Az utóbbi évek legkülönlegesebb Aston Martinja a V12 Speedster

Az Aston Martin bemutatta a Vantage alapú legújabb, limitált szériás sportautóját

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyszerre ünnepli az angol márka a versenysikerekben gazdag történelmét és a Boeinggel való friss együttműködését ezzel a tető nélküli élményautóval, melyből mindössze 88 darab készül.

Az Aston Martin mindig is híres volt autóinak szépségéről, és nem töri meg ezt a hagyományt az új V12 Speedster sem. A különleges modellt a Q by Aston Martin, a cég egyedi vásárlói igényeket kiszolgáló részlege álmodta meg, a dizájnon kívül azonban a mérnököknek is volt dolguk bőven. A gyár elmondása szerint ezzel az autóval szeretnék demonstrálni az egyedi, élményorientált sportkocsik iránti elkötelezettségüket, miközben tiszteletüket teszik a márka motorsport-történelme előtt is.
A V12 Speedster alapját a Vantage adja, ugyanakkor több alkatrészt is a DBS Superleggerától kölcsönöztek. Az első lökhárító tipikus aston martinos hűtőrácsa nagyobb lett, illetve kiegészítették két oldalon további légbeömlőkkel. Újak a 21 colos, központi csavaros felnik, de hátul található a legnagyobb újdonság, a speedster forma által megkövetelt dupla buborékszerű támasz (ezek egyedi módon üvegborítást kaptak, és a bukósisakot is itt lehet tárolni), melyek alacsony, lapos csomagtartó-fedélben végződnek. A Vantage-ról ismerős hátsó csíklámpát megtartották, viszont nagyon szépen mutat a fényszóró magasabb része alá vágott új légáteresztő nyílás. Átalakították a diffúzort is, ennek a közepén kapott helyet a kifejezetten ehhez a modellhez készített rozsdamentes acél kipufogórendszer két kivezetése. További érdekességek az első sárvédők fölé vágott hűtőnyílások, illetve a motorháztető "orrlyuka" az embléma fölött. Ez utóbbi szintén egy fejhajtás a márka történelme előtt, több modellen is alkalmazták már, ami nem csak ikonikusan néz ki, hanem vizuális trükként is funkcionál: a motorháztető ugyanis nagyobbra növekedett a Vantage-éhoz képest, így valamivel meg kellett törni az aránytalanul nagy felületet. A méretnövekedésre pedig azért volt szükség, mert a Vantage V8-asa helyett a márka hatalmas, 5,2 literes duplaturbós V12-ese hajtja az autót. A 700 lóerős, tető nélküli autó páratlan vezetési élményt nyújt, 3,5 mp alatt gyorsul 100 km/h-ra a ZF nyolcsebességes váltójával. Ehhez a karosszéria elemeiben használt könnyű szénszálas műanyag is nagyban hozzájárul, amit egy új, szürke árnyalatra fényeztek a Boeinggal való együttműködésük jóvoltából. A fényezést az F/A18 vadászgép inspirálta, ennek sziluettjét több apró dekorelemként is megtalálhatjuk a beltérben.
Hirdetés
Az utasteret egy "gerinc" osztja ketté, ami nagyjából az utasok szemmagasságában van, így kissé nehézkes lehet az egymással való beszélgetés, aminek persze a tető hiányából fakadó menetszél sem tesz jót. Természetesen ennek az autónak nem is ez a lényege, hanem a versenypályák meghódítása, ugyanakkor a luxusból sem adtak lejjebb az Aston Martinnál. A szénszálas felületeket matt króm és szálcsiszolt alumínium betétek törik meg, a fekete bőrnek pedig néhány piros elem ad kontrasztot. További érdekesség, hogy a kesztyűtartó helyén egy kivehető, egyedi bőrtáskát találunk. Különleges és ízléses sportautó lett tehát a V12 Speedster, ami nem mellesleg azt is bizonyítja, hogy elfér a nagy motor a legkisebb Aston Martin orrában, és bár jelenleg csak V8-as blokkal kapható a Vantage, remélhetőleg visszatér az előző generációban látott V12-es meghajtás. A V12 Speedster mind a 88 darabját kézzel készítik majd, alapára pedig 765.000 angol font, azaz körülbelül 300 millió forint lesz. Az összeg tartalmazza az áfát.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?