. Ha a hiba szemmel is felismerhető, akkor már jellemzően végzetesen sérült az elem. A tisztítás eredményességében sokan reménykednek, ám utóbbi kapcsán nincsenek túlzottan biztató adatok. A már hibás injektorok 1-2 százaléka menthető csupán meg a megbontás nélküli, kémiai tisztítással. A méréseket természetesen részletes paraméterekkel, ügyfelenként, illetve munkadarabonként tárolja a rendszer.
A gyáriaktól eltérő paraméterek egyértelműen megmutatják, hogy melyik injektor hibás. Azt viszont már a szakembereknek kell tudniuk, hogy a hiba miből eredhet. "Sok esetben egy-egy alkatrész cseréjével, azaz az injektor felújításával is orvosolható a sokszor a motor komolyabb meghibásodását is okozó injektorhiba" - mondja Kajári Zoltán, a Fortuna Bt. ügyvezetője. Mivel a cég nem szerény mértékben teherautókat és munkagépeket is javít, a kiesések elkerülése érdekében sok esetben a kötelező karbantartás részeként, megelőző jelleggel is elvégzik az injektorok 15-20 perces vizsgálatát. Olyan ez, mint a biztosítás: komoly váratlanul kiadások spórolhatók meg az ütemezett ellenőrzésekkel. Végezetül pedig csak egy gondolat, hogy el kell-e felejteni, illetve átkozni a komoly hibalehetőségeket rejtő dízeleket. Dehogy, hiszen már többször kiszámoltuk: aki sokat megy, annak a költségesebb felújításokkal is olcsóbb üzemet hoz. És persze ne feledjük, a modern benzinesek ma már a common-rail dízelekhez hasonlóan drága hibákat hozhatnak, olyanokat, amelyek kezelésére még a javítószakma sincs annyira felkészülve, mint a régebb óta tömegesen futó common-rail dízelek hibáira.
[b]Felhívás :
Olyan gyártót vagy társaságot keresek aki tudna nekem segíteni az üzemanyag megtakarító elméletemet anyagilag támogatni és megtervezni.
Ez mellet egymáshoz elhelyezett mágnesek- gauss kimutatása számokkal.
És a gyártást megvalósítani .
Read more: http://uzemanyag.hupont.hu/#ixzz45uxQE26k%5B/b%5D
Ezen ne bosszankodj, Engem nem zavar, lényeg, hogy te profi vagy:)))
Helyesírás 1. Borzasztó, téged el kellene tiltani a nyilvános kommunikációtól ember!
Már Én is azt preferálom, egy kis villannyal kombinálva:))))
Az alján van a lényeg: “Fizetett hirdetés”!!!
Tegyük hozzá , az általad használt típus miatt , majdnem bukott a márka is Európában . Szerencsére nem erőltették tovább ezt a fajta technikát . A benzines változatot régóta használom, és semmi gondom nincs.
“És persze ne feledjük, a modern benzinesek ma már a common-rail dízelekhez hasonlóan drága hibákat hozhatnak, olyanokat, amelyek kezelésére még a javítószakma sincs annyira felkészülve, mint a régebb óta tömegesen futó common-rail dízelek hibáira.” Tehát egy csúcsbenzines is ugyanolyan időzített bomba mint a dízel….
Életemben 1xer volt dízelautóm, megúsztam, de még 1xer nem mernék bele vágni.