Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer

Opel Insignia Sports Tourer Dynamic 2.0 CDTI AWD teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kombiként kezdeti csúcsdízelével és összkerékhajtással is meggyőző volt az új Insignia, de eláruljuk, van ennél jobb konfiguráció.

Ötajtósként, azaz az új nevezéktan szerint Grand Sportként az alap, 110 lóerős, még szentgotthárdi dízelével járt nálunk az új Insignia. Azóta a Grandland X már PSA motorokkal érkezett, majd Carlos Tavares ki is jelentette, hogy jobbnak tartja a Peugeot motorjait és motorgyárait, így a PSA teljesen megválna az Opel hajtóműveitől. De ebben az Insigniában még csupa eredeti Opel motor van, s panaszunk azért ezekre sem lehet.
Hirdetés

Bár jó eséllyel az Insignia az utolsó Opel motoros Opel, ugyanakkor az első Opel, amelyben gyalogosgázoláskor pirotechnika emeli meg a gépháztetőt, hogy az áldozat puhább felületre essen. Persze az ellen is van védelem, hogy ne is legyen gyalogosgázolás, alapáras a gyalogosérzékelős vészfékrendszer és a ráfutásvédelem, valamint az ezeket kiszolgáló Opel Eye kamerarendszer által a sávtartó is. Utóbbi elég jól, de nem túl hosszan vezet helyettünk, hamar kiírja a miniszterelnök-jelöltek számára jó eséllyel kedves üzenetet: kormányozzon! És mennyire igaza van! Mert az Insigniát jó kormányozni. Azon túl, hogy a forma - főként a Grand Sport esetén - a korábbinál sokkal sportosabb, maga az Insignia is az. Hiába nagyobb, nem is kicsivel az elődnél, mintegy 200 kilogrammal könnyebb lett, s ez bizony minden rezdülésén - jótékonyan - érződik.

Pehelysúlyúnak persze most sem mondható, 1641 kilogrammos saját tömeg szerepel az 1,4 centiméter híján 5 méter hosszú kombi, akarom mondani Sports Tourer forgalmi engedélyében. Reálisnak tűnik az adat, nem érződik többnek, és megvan a "van benne anyag" érzés is. Ha azt vesszük, hogy ilyen tömeget mozgat a 170 lóerős, 400 Nm nyomatékát már 1750-es fordulattól hozó dízel, abszolút jó a közel 600 kilométeres teszten hozott 7 literes fogyasztása. Persze tény, menni kell vele, ha valamit nem szeret, az a városi rövid távú használat, de egy 2,0 literes dízel már csak ilyen. Autópályán viszont remek utazóautó, 130 km/óránál még valamivel 2500/perc alatti fordulattal, elég csendesen fut, ha esetleg a most még sebességlimit nélküli Németországba tévednénk, a 150-es utazótempó is csupán 2850-es fordulattal, szintén csendesen futható. A távolságtartós tempomat nagy segítség, de persze a sávváltókat nem tudja olyan jól kezelni, mint egy sofőr, hatásukra képes nagyokat fékezni.
De amúgy is, az Insginia olyan autó, amit jó vezetni. Élmény az autópályázás után, vagy akár helyett kanyargós országúton menni vele. A legtöbb kanyar lassítás nélkül vehető be, legfeljebb az utasok tiltakoznak, az elöl MacPherson, hátul öt lengőkaros multilink futómű nem, a kanyarodási oldaldőlés gyakorlatilag ismeretlen fogalom az Insigniában, erő bármilyen előzéshez bőven van. A remek vezethetőségen túl van még ütőkártya: ez pedig a minőség, pontosabban inkább annak érzete az utastér finom anyaghasználatával. Azzal, hogy a sofőr igen jó fogású, igen finom bőrbe húzott, opcióként akár fűthető és persze multifunkciós kormányt foghat. Hogy akár masszázsfunkciós ergonomikus sportülésben foglalhat helyet. Ebben tényleg nem gond akár több mint ezer kilométer levezetése sem. Az utasnak sem lehet panasza, bár masszázs ott nincs, csak hűtés-fűtés, utóbbi pedig a hátsó szélső ülésekre is juthat. A középső ülőhely amúgy is csenevész, nem érdemes erőltetni. Viszont a korábbi Insigniához mérten óriási szó a hátsó láb- és fejtér bővülése, immár átlagtermet felett is el lehet férni kényelmesen, igaz, arra például érkezett panasz, hogy a lábfej nem tolható a leengedett első ülés alá.
Extrák, szép megoldások bőséggel akadnak, az egyik legfontosabb az adaptív LED Mátrix fényszóró, ami elképesztő fénycsóvával világít, akár a kanyarokba is, továbbá automata reflektorával is jelentősen megkönnyíti az éjszakai autózást. Ügyes megoldás, hogy az opcióként láblendítésre is nyíló csomagtérajtó LED-del ki is vetíti ennek lehetőségét. Széles és magas a nyílás, mély a raktér, 560 litert tölthetünk meg, üléshajtással sík padlós 1665 literes, több mint 2 méter hosszú rakteret kapunk. Remek, az is hogy a panorámatető itt - egész nagy első felülettel - nyitható is. A téli csomag része az ülés- és kormánykerékfűtésen túl az alig láthatóan fűtőszálas szélvédő is, ami simán megér 70 ezer forintot, de jó bolt a 220 ezer forintos, elektromosan ki-be hajtogatható vonóhorog is, ami ennél az összkerekes autónál igen komoly, 2,2 tonnás vontathatóságot ad. Mert a 2,0 literes, az egyturbósok közül csúcs dízelhez összkerékhajtás is kérhető. Jótékony hatása leginkább emelkedőn indulásnál, illetve kikanyarodáskor érezhető, nyilván a kanyarjellemzőket is javítja, de olyan jó volt a csupán elöl hajtó Insignia is, hogy ehhez a motorhoz a hozzá szintén opciós (és az összkerékhajtásnál olcsóbb) 8 fokozatú automata váltót javasolnám inkább.
Ami az árakat illeti, az Insignia kombiságának felára 200 ezer forint. Ez nem vészesen sok az ötajtósénál 70 literrel nagyobb alapméretű, sokkalta jobban bővíthető csomagtérért. Nem is meglepő, hogy a vásárlók közel fele a kombit választja. Az Insignia annak ellenére jó áron van - 1,2 millió forintos - kedvezményével a konkurensekhez képest, hogy új modell. Az alapáron is 18 colos alufelnis, fém pedáltaposós, sötétített hátsó ablakos Dynamic felszereltséggel a 170 lóerős dízel összkerékhajtással együtt is 10,26, akciós áron 9,06 millió forint. Ez a szegmensben jónak számít. Extraként mondjuk belehullott még közel 3,5 millió forintnyi extra, amiből a perforált bőr kárpit (első-hátsó ülésfűtéssel) 400 ezer forint, a táblafelismerős, holttérfigyelős, távolságtartós tempomatos, parkolóasszisztenses "Vezető csomag 2" közel 650 ezer, az OPC külső csomag 250, a belső 175, a FlexRide futómű 260, az AndroidAuto világban erősen megkérdőjelezhető fontosságú navigáció 250ezer forint. Nyilván ezek nélkül is lehet élni, de ha ezekre vágyunk, az Insigniából prémium tudású autót csinálhatunk. A nyilván előszériás tesztautó viszont összeszerelésével nem tűnt prémiumnak, szinte minden úthibán nyöszörgött a beltere, start-stopja megfeledkezett a motorindításról, ha telefonálni kezdtünk. Ezeket javítva azonban jó gép lehet a második generációs Insignia, ami jelenleg bizony az utolsó igazi Opelnek tűnik.
Értékelés
Pozitív
Erős, nyomatékos motor, stabil, mégis kényelmes futómű,helykínálat, ülések
Negatív
Akadó stop-start, nyöszörgő beltér
Árak
Tesztmodell alapára
10 260 000 Ft (2017.10.18.)
Tesztautó ára
12 522 500 Ft (2017.10.18.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1956 cm3
Teljesítmény:
125 kW (170 LE) 3750 1/min-nél
Nyomaték:
400 Nm 1750-2500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,7 s
Végsebesség:
226 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,2 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4986 mm
Szélesség:
1863 mm
Magasság:
1500 mm
Saját tömeg:
1641 kg
Össztömeg:
2330 kg
Terhelhetőség:
689 kg
Tengelytáv:
2829 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
560-1665 l
Belső szélesség elöl:
1550 mm
Belső szélesség hátul:
1500 mm
Belmagasság elöl:
875-970 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
300 mm
Ülőlap hossza elöl:
510-580 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1350 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1040 mm
Csomagtér magassága:
425-700 mm
Csomagtér hossza:
1160 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
2100 mm
Raktérnyílás szélessége:
1000 mm
Raktérnyílás magassága:
830 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1956 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
kézi - 6 fokozatú
Nyomaték:
400 Nm 1750-2500 1/min-nél
Teljesítmény:
125 kW (170 LE) 3750 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
226 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,7 s
CO2-kibocsátás:
136 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,0 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

4 thoughts on “Az utolsó igazi Opel? Insignia Sports Tourer

  • 2017.10.27. at 14:18
    Permalink

    Érdekesen magas fordulatokon mozog amúgy ez a dízelmotor. Abban nem vagyok biztos, hogy nem e valami elírás. Nem másért de Seat Leonomban a 2.0TDI 150 lovas verzioval 150-ben 6-ban pontosan 2400 fordulaton forog a motor, 2850 rpm 180 km/h körül van ( azt tudom hogy 3000 rpm pontosan 190 km/h jelent) . Valószínű a jóval nagyobb súly miatt kellett rövidebbre venni a fokozatokat…

  • 2017.10.27. at 14:18
    Permalink

    [i]„De ebben az Insigniában még csupa eredeti Opel motor van”[/i]

    Úgy érti a kedves író, hogy Fiat motor? Mivel ez teljes egészében egy 2.0 Multijet, az Opel valamicskét hozzányúlt, a csapágy beszállítójuk például saját, volt is gond az előző Insigniával ilyen téren.

    Vagy feledékenység áll a háttérben? Mert az előző Insignia tesztjeiben leírtátok ti is, hogy Fiat eredetű, most meg hirtelen ugyan az a motor echte Opel. 😀

  • 2017.10.27. at 14:18
    Permalink

    Engem nagyon zavar az a spórolás, hogy ekkora csomagtérbe csak egy darab, 5wattos lámpácskát raknak. Este ez semmire sem elég, főleg, ha már pakoltál is az autóba. 10+millió forintba nem hiszem, hogy nem férne bele egy lámpa jobb oldalra is.

  • 2017.10.27. at 14:18
    Permalink

    „start-stopja megfeledkezett a motorindításról, ha telefonálni kezdtünk”

    Ez nem bug, ez feature: vagy a mondanivalódra koncentrálsz, vagy a vezetésre :))

Vélemény, hozzászólás?